• No results found

VEGAS BABY. MARCUS Jij zei godverdomme dat we naar het zuiden moesten. JIM Die heuvels over en dan zijn we er. MARCUS (zuchtend)

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "VEGAS BABY. MARCUS Jij zei godverdomme dat we naar het zuiden moesten. JIM Die heuvels over en dan zijn we er. MARCUS (zuchtend)"

Copied!
6
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

VEGAS BABY

1. EXT. WOESTIJN – DAG

JIM (22) en MARCUS (22) lopen over een eindeloos lange, kaarsrechte weg. Om hen heen zand en rotsen, in de verte zijn bergen te zien. MARCUS is kwaad.

MARCUS

Jij zei godverdomme dat we naar het zuiden moesten.

JIM

Die heuvels over en dan zijn we er.

MARCUS (zuchtend) Vegas baby…

JIM (grijnzend) Vegas baby.

2. INT. LIVING VAN DE WITTE VILLA – DAG

DONNA (30) schenkt een glas whisky in. Ze is ongelofelijk sexy en draagt een weinig verhullende bikini. Ze neemt een slok uit haar glas en loopt naar de grote glazen

schuifdeuren, die uitkijken op een groot terras met een zwembad, met daarachter de woestijn. Een eindeloos lange, kaarsrechte weg strekt zich uit. Ze speurt de horizon af.

3. EXT. WOESTIJN – DAG

JIM en MARCUS lopen nog steeds over de weg. De bergen zijn nog niet dichterbij gekomen.

MARCUS

We hadden op hulp moeten wachten.

JIM Hulp?

Een gloednieuwe auto?

Een jerrycan koelvloeistof die uit het niets verschijnt?

MARCUS

En toch hadden we naar het noorden gemoeten.

4. INT. DE WITTE VILLA – DAG

DONNA kamt haar lange haar voor een gigantische spiegel.

5. EXT. WOESTIJN – DAG

MARCUS en JIM lopen nog steeds over de weg. De bergen zijn nog niet dichterbij gekomen.

MARCUS

We komen er nooit.

(2)

JIM Bek houden.

MARCUS

Als hier over een maand de eerste auto voorbijrijdt zal die onze gebleekte botten vinden.

JIM draait zich om en pakt MARCUS bij de schouders. Hij drukt zijn voorhoofd tegen dat van MARCUS.

JIM Bek houden!

We blijven doorlopen tot achter de heuvels, dan zijn we in Las Vegas en worden we fucking stinkend rijk!

JIM laat MARCUS los. MARCUS’ ogen worden opeens groot, verbijsterd kijkt hij naar iets achter JIM. Hij wijst.

JIM draait zich om. Ver weg, tegen de bergrand, is een huis te zien: een witte villa, omringd door palmbomen.

JIM Godverdomme…

JIM en MARCUS kijken elkaar aan. Op hetzelfde moment rennen ze richting het huis.

6. INT. LIVING VAN DE WITTE VILLA – DAG

DONNA vijlt haar nagels. Wanneer ze klaar is legt ze de vijl in een la en pakt uit dezelfde la zilveren bestek, dat ze naast de borden op de gedekte tafel legt. Ze loopt naar de minibar en schenkt daar drie glazen whisky in. Ze pakt er één op en drinkt eruit. Ze loopt weer naar de glazen deuren.

7. EXT. TERRAS VAN DE WITTE VILLA – DAG

DONNA loopt door de schuifdeuren het terras op. In het zwembad drijft een dode rat. DONNA zet haar glas neer en pakt een schepnet van de wand. Hiermee vist ze de rat uit het water. Wanneer ze opkijkt ziet ze in de verte, over de weg, twee figuren (MARCUS en JIM) aankomen. Ze glimlacht.

Met een zwaai werpt ze de rat uit het schepnet in de vuurkorf op het terras. De rat verdwijnt in de vlammen terwijl DONNA zich binnen terugtrekt.

8. EXT. WOESTIJN – DAG

JIM en MARCUS komen aan bij de witte villa en staan stil. Er is niemand te zien. MARCUS sjort zijn broek uit en wil naar het zwembad lopen. JIM roept hem terug.

JIM

Zouden we niet eerst even aanbellen?

(3)

9. INT. HAL VAN DE WITTE VILLA – DAG

Er wordt op de glazen schuifdeur geklopt. De gordijnen zijn gesloten. Heupwiegend loopt DONNA naar de deur, opent de gordijnen en schuift de deur open. Daar gapen MARCUS en JIM haar aan.

DONNA Dag heren.

Jullie zien er uit alsof jullie wel wat verkoeling gebruiken kunnen.

DONNA loopt naar binnen, JIM en MARCUS volgen haar, het prachtige interieur bewonderend. DONNA pakt de glazen whisky van de bar en geeft ze aan MARCUS en JIM.

DONNA

Misschien willen jullie eerst een duik nemen, dan maak ik jullie slaapkamer gereed.

10. EXT. ZWEMBAD – DAG

MARCUS komt boven water en schudt het water uit zijn haar.

Hij zwemt naar de kant, leunt op de rand en neemt een slok van zijn whisky. Hij schrikt zich de pleuris als JIM

plotseling naast hem opduikt.

JIM

Wie is die vrouw.

MARCUS

Heb je dat lijf gezien?

JIM

Na het eten gaan we verder.

MARCUS Verder?

Er is niks verder.

Dit is de hemel!

DONNA komt naar buiten.

DONNA

De maaltijd staat op tafel.

Willen jullie aardappelkroketjes of friet bij de steak?

11. INT. EETKAMER VAN DE WITTE VILLA – DAG

JIM eet nukkig van zijn steak. DONNA brengt een zoveelste dampende schaal binnen, zet deze op tafel en loopt terug naar de keuken. MARCUS kijkt haar opzichtig verlekkerd na.

JIM eet geërgerd door.

12. INT. LOGEERKAMER – AVOND

(4)

JIM is alleen in zijn kamer. Hij zit op zijn bed, dat van MARCUS is leeg. Uit zijn rugzak haalt hij een draagbaar platenspelertje met vinylsingeltje. Voorzichtig legt hij het singletje op de speler en zet hem aan. Krakerig klinkt

“Night Life” van Elvis Presley. Hij gaat op zijn rug op bed liggen en sluit zijn ogen.

13. EXT. HET ZWEMBAD VAN JIMS DROOM – DAG

JIM zwemt onder water. Bij de kant ziet hij DONNA’s hand het water in steken. Ze wenkt hem en JIM zwemt erheen. Wanneer hij de hand pakt knijpt deze heel hard. Door DONNA’s

naaldhakvoet in zijn rug wordt hij onder water gedrukt. JIM verdrinkt, DONNA lacht.

14. INT. LOGEERKAMER – AVOND

JIM schrikt wakker, DONNA’s hand rust op zijn bezwete voorhoofd. Ze zet een glas water voor hem neer en aait hem door zijn haar. JIM zakt rustig weg in slaap.

15. INT. LOGEERKAMER – DAG

Drie maanden later. JIM wordt wakker in het logeerbed. Hij rekt zich uit en staat op. Hij sjokt in boxershort de kamer uit.

16. EXT. TERRAS – DAG

JIM komt het terras op door de schuifdeuren. Hij heeft een sigaret in zijn mondhoek en steekt deze aan. Dan loopt hij naar het zwembad, gaat er met zijn rug naartoe staan en laat zich gelukzalig achterover in het zwembad vallen. Wanneer hij boven water komt ziet hij MARCUS, die hem lachend aankijkt en proost met zijn cocktail. DONNA staat glimlachend achter MARCUS.

17. INT. KEUKEN – DAG

JIM pakt twee blikken knakworsten uit de magnetron. Hij zet ze op tafel, één voor MARCUS en één voor hemzelf. Ze dopen de knakworsten in een pot mayonaise en eten ze op. Ze eten gulzig. Plotseling springt MARCUS op, rent naar de gootsteen en kotst.

18. EXT. HET LAS VEGAS VAN MARCUS’ DROOM – NACHT

MARCUS loopt door LAS VEGAS. Overal flitst neonlicht en klinkt harde muziek. Iedereen ziet er uit als Elvis Presley.

De gebouwen dragen pruiken. Ze groeien en groeien. MARCUS begint te rennen maar hij gaat alleen maar achteruit. De gebouwen groeien en draaien om MARCUS heen. Een monsterlijke Eiffeltorenreplica buigt over hem heen, op het topje staat DONNA naakt, met Elvispruik. Ze buigt naar hem toe, tuit haar lippen en likt hem dan met lange tong over zijn gezicht.

(5)

19. INT. LOGEERKAMER – NACHT

MARCUS schrikt wakker en zit rechtop in bed. Hij hijgt even na, JIMs bed is leeg. Dan hoort hij vreemde geluiden:

gekreun.

20. INT. WOONKAMER – NACHT

MARCUS loopt door de donkere kamer. Het gekreun wordt

harder, het is duidelijk dat er twee mensen seks hebben. Hij loopt naar de glazen deuren die naar het terras leiden.

21. EXT. TERRAS – NACHT

MARCUS opent zacht de schuifdeuren. Aan de andere kant van het stille zwembad staat een ligstoel. In het donker ziet hij twee mensen (JIM en DONNA) naakt in elkaars armen liggen.

22. INT. LOGEERKAMER

JIM loopt de kamer binnen, grijpt zijn koffer en smijt al zijn kleren er in. Dan gaat hij kwaad op het bed zitten, ziet de platenspeler staan en zet de muziek aan. “Night Life” van Elvis Presley klinkt.

23. EXT. WOESTIJN – DAG (flashback – ca. 3 maanden eerder) JIM en MARCUS zitten in een cabrio en scheuren over een eindeloos lange weg. MARCUS rijdt, JIM heeft de platenspeler op schoot. “Night Life” klinkt keihard.

JIM en MARCUS Vegas Baby!!!

JIM remt af en zet de auto aan de kant bij een

benzinestation. MARCUS en JIM stappen uit en lopen naar binnen, de platenspeler speelt door op de passagiersstoel.

Terwijl JIM en MARCUS binnen sigaretten kopen, loopt er vanachter het benzinestation een vrouw richting hun auto:

DONNA. Ze loopt op hoge hakken om de auto, glijdt met haar nagels langs de glimmende lak. Ze kijkt naar de mannen binnen – die haar niet zien – en bukt. Ze pakt een hand vol woestijnzand, draait de tankdop open en gooit een handvol zand in de benzinetank. Dan wandelt ze weg richting haar eigen Jeep.

24. EXT. WOESTIJN – NACHT

JIM klimt uit het raam van de logeerkamer, met koffer. Het raam blijft achter hem openstaan.

Stevig stapt hij door, richting de bergen, die opeens een stuk dichterbij lijken.

(6)

25. EXT. TERRAS VAN DE WITTE VILLA – NACHT

DONNA en JIM liggen nog steeds op de ligstoel. DONNA duwt JIM van zich af. Alle liefde is uit haar gezicht verdwenen, ze beent naar binnen. JIM blijft achter op de ligstoel.

26. EXT. BERG – NACHT

MARCUS beklimt de berg. Hij stapt stevig door. Hij nadert de top.

27. EXT. TERRAS VAN DE WITTE VILLA – NACHT

JIM hoort binnen DONNA schreeuwen. Hij staat op, wil naar binnen lopen. Dan ziet hij in het zwembad een dode rat drijven.

28. EXT. BERG – NACHT

MARCUS bereikt de top van de berg. Hij kijkt naar het uitzicht en fluistert.

MARCUS Vegas Baby…

Aan de andere kant van de berg strekt Las Vegas zich in al haar neonglorie uit.

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Het beschikbaar stellen van flexibiliteit via een berging (UGS of Caverne) wordt bemoeilijkt doordat klanten feitelijk dubbele exit- en entry tarieven betalen; respectievelijk bij

in leem uitgevoerd en in ouderwetse (brikken-) ovens tot steen gebakken. We vonden de navolgende van hem afkomstige werken die uiteraard niet een praedicaat als

Gerrit Krol, De schrijver, zijn schaamte en zijn spiegels.. Een goede roman is autobiografisch. Niet door de gebeurtenissen die erin beschreven worden, maar als verslag van de

Goof Rijndorp van Bras Fijnaart, sinds februari 2021 aangesloten bij idverde: ‘Er zijn in vijf jaar tijd circa zestig O2-velden aangelegd.. Veertien per jaar is niet slecht, maar

De toetsen van het tweede en het vijfde leerjaar zijn zo uitgewerkt dat ze vooruitgang van twee naar vijf in kaart kunnen brengen.. Bovendien kunnen leerlingen na afname aan het

Door coronapandemie op andere wijze (coronaproof) invulling moeten geven aan het vakbekwaam houden van onze

Wanneer DEMCON op de beursvloer staat zijn ze namelijk niet op zoek naar dagjesmensen, maar naar potentiële klanten.. Dit zijn bijvoorbeeld bedrijven die met een

Ini perkara akoe taoe ada sangat besar, maka sekarang akoe minta toewan-toewan sekalian soeka toeloeng perhatiken akoe poenja roemah tangga, di mana ada akoe poenja satoe istri