• No results found

 Wat houdt het onderzoek precies in: welke functie(s) kan het Field Lab Eerstelijnszorg

vervullen in het systeem van innovaties. Hierbij wordt gekeken naar de wat de behoeften zijn van de andere partijen in het systeem en de stadia waarin innovaties zich bevinden.

 Hoe lang gaat dit gesprek ongeveer duren  Toestemming vragen voor opname  Informed consent formulier invullen Vragen: Field Lab/Provincie

 Wat is uw functie en op welke manier bent u betrokken bij het Fieldlab Eerstelijnszorg?  Wat doet het Field Lab nu precies?

 In welke fase van het innovatieproces?  begin van idee formuleren

 uitwerking van idee  business case opzetten

 eerste ontwikkeling van product  testen met gebruikers

 op de markt brengen van product  Wat is de reden dat het Field Lab opgericht is?

 Welke behoeften waren er?  gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Wat mist er volgens jullie nog bij de ontwikkeling van innovaties en wat zou het Field Lab Eerstelijnszorg hier in kunnen betekenen?

 Welke behoeften zijn er?  gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Wat zien jullie als de taken die het Field Lab op zich kan nemen in de samenwerking met andere patijen?

 Welke functies kan het aan bijdragen?  Kennisontwikkeling en verspreiding  Identificeren van nieuwe kansen

 Experimenteren en risico en onzekerheid beperken  Vergroten/vormen van markt

 Middelen beschikbaar stellen

 Legitimiteit/sociale acceptatie verkrijgen  Nieuwe samenwerkingen aangaan

 Waar zou het Field Lab zich op moeten focussen?

 Op welke fase van het proces en welke functies binnen het systeem?

 Zijn er nog dingen die niet benoemd zijn, maar die volgens u wel van belang zijn voor dit onderzoek?

Vragen: Oost NL/Health Valley/Medvalue/RUMC/HAN/Zorggroepen/Ondernemers

 Wat is uw functie en op welke manier bent u betrokken bij het Fieldlab Eerstelijnszorg?  Waaruit bestaat jullie samenwerking met Field Lab Eerstelijnszorg?

 In welke fase van het innovatieproces?  begin van idee formuleren

 uitwerking van idee  business case opzetten

 eerste ontwikkeling van product  testen met gebruikers

 op de markt brengen van product

 Op welke manier kan het Fieldlab het ontwikkelingsproces versnellen?

 Op welke manier is uw organisatie betrokken geraakt bij het Fieldlab Eerstelijnszorg?

 Zijn ze benaderd vanuit de provincie, zijn ze benaderd vanuit het Fieldlab, zijn ze zelf naar het Fieldlab toe gestapt?

 Wat is de reden dat jullie deze samenwerking zijn aangegaan?  Welke behoeften waren er?

 gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Wat mist er volgens jullie nog bij de ontwikkeling van innovaties en wat zou het Field Lab Eerstelijnszorg hier in kunnen betekenen?

 Welke behoeften zijn er?  gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Wat zien jullie als de taken die het Field Lab op zich kan nemen in de samenwerking met andere patijen?

 Welke functies kan het aan bijdragen?  Kennisontwikkeling en verspreiding  Identificeren van nieuwe kansen

 Experimenteren en risico en onzekerheid beperken  Vergroten/vormen van markt

 Middelen beschikbaar stellen

 Legitimiteit/sociale acceptatie verkrijgen  Nieuwe samenwerkingen aangaan

 Waar zou het Field Lab zich op moeten focussen?

 Op welke fase van het proces en welke functies binnen het systeem?

 Zijn er nog dingen die niet benoemd zijn, maar die volgens u wel van belang zijn voor dit onderzoek?

Vragen: Andere FieldLabs

 Kunt u kort uitleggen wat uw organisatie doet?  Wat is uw functie?

 In welke fase van het innovatieproces zitten jullie werkzaamheden?  In welke fase van het innovatieproces?

 uitwerking van idee  business case opzetten

 eerste ontwikkeling van product  testen met gebruikers

 op de markt brengen van product  Wat is de reden dat het Field Lab opgericht is?

 Welke behoeften waren er?  gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Op welke manier is uw organisatie betrokken geraakt bij het Fieldlab Eerstelijnszorg?

 Zijn ze benaderd vanuit de provincie, zijn ze benaderd vanuit het Fieldlab, zijn ze zelf naar het Fieldlab toe gestapt?

 Wat mist er volgens jullie nog bij de ontwikkeling van innovaties en waar spelen jullie zelf op in?

 Welke behoeften zijn er?  gebrek aan kennis  coördinatie

 resources/middelen

 legitimiteit/sociale acceptatie  netwerk

 klantinformatie

 Wat zien jullie als de taken die het Field Lab op zich kan nemen in de samenwerking met andere patijen?

 Welke functies kan het aan bijdragen?  Kennisontwikkeling en verspreiding  Identificeren van nieuwe kansen

 Experimenteren en risico en onzekerheid beperken  Vergroten/vormen van markt

 Middelen beschikbaar stellen

 Legitimiteit/sociale acceptatie verkrijgen  Nieuwe samenwerkingen aangaan

 Waar zou het Field Lab zich op moeten focussen?

 Op welke fase van het proces en welke functies binnen het systeem?

 Zijn er nog dingen die niet benoemd zijn, maar die volgens u wel van belang zijn voor dit onderzoek?

Afsluiting

 Interview wordt getranscribeerd en naar de geïnterviewde gemaild ter controle  Data wordt vertrouwelijk bewaard (op de server van de RU)

 Anoniem gebruik van data in verslag  Afspraak maken over inzien van resultaten

 Kan er achteraf contact opgenomen worden als er nog vragen zijn?  Bedanken voor deelname