• No results found

kata Gouwlong itoe dengen soeara sengit: "Saande apa latjoer itoe kota Wan Tjioe betoel-betoel

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 39-42)

ter-lepas

dari

tangan klta, nistjaja kita poenjaoeroesan

besar boleh djadi terlantar sama sekali I"

1996

-.Tjoe Boe kata, lantaran sekarang moesoe sedeng ganggoe itoe kota, maka boleh didoega ia tida ada tinggalken banjak balatentara dalem bentengnja, .d an dari sebab begitoe, brangkali ada baek kaloe .dl madjoeken satoe angkatan perang ka Wan Pie Tjai hoeat rampas ini benteng salagi tida terlin-doeng dengen sampoerna.

,,0, itoelah akoe kira ada berbahaja sekali," kata .Go uw [ong sambit gojang kapala: "sebab sedeng itoe benteng ada amat penting boeat moesoe, moes-tail di sitoe ia boleh tida atoer pendjagaan iarig sampoerna? Akoe pikir katoe kita madjoe ka benteng Sin Lioe dengen ambil djalan mengider .dari Oetara Tjheng In San, brangkali boteh djoega, sebab di sitoe boleh djadi moesoe tida bikin pen-.djagaan terlaloe tegoeh, dan apatagi itoe lotjeng wasiat soeda dapet dibikin poena, hingga boeat kita djadi soeda tida ada halangan apa-apalagl, ja, ka sitoelah kita misti menoedjoe, tapi djoega sabo-lehnja misti dengen djalan resla,"

TJoe Boe menjataken ada moefaket dengenGouw Jong poenja pikitan.

Samentara dibitjaraken ini perkara, Lie In laloe madjoe ka hadepannja ltoe Koensoe dengen berkata:

"Sekarang akoe telah dapetken seroepa pakakas boeat pendem obat perJetoesan di kaki kota, maka kaloe Koensoe maoe serang itoe benteng Sin Lioe, akoe kira baek digoenaken ini pesawat.'

- 1997

-"M enj erang dengen tiara begitoe, memang back sekali,' kata Gouw jong: "tjoema sadja kaloe kita tida ada poenja orang boeat membantoe darisebla:

dalem, akoe kira itoe perkara soesa berhasil."

"Tapi dengen goenaken akoe poenja pakakas[ang akoe namai Thiekiongll," kata Lie In poela: "akoe' kira tida pertoe kita ada poenja perhoeboengan de-ngen orang di sebla dalem, sebab pakakas ini ada banj ak lebih sampoerna dari pada itoe kalde kajoe."

- .Katoe begitoe, tjobalah akoe minta Iiat gam-barnja.'

Lie In lantas ambit dan toendjocken gambarnja itoe pesawat padaGouw Jong.

Ini Koensoe bilang, itoe pesawat ada sampe baek, tjoema sadja misti.diroba sedikit soepaja djadi le-bi h sampoerna. Tapi begimana itoe perobahan misti dibikin, tida bisa lantas dibilang, hanja itoe

.melinken bisa diatoer kaloe soeda diliat betoeJ

begimana kaadaannja kota Sin Lioe.

Kamoedian sasoeda tetepken Tjoe Boe dan Hoa Eng boeat llndoengken'kota Lai Boe dan Sin 1 haij, Gouw long dengen mengadjak Lie In, Thung Liang dan Leng Tjin, toekang bikin pakakas perang, lan-tas madjoeken doea pasoekan balatentara jang ter-diri dari Soe Tjin, Tan Tat, Lie Tiong, Tjoe Thong' dan doeabelas riboe laskar perang boeat serang benteng Sin Lloe,

Dalem ini perdjalanan, tentara Liang San tida

-

1998-pake 1998-pakeanperang dan djoega tida mengibarken bendera, kerna sabolehnja iaorang maoe resiaken gerakann]a.

Tempo iaorang Iiwat di djembatan He~ekio[ang pernanja mast doea P?S dari benteng Sin Lioe, koenjoeng-koenjoeng tentara jang toeroet pada pa-soekan blakang bertreak kalang-kaboet, lantaran iaorang dikedjer oleh satoe pasoekan perang [ang rnengibarken benderaWan Pie Tjai.

Pemimpin dari pasoekan itoe, jalah Lauw Kong, [ang sarnbil kasi kenal diri sendiri dan menista pada moesoe,laloe kasi kerdja goloknja menabas kalang-kaboet pada kawanan Liang San.

Tan Tat, Lie Tiong dan Tjioe Thong dengen saparo goegoeplantas menangkis serangannja Lauw Kong jang sangetheibat. Tapi dalem ini pertan-dingan maski iaorang melawan dengen bertiga, traoeroeng iaorang masi tida sanggoep tangklsgo-loknja Lauw Kong [ang dikasi kerdja tjepet sekali.

Samentara itoe soldadoe Liang San tergoepoe-goepoe pake pakean perang boeat tangkis pelor dan anak pana [ang dilepas oleh moesoe seperti toeroennja oedjan, dan jang telah mengambil kor-ban kor-banjak sekall,

Orang jang pimpln tentara Liang San di itoe w~ktoe soekoer sekali Gouw long adanja, tjobalah kaloe laen orang, brangkali itoe pasoekan Liang San telah blnasa sama sekali. Tapi maskl begltoe,

-1999

-laskar Liang Sanjang binasa tida boleh dibila ng sedikit, sedeng alat sendjata jang djato di tangan moesoedjoegaada banjak sekali.

Tapi koetika tentara Llang San soeda moen-doer djaoe djoega,Lauw Kong tida brani menge-. djer teroes, sebab ini panglima poen ada kenal kapandeannja GOU\Y long di dalem perkara atoer balatentara.

Oiln begimana Lauw Kong bisa dapet taoe hal kadatengannja kawanan Liang San, adalah dari lantaran sadjek Hie-Tjin berangkat, salaloe la ber-lakce ati-ati dan perhatiken betoel gerakan marika itoe.

PadaKoh Hoan poen Lauw Kong ada kasi taoe itoeperkara,hingga itoe orangmoedasaban-saban kiri m djoeroe kabar ka Lal Boe dan Sin Thaij boeat tjari taoe moesoepoenja resia. .

Maka tempo ditrima kabar jang dengendjalan resia Gouw long telah madjoeken balatentara, Lauw Kong lantas pili delapanratoes orang gaga jang tjerdik dan"titaken marika ini bersemboeni di deket djembatan Hebekio, boeat menjerang pada moesoe ian~ soeda didoega dengen pasti bakal Iiwat di

sitoe.

Kamoedian bener djoega ternjata soeatoekoerang perdata Gouw long poenja pasoekan perang jang Iiwat di sitoe telah dapet labrakan keras dari Lauw Kong.

- 2 000

-Boeat ini karoesakan jang tentaranja dapet,Song Kang ada merasa goesar sekali, hingga kaloeboleti ia hendak bersoempa boeat bikin pembalesanpada moesoe dengen tjara jang soeroep betoel.

Kawanan Liang San jang laen-laen djoega adn merasa moerkasekali, hingga tida tempo lagi ia-orang Jantas minta diperkenanken madjoe teroes ka Sin Lioe boeat serang ini benteng jang diperal at-ken dengen sampoerna betoel.

Tapi Gouw Jong larang orang madjoe lebihdjaoe, sebabia doega pasti di sapandj ang djalanmoesoe misti ada semboeniken balatentara, lantaran apain djadi soeroe diriken sadja pasanggrahan ~i itoe 1empat.

Sarnentara itoe ia prenta bebrapadjoeroe kabar pergi tjari taoe resia moesoe.

Sigra djoega itoe soeroehan soeda poelang kom-bali, dan marika bri taoe

bahoea

moesoe telah 1empatken balatentaranja di boekit le Kong San, sedeng di ampat pendjoeroe itoetempat dl manaada banjak rimba dari rawa, iaorang ada oempe1ken pasoekan-pasoekan perang dan ada djoega jang tjoema dipadjang begitoe roepa boeat bikin tjoeriga oIang~•.ItIlI!~=~~...

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 39-42)