• No results found

kata poela Li e Sioe Seng: "tapi kaoe moesti inget, dad ini tem pat pergl ka kotaK imleng, boekan ada perdjalanan

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 24-28)

jang dengen sabentaran bisa disampeken, selaennjabegitoe, dengen berlakoe bagitoe,

'

maski poen bisa, tentoe kila poenja tentara bakal me

ndjadi

lela,hingga tjara begimana kita bisa bertanding pada moesoe jang tenaganja masi tinggal gaga? djoega, bila kila lantes sadja poelang ka kota Kimleng, tentoe moesoe jang masiada di depan kita, masa ia maoe tinggal diam tentang kita poenja brangkat dan saboleh-boleh tentoe ia bakal menjerang pada kita dad bagian blakang. Dengen djalan begitoe, njatalah kita sendiri jaang hendak bikin djadi satoe katjilaka'an

jang besar bagi fihak sendiri. Manakala kita poenja

pasoekan tentara jang ada di sin

!

dapet dtkalaken oleh moesoe, tentoe djoega ka'ada'an kotaKimleng bakaldjadi

n :t

i\

tergontjang. Tapi, kaloe menoeroet akoe poenja peng-Iiatan, baek kita madjoeken kita poenja angkatan prang dari ini kota ka djoeroesanTimoer, jaitoe soepajagampang kita bisa menoeloeng bila dari Louwtjioe dan I<imleng ada terdjadi apa-apa, selaennja begitoe, dengen berlakoe begini, kita bisa bikin perhoeboeegan sama pasoekannja Urn Ke Eng di Kioekang. Begimana, apa dengen ini djalan Tay Ong merasa setoedjoe?"

"Oh, itoelah pikiran jang Tim merasa setoedjoe sekali!"

saoet Thian Ong ambit tepok tangan; dan itoe waktoe djoegaia laloe tjepet kirim kabar ka kota Kimleng, serta minta Yo Hoe Tjeng dan Ang Djin Tat mendjaga tegoe itoe kota, serta prenta Lie Si Hian geraken balatentaranja dari Tjiatkang aken menoeloeng pada pasoekan kawan sendiri jang dapet terserang daribahala, Kamoedian baroe Thian Ong geraken angkatan prangnja bergerakmadjoe ka djoe-roesan Timoer.

Sabegimana pembatja poen tentoe masi inget, sadjek beroentoen-roentoen dapet kakala'an, Slang Eng soeda tinggal berdiam sampe brapa lamanja. Sedeng begitoe, hatinja itoe panglima ada sanget maloe, jaitoe lantaran selaloe ia kena dipertjoendangin oleh moesoe. Pemerenta Tjeng jang roepanja masi merasa sajangatas kagaga'annja Siang Eng, maski djoega beroelang-oelang itoe panglima soeda berlakoe teledor :dalem pakerdja'annja, tiada oe-roeng ia soeda diangkat kombali kadalem djabatan man-tri besar jang berkoeasa atas angkatan prang Tjeng.

Begitoelah, setelah menerima poela itoe djabatan [ang

besar. Siang-eng dapet rasa, itoe waktoe, dimana Thian Ong bersama sekalian tentara dan panglimanja sedeng ada di laen tempat, adalah satoe tempo jang baek aken la poekoel kota Kimleng jang soeda terpegang sakean lama oleh Thian-ong. Setelah inget sampe di sitoe, Siang-eng laloe koempoelken sekalian ponggawanjaaken bitjaraken itoe perkara lebi djaoe.

Dalem itoe pembitjara'an, ia poenja ponggawa jaitoe Thio Keng Sioe njataken pikirannja seraja berkata: "sa-begimana soeda ternjata, beroentoen-roentoen kita orang poenja balatentara telah dapet dikalaken oleh moesoe, hingga lantaran begitoe moesoe djadi pandang renda sekali pada kita poenja keada'an. Ini waktoe, lantaran tiada mendoega jang kita bakal menjerang, tentoe pen-djaga'an di dalem kota Kimleng tiada diatoer sebagimana moesti, maka itoe akoe minta dengen sanget Tjiok-ke tjepet geraken ini angkatan prang menjerang ka itoe tempat, jang bila kita dapet doedoekin, segala oeroesan boleh mendjadi beres."

-Stang-eng merasa setoedjoe sekali dengen bitjaranja itoe ponggawa. Sigra djoega ia prenta Thio Kok Liang, Hok-hin, Tek Tjong Yan dan Thio Kang Sioe mengapa-Jaken ampat ratoes riboe tentara, ditamba dengen anem riboe tentara dari Kitlim aken menjerang kota Kimleng.

Samentara itoe Thio Kang Sioe sendiri diprenta pergi -menjerang Tinkang, seraja dipesen: "Tinkang jalah ada .djadi tengorokannja kota Kimleng, lantaran begltoe, tiada boleh tiada diambil. Kaloe itoe kota dapet dipoekoel

- 1 088

-petja, dengen gampang kita boleh petja tentara aken atoer pendjaga'an boeat menjerangkota Kimleng. Sela-ennja begitoe, dengen berkoeasanja kita poenja tentara di itoe tempat, kita boleh madjoekendjoega kita poenja angkatan prang ka Tjiok-soei,jaitoe aken samboet kita poen]a angkatan prang' jang hendak menjerang kota Kimleng. Tjoema sadja, boeat menjerang ltoe kota jang tegoe tiada boleh dengen tentarasedikit, hanja moe berangkepdengenlaen-laen angkatan prang, baroc ki bisa bekerdja dengen laloeasa."

"Dalem sepandjang akoe poen]a pengliatan," kata Thio Kok Liang jang djoega bantoemembri pikiran : "itoe kota Kimleng tempatnja ada sanget berbahaja, hingga tiada gampang kita bisa serang padanja; lag! poen,bil akita taro kit a poenja sebaglan tentaradi Tlnkang,akoe koea-tir sekali dengenberlakoebegitoe kita poenja keada'an sendiri djadi lema sekali. Darl itoe harep Tjiok- hesoeka timbang itoeperkara lebi djaoe."

"Ach, itoelahada pikiranjang kliroe sekali,' kata Siang-eng: "tjoema jangakoe koeatirin, jait oe Yo Hoe T[eng ada berdiam di Tinkang. Djika kita menjerangKimleng, tentoe djoega ia bakal dateng menoeloeng dan menjerang pada kita poenja barisan blakang. Dengenbegitoe, sa-soenggoenja soeker sekali."

"M enoeroet Tjiok-hepoenja pengliatan, tjara begimana-tah kita moesti berboeat?" menanja Thio Kok Liang.

"Dalem sabegitoe djaoejang akoe soeda piki r,' saoet Slang Eng: "tiada ada djalan jang lebi baek selaennja

1089

-Tj iangkoen sendiri bersama laen-laen ponggawa pergi di satoe tempat,dimana Yo Hoe Tjeng poenja angkatan prang bakal Iiwat aken menoeloeng pada kawannja sen-diri. Akoe silaken kaoe bolehlantes lakoekeii itoe pa-kerdja'an.

~Menerima itoe tita, Thio Kok Liang laloe moendoer dari hadepannja Siang Eng. Kamoedian, bersama Thio Keng Sioe,Pang Tjoe Tjay dan Lauw Sin Houw ia laloe geraken tentaranja akenlakoeken pakerdja'an jang diwa-djibken.

Tiada berselanglama sedari brangkatnja itoe bebrapa panglima, Siang Eng bersama bebrapaponggawanjapoen madjoeken pasoekannja ka djoeroesanAnhoei.

Tentang hatini, sigra djoegasatoe djoeroe kabartelah bri taoe pada Lie Sioe Seng,jang djoegalantes kasi taoe hal itoe pada Thian Ong sambil berkata : "Siang Eng poenja hari adjal soeda deketsekali : Tay-ong poen ten--toe taoe, itoe panglima sanget panasin betoel pada kota Kimleng, tapi lebi dceloe,saboleh-bolehia hendak ber-ichti ar akendapetken Tinkang,jaitoe aken tantjep kakinja

diitoe

daera aken melawan pada kita. Sekarang, maski peen kita poenja angkatan prang ada terpisa djaoe dari itoe doea tempat jang hendak diserang, tapi kita poenja perhoeboengan masi berdjalan dengen sampoerna. De-ngen, begitoe, tiada terlaloeseekeraken kalaken padan]a."

KamoedianLie SioeSeng laloe minta pada Thian-ong poelang lebl doeloe ka kota Kim!eng, akensenangken Ang Sioe Tjoan. 69.

hatinja balatentara i1iitoe kota. la sendiri, hendak serepin kabar lebi doeloe tentang keadalinnja moesoe.

la dapet kabar Siang-eng telahatoer pasoekannja dari doea djalan; satoe barisan ambil djalan dari Liokhap dan satoe poela dari bilangan Kouyong jang berangkat ber-bareng .aken menjerang pada tentaranja Thian-kok, di tempat mana marika ada berdiam.

Sasoedanja mengimbangin keadalinnja moesoe,Lie Sioe Seng lantes prenta Loa Boen Hong, Lie Tiauw Sioe dan Tan Bong Ki madjoeken tentaranja kadjoeroesan timoer, jait oe aken samboet pasoekannja Siang-eng jang dateng dari itoe dloeroesan. Prenta mana, sigra djoega soeda dilakoeken.

Samentara itoe, Thio Kok Liang jang mengapalaken sepoeloe riboe tentara tclah madjoe ka kota Tlnkang, tapi Yo Hoe Tjeng jang roepanja soeda dapet taoe maksoednja moesoe, laloe berkata pada ia poenja sekalian panglima :

"Dengen mengapalaken begitoe besardjoemblanjatentara Thio Kok Liang dateng ka ini tempat, sabenernja boekan sekati ia hendakreboet'inikota Tinkang, maksoednjajang bener, [aitoe hendak tahan pada kita di ini tempat, socpaja tiada bisa saling menoeloeng padalaen-Iaen pasoekanjang terpisa, maka itoe, paling betoelkita djaga dengentegoe ini tempat. Dengen berboeatbegitoe, boleh dipasliken moesoe nanti moendoer sendirinja."

Koetika Thio Kok Liang dan bala tentaranja sampe di itoe kota, itoe panglima lantes prenta tentaranja menje-rang kota Tinkang dengen seroe sekali, tapi lantaran Yo

Hoe Tjeng ada mendjaga dengen soenggoe hati, maski djoega serangan itoe boleh dibilang ada seroe sekalf tiada sekali ada membri kenjatalin jang itoe kota bisa lantes dipoekoel petja.

Doea hari beroentoen-roentoen Thio Kok Liang madjoe-ken tentaranja amadjoe-ken sampemadjoe-ken maksoednja, tapl seperti djoega penjerangan jang pertama, poen bebrapa penjera-ngan itoe tiada beroleh asil apa-apa.

. Hal ini telah·membiki n sanget soeker bagi Thio Kok Liang, begitoelah ia laloe koempoelken sekalian pangli-manja aken bitjaraken ltceperkara terlebi djaoe.

"Vo Hoc Tjeng, jalah ada satoe antara panglima prang Thian-kok jang gaga brani," kata Thio Keng Sioe pada Thio Kok Liang. "Sekarang, sedeng kita ada menjerang dengen seroe padanja, sebaliknja ia sendiri tiada maoe kaloear kota aken menjamboel kita poenja serangan, akoe koeatir sekali, berhoeboeng dengen itoe ia ada atoer tipoe apa-apa jang boleh membikin tjilaka pada kita poenja pasoekan."

"Dalem hat ini, tjobalah Tjiangkoen toetoerken pikiran tjara begimana aken kita berlakoe lebi djaoe?" menanja Thio Kok Liang,

, "Menoeroet akoe poenja pengtiatan, maski poen tentara jang di bawa prcntanja Siang-engada besar djoemblanja, toch bolch dipastiken tiada gampang akenia bisa dapet reboet kota Kimleng. Bocat berdiam lama di ini tcmpat, akoe rasa tiada bergocna satoe apa, maka itoe, apa tiada Icbi back kita tinggalken sadja ini kota dan batik perg

- 1092

-menjerang ka Tjiosoei? Dengen berlakoe begini,

kita

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 24-28)