• No results found

De Digitale kunstjuf. Sport en spel, les 1. Klei een spelletje. Wat heb je nodig? Witte chamotte klei, verf, kwasten, water en vernis

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "De Digitale kunstjuf. Sport en spel, les 1. Klei een spelletje. Wat heb je nodig? Witte chamotte klei, verf, kwasten, water en vernis"

Copied!
6
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 1

Sport en spel, les 1

Klei een spelletje.

1. Maak een plak van de klei, mooi rond en netjes glad. ongeveer 20 centimeter in doorsnede en 1 cm dik.

2. Maak daar zoals op het plaatje is aangegeven holletjes in.

3. Dan maak je de knikkers, ronde bolletjes, die allemaal even groot zijn, en in de holletjes passen die je net in de ronde plak klei gemaakt hebt.

4. Laat alles drogen.

5. Verf je spelletje mooi. In contrasterende kleuren, zodat de holletjes goed opvallen, ook als je de knikkers er in hebt gelegd. Vernis daarna alles.

6. Speel je spelletje als de vernis is gedroogd.

Wat heb je nodig?

Witte chamotte klei, verf, kwasten, water en vernis

(2)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 2

Sport en spel, les 2

Maak een klimrek.

1. Ontwerp een klimrek, heeft je klimrek een thema? Of is het een heel ingewikkelde of een hoge...

2. Kijk bij tips en trucs hoe je verbindingen kan maken, met artstraws is het moeilijk om boogjes te maken, dus hou daar rekening mee in je ontwerp.

3. Zet je klimrek in elkaar. Maak ook een ondergrond van een stuk karton. Bevestig je klimrek erop, zodat je het klimrek makkelijk kan verplaatsen.

Wat heb je nodig?

artstraws, papier en karton, een schaar, lijm en plakband.

(3)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 3

Sport en spel, les 3

Maak een ganzenbord.

1. Print het ganzenbord uit op een A3.

2. Teken in de vakjes mooie plaatjes, wissel de plaatjes af met de nummers.

3. Kleur je ganzenbord netjes in

4. Plastificeer je ganzenbord zodat hij niet vies wordt als je er per ongeluk een glas limonade overheen morst.

Wat heb je nodig?

Het ganzenbord, kleurpotloden, viltstiften.

(4)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 4

Sport en spel, les 4

Teken een hardloop-wedstrijd.

1. Teken op een A3 formaat wit papier, op de onderste helft van je papier, rennende personen

2. De personen hebben een wedstijd (of rennen ergens heel hard voor weg).

3. Denk eraan hoe de personen aangekleed zijn...sportkleding of gewone kleding..

4. Je mag de personen zelf bedenken, het mogen fantasie-figuren zijn, een echte race- wedstrijd of kinderen die wegrennen van een gevaarlijke hond, je mag het zelf bedenken.

Laat wel zien waarom er gerend wordt, de start of finish...hetgene waar voor wordt weggerend.

Let er ook op dat de personen rennen en niet lopen!! Dat ziet er anders uit, de benen en armen bewegen heel anders dan als je loopt of wandelt!!

5. Kleur de wedstrijd netjes in.

Wat heb je nodig?

A3 formaat papier, potlood en gum, kleurpotloden.

(5)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 5

Sport en spel, les 5

Maak een sport wedstrijd.

1. Kies een sport uit die je leuk vindt. Een sport dat op een speelveld wordt gespeeld.
2.

Teken op een karton of stevig papier het veld. Is het veld groen (gras) dan neem je een groen vel karton, is het spelveld van gravel ofzo, dan neem je een lichtbruin karton.

3. Maak met stroken wit papier de onderdelen van het speelveld, de middellijnen, basislijnen, doellijnen, stippen, strafschopgebied etc.

4. Plak ze op de juiste plek op je speelveld.

5. Teken de spelers, hoeveel spelers zitten er in je team? Wat voor sportkleding dragen ze?

Heb je bijvoorbeeld voor voetbal gekozen? Dan moet je 22 spelers, en een scheidsrechter en de grensrechters maken...misschien kun je dat in een groepje doen?.

6. Kleur de spelers netjes in en knip ze uit.

(6)

De Digitale kunstjuf

SPORT EN SPEL 6 7. Plak ze op de goede plekken in je speelveld.

Wat heb je nodig?

Groot gekleurd karton of stevig papier, wit papier en teken papier, potlood,

kleurpotlood en gum, schaar en lijm.

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Rooilijn wordt mede mogelijk gemaakt door de Universiteit van Amsterdam, afdeling GPIO en door de Hogeschool van Amsterdam, onderzoeksprogramma’s Urban Technology en

De oplossing en zeer veel andere werkbladen om gratis te

Veel meer spellen om gratis te downloaden en het benodigde materiaal en

Er zullen nieuwe abonnees op de digitale variant bij zijn gekomen, die eerder geen abonnement op een dagblad hadden / die een papierplus- abonnement hadden op een ander dagblad /

Sein Tipp: Alle Bewerbungen, auch solche, die später per Mail oder Internet verschickt werden, sollte man erst, ganz

Isometrisch papier kun je gebruiken om ruimtelijke figuren in het plat te tekenen. » Ga na hoe

Wanneer een monster zuivere ijzer(II) titanaat met zuurstof reageert, neemt de massa van het monster daardoor toe.. De massa van het titaan verandert

Wanneer een monster zuiver ijzer(II) titanaat met zuurstof reageert, neemt de massa van het monster daardoor toe.. De massa van het titaan verandert