1 mei 2016
JavaScript animatie
beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
1 februari 2016 Bakker 2016
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
scene.add( skyBox );
href="/files/tutorial/browser/animation/animate.css">
<script>
function move(elem) { var left = 0 function frame() {
left++ // update parameters
elem.style.left = left + 'px' // show frame if (left == 100) // check finish condition clearInterval(id)
}
var id = setInterval(frame, 10) // draw every 10ms }
</script>
</head>
<body>
<div onclick="move(this.children[0])" class="example_path">
<div class="example_block"></div>
</div>
</body>
</html>
1 februari 2016 Bakker 2016 delay
Tijd tussen frames (in ms, 1/1000 second). Bijvoorbeeld, 10ms
duration
De uitvoertijd per een animatie moet (in ms) bijvoorbeeld 1000ms
start
De starttijd van de animatie; start = new Date.
timePassed
De tijd die verlopen is vanaf de start van de animatie
progress
Voortgang in animatie tijd dat al gepasseerd is. Op een frame bepaald als timePassed/duration.
Schaal is van 0 tot 1.
Bijvoorbeeld progress = 0.5 betekent dat de halve duration gebruikt is.
delta(progress)
Een functie welke de huidige animatie progressie weergeeft.
Bijvoorbeeld; De height property loopt van
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Parameters beweging
1 februari 2016 Bakker 2016
Plotter
1 februari 2016 Bakker 2016
Totaal lineair
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="animate.css">
<script>
function move(elem) { var left = 0
function frame() {
left++ // update parameters
elem.style.left = left + 'px' // show frame // hier worden attributen aangepast
if (left == 100) // check finish condition clearInterval(id)
}
var id = setInterval(frame, 10) // draw every 10ms }
</script>
</head>
<body>
<div onclick="move(this.children[0])" class="example_path">
<div class="example_block"></div>
</div>
</body>
</html>
1 februari 2016 Bakker 2016
Totaal functies
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="animate.css">
<script src="animate.js"></script>
<script src="move.js"></script>
<script src="delta.js"></script>
<script src="step.js"></script>
</head>
<body>
<div onclick="move(this.children[0], linear)" class="example_path">
<div class="example_block">LIN</div>LINEAIR
</div>
<div onclick="move(this.children[0], bounce)" class="example_path">
<div class="example_block">BOTS</div>BOTS of BOUNCE
</div>
<div onclick="move(this.children[0], elastic)" class="example_path">
<div class="example_block">ELASTIC</div>ELASTISCH
</div>
<div onclick="move(this.children[0], quad)" class="example_path">
<div class="example_block">QUAD</div>EXPONENTIEEL of QUAD
</div>
</body>
</html>
1 februari 2016 Bakker 2016
De bewegingen
1 februari 2016 Bakker 2016
Animate.js
Move.js
1 februari 2016 Bakker 2016
delta.js
1 februari 2016 Bakker 2016