Fajã dos Padres Portugal Madeira Quinta Grande

Share "Fajã dos Padres Portugal Madeira Quinta Grande"

Fajã dos Padres

Portugal | Madeira | Quinta Grande

1. Algemene informatie

1.1. Naam - Ligging - Eliza sterren

Fajã dos Padres - (Portugal | Madeira | Quinta Grande) - 3 sterren

1.2. Faciliteiten en afstanden

Zwembad: Nee

Airco: Nee Strand: 50 m Supermarkt: 2 km Dorp: 2 km Restaurant: Ja Luchthaven: 20 km Wi-Fi: Ja

Logies

2. Ervaringen

Dit zijn alle ervaringen.

2.1. Fantastische plek

Ons huisje (Barco) was fantastisch gelegen vlak aan het strand. We hebben vaak van het uitzicht en typisch Portugese eten genoten bij het restaurantje, aardig personeel en prima eten. Wij hadden ervoor gekozen geen huurauto te nemen, dit is ons bij Faja dos Padres goed bevallen. Een aantal dagen zijn wij niet met de kabelbaan naar boven gegaan, maar hebben wij beneden aan zee doorgebracht. Bij Faja dos Padres was snel een heel aardige taxichauffeur voor ons geregeld, de rest van de week konden we hem bellen als we een taxi nodig hadden. Zo hebben we ons naar het beginpunt van een aantal levada wandelingen laten brengen en gebeld als we bij het eindpunt waren om opgehaald te worden. Dat is fijn, aangezien de meeste levada's geen rondwandeling zijn (tip voor wandelaars: het Rother wandelgidsje).

Een bijzondere plek om tot rust te komen en van de zee te genieten!

2.2. Paradijs op aarde

Prachtige plek, rustig.

2.3. Alleen op de wereld

Ik heb deze vakantie naar Fajã dos Padres op Madeira cadeau gedaan aan mijn man voor zijn 70ste verjaardag. We hebben in ons leven samen al heel wat afgereisd, maar deze plek was wel een van de hoogtepunten. Ons huisje ligt daar beneden, 300 m diep, en is enkel te bereiken via een kabelbaan. De plek zo vlak aan zee, het huisje, het uitzicht, het weer, en de biologische tuin, alles klopte. Bovendien konden we heerlijk eten in het restaurant daar beneden, met eigen producten uit de tuin en super vers gevangen vis. We hebben genoten van elkaar en van alles wat Madeira te bieden heeft. Om 18.00 uur vertrokken alle medewerkers van Fajã dos Padres met de kabelbaan naar boven en bleven wij samen beneden achter: alleen op de wereld. Een geweldige ervaring op deze bijzondere plek.

2.4. Oase

Heerlijke week gehad op geweldige plek. Wat een fijne sfeer: in een fruitplantage, de oceaan aan je voeten en machtige rotsen achter je. Zeer vriendelijke mensen bij kabellift en restaurant. Wij komen zeker terug!

2.5. Paradijsje

Een heerlijke plek op Madeira om helemaal tot rust te komen. Een prettig eenvoudig huisje met terras en met prachtig uitzicht op de oceaan. Elke dag genoten we weer van het uitzicht vanaf ons huisje en vanuit de cabine van de kabelbaan. Het aardige personeel van Fajã dos Padres was altijd bereid om onze vragen te beantwoorden en om ons te adviseren (bij het restaurant, de receptie, de kabelbaan en schoonmaak).

Elke avond maakten we een wandeling over de fruitplantage, deze was uitgestrekter dan we in eerste instantie dachten. Kortom: een aanrader als je geen last hebt van hoogtevrees. Het is zeker voor herhaling vatbaar.

2.6. Droomplek!

Wat een fantastische plek voor onze huwelijksreis! Zodra je de kabelbaan instapt heb je het gevoel dat je er helemaal uit bent. De ligging van de huisjes is prachtig, in de fruitplantage van Faja dos Padres en direct aan zee. De kabelbaan gaat dagelijks tussen 10:00 en 19:00, maar voor mensen die hier verblijven is het altijd mogelijk om ook op andere tijden te gaan. Een half uur van tevoren een belletje naar de beheerder, en ze staan voor je klaar om je boven of beneden te brengen. Het restaurant sluit om 19:00, dus als je

buiten de deur wilt eten is het nooit een probleem om terug te komen. Ons huisje had echter ook gelegenheid om zelf te koken, soms ook erg handig. Ontbijten is ook mogelijk, tussen 09:00 en 11:00.

Zwemmen kan hier ook prima, zowel vlak voor de huisjes als bij de pier bij het restaurant. 's Avonds, als alle dagjesmensen weg zijn, is het prachtig om hier de zonsondergang te bekijken. Ook een aanrader om dit eens van bovenop de klif te gaan bekijken!

2.7. RUST!*

Net terug van een weekje ultieme rust. Leuke en gastvrije ontvangst door iedereen. We hebben het geluk gehad dat de kabelbaan in onderhoud was, dus we mochten de eerste twee dagen de lift gebruiken, een hele ervaring. Broodjes voor het ontbijt werden elke dag bij het huisje afgeleverd, leuke service. <br/>We hebben erg genoten van ons terrasje met zeezicht en hebben zelfs dolfijnen voorbij zien zwemmen tijdens het ontbijt. <br/>Na 18.00 is alles in principe gesloten en is het fijn om eens rustig rond te wandelen en te genieten van alle planten en bloemen.<br/>Dat is ergens ook het enige nadeel. Voor ons is voor 17.00 je eten bestellen erg vroeg (restaurant is ook om 18.00 dicht), daardoor hebben we niet veel gebruik gemaakt van het restaurant. We wisten het, dus verder geen probleem.<br/>We zijn er veel op uit geweest en hebben erg genoten van Madeira en het wandelen.<br/><br/>Het enige echte verbeterpunt: in de badkamer hangt een doordringende rioollucht, dat is hinderlijk. We hebben gewoon de deur dicht gehouden en dat hielp.<br/>Bij een opknapbeurt is het de moeite als daar iets aan gedaan wordt.

<br/><br/>Al met al een heerlijke week op een geweldige plek.

*Eliza heeft contact opgenomen met de eigenaar en de verbeterpunten gedeeld.

2.8. Verrukkelijke plek

12 dagen verbleven in dit, wat velen andere al schrijven, paradijsje of hemel. Elk woord is waar. Het is een heerlijke, rustige plek waar je verblijft. De rit met de kabelbaan is een overgang van druk naar rust., je daalt af naar het paradijs. De huisje zijn prima, mooi, verzorgd en schoon. Personeel en familie zijn erg aardig en geen vraag is te veel. Ook de locatie is een prima plek om het hele eiland te gaan verkennen. Je zit precies overal tussen in en bent met de auto zo waar je wilt zijn.

2.9. Geweldige vakantie.

Een heerlijke week vakantie gehad op de mooiste lokatie die je je maar kunt voorstellen. De eerste dagen konden we gebruik maken van de nieuwe kabelbaan die al een attractie op zich is, en je vlak bij het huisje afzet. Dat scheelde ongeveer 400 treden en een heel stuk lopen. Helaas was die niet bestand tegen de overvloedige regenval die toen inzette (kortsluiting), zodat we de rest van de week de beenspieren goed getraind hebben :-). En de oude lift is ook erg leuk. Er is overigens op heel Madeira bijna geen vlakke weg te vinden dus de kuiten (en de auto) kregen het zwaar te verduren. De huisjes liggen aan de rand van een biologische mango- en bananen plantage. Prachtig aan zee, met 's avonds een spectaculaire

zonsondergang. De bedden zijn goed en worden iedere dag opgemaakt. Het keukentje is erg sober gehouden en nodigt niet uit tot culinaire hoogstandjes. Gelukkig kun je overal op Madeira heerlijk eten. Als je op zoek bent naar een rustig plekje op Madeira, op een kwartiertje rijden van Funchal, is dit echt een aanrader.

2.10. Waanzinnig paradijs

Onze eerste ervaring met Eliza en meteen een paradijsje wat ons betreft. Op een prachtig stukje onderaan de klif ligt Faja dos Padres. Met de panoramalift is het elke dag weer genieten en maakt het klimmen op de trappen de moeite waard. (In 2016 gaat de kabelbaan open, waardoor je de 300 traptreden niet meer hoeft te lopen)<br/>Je huisje ligt aan de branding en de zonsondergang gaat nooit vervelen. Wij hadden de

grootste casa da Vina met een ruim terras voor en achter. <br/>Enige minpunt van deze locatie is dat het restaurant om 18:00 uur sluit. Hierdoor hebben wij alleen op de laatste dag daar wat gegeten aangezien we meestal pas na 18:00 uur terug kwamen van een dagactiviteit.<br/><br/>Binnen een kwartier ben je in Funchal (tip: parkeergarage in de haven a €5 per dag) waar je heerlijk kunt slenteren langs de boulevard, de oude wijken en een bezoekje aan de overdekte markt. <br/>We hebben enkele wandeltochten gemaakt, waarvan een Levada-tocht een must is en ook de route naar Pico Airo is aan te raden. In het noorden vind je lavagrotten en de natuurzwembaden. <br/>Het dagje naar Porto Santo viel ons enorm tegen. De

boottocht duurde 3 uur en de ticketprijs is behoorlijk hoog. We hebben ook daar een auto gehuurd anders kom je alleen op het zandstrand en juist de andere kant van het eilandje is de moeite waard met ruwe kliffen en geheime strandjes.<br/><br/>Een prachtig eiland, waar we zeker nog eens naar toe zullen gaan, vooral vanwege de mooie en talrijke wandelroutes.

4. Foto's

4.1. Review

4.2. Review

4.3. Review

4.4. Review

4.5. Review

5. Kamertype

5.1. 2-kamerappartement zeezicht

Het appartement biedt rust en ruimte en heeft een schitterend uitzicht over de baai. Bij je appartement heb je een privéterras met barbecue. Er is een slaapkamer met een tweepersoonsbed. Voor een derde of vierde persoon kunnen extra bedden neergezet worden in de woonkamer. De keuken en badkamer zijn van alle gemakken voorzien. Het appartement is voorzien van Wi-Fi. Dit appartement is geschikt voor maximaal drie volwassenen en een kind van maximaal 12 jaar.Je verblijft hier op basis van logies (zonder ontbijt). Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op de naam van de bestuurder. Prepaid creditcards worden niet geaccepteerd.