• No results found

Neen, in het verbranden heb je voorgangers. Door Sheikh Hussain bin Mahmood

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Neen, in het verbranden heb je voorgangers. Door Sheikh Hussain bin Mahmood"

Copied!
12
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)
(2)

Neen, in het verbranden heb je voorgangers

Door Sheikh Hussain bin Mahmood

(3)

20 Safar 1425H

[Voetnoot van de vertaler: Dit is een fatwa die 10 jaar geleden besproken is door de Sheikh (Moge Allaah hem beschermen) met betrekking tot het verbranden van de kruisvaarders die in handen waren van de leeuwen in Irak uit die tijd. Dus laat diegene die een consensus beweert tegen het verbanden dit artikel lezen en laat hem op deze manier leiding vinden of stof eten.]

Alle lof zij aan Allah, die in de Zijn boek zei:

ْ ذِإ ي ِحوُيْ

َْكُّب َرْ ىَلِإْ

ِْةَكِئَلاَم لاْ يِِّنَأْ

ْ مُكَعَمْ اوُتِِّبَثَفْ

َْنيِذَّلاْ اوُنَمآْ يِق لُأَسْ يِفْ

ِْبوُلُقْ

َْنيِذَّلاْ او ُرَفَكْ

َْب ع ُّرلاْ اوُب ِر ضاَفْ

َْق وَفْ

ِْقاَن عَلأاْ اوُب ِر ضا َوْ

ْ مُه نِمْ

ْ

َّْلُك

ْ ناَنَب ْ

"(Gedenk) toen jouw Heer aan de Engelen openbaarde: "Waarlijk, Ik ben met jullie dus maak degenen die geloven standvastig. Ik zal intense angst in de harten van degenen die niet geloven werpen. Sla daarom op hun nekken en sla alle toppen van hun vingers en tenen af." ( Al-Anfaal (8), vers 12)

Daarnaast schenken we gebeden en zegeningen aan diegene die gezonden werd met het zwaard, diegene die onder alle creaties op een trotse manier zei:

"Er werden mij vijf (zaken) gegeven, die voor mij aan niemand anders werden gegeven, er werd mij de overwinning gegeven door de angst die een tijdsduur van een maand overspande." (Consensus over de authenticiteit van deze hadeeth)

Wat hier overigens uit volgt...

(4)

Een persoon zal zich verwonderen aan de mensen die op de televisie verschijnen om Fatawa te geven aan de mensen en die een consensus beweren in zaken die zo duidelijk zijn dat het niet eens weggecijferd is voor de nieuwste studenten van kennis, laat staan voor de geleerden!

Iemand onder hen beweert dat het verbranden van mensen geen kwestie is die aan de basis ligt van een godsdienst, noch een wet noch een geest.

Op deze manier, en met zulke eenvoudigheid geven ze Fatwa over de religie!

Als er niet eens één enkele tekst of traditie was behalve de woorden van Allah de meest Verhevene:

ْ نِإ َو

ْ مُت بَقاَعْ اوُبِقاَعَفْ

ِْل ثِمِبْ اَمْ

ْ مُت بِقوُعْ

"En als jullie straffen, straf dan met gelijke (d.w.z overéénkomstig met datgene) waarmee jullie zijn gestraft," dan was dit genoeg geweest.

Voor al die clusterbommen, de zware raketten en het radioactieve materiaal waarmee de Amerikanen de moslims bombarderen, doen ze niet aan verbranden! Verbranden ze dan geen lichamen, snijden ze de ledematen er niet af en verpletteren ze dan geen hoofden? Dus waarom zouden de mujahideen niet hetzelfde doen? - Het bewijs van de ongeldigheid van hun gezegde volgt zo meteen

Wat betreft de kwestie over het hangen van lichamen hoog boven de bruggen van Fallujah:

Allah de meest Verhevene heeft met betrekking tot diegene die roverij plegen gezegd:

اَمَّنِإ

ُْءا َزَجْ

َْنيِذَّلاْ

َْنوُب ِراَحُيْ

َْاللْ

ُْهَلوُس َر َوْ

َْن وَع سَي َوْ يِفْ

ْ ِض رَلأاْ اًداَسَفْ

ْ

ْ نَأ اوُلَّتَقُيْ

ْ وَأْ اوُبَّلَصُيْ

ْ وَأْ

َْعَّطَقُتْ

ْ مِهيِد يَأْ

ْ مُهُلُج رَأ َوْ

ْ نِمْ

ْ فَلا ِخْ

ْ وَأْ ا وَف نُيْ

َْنِمْ

ْ

ْ ِض رَلأا

َْكِلَذْ

ْ مُهَلْ

ْ ي ز ِخْ يِفْ اَي نُّدلاْ

ْ مُهَل َوْ يِفْ

ِْة َر ِخلآاْ

ْ باَذَعْ

ْ ميِظَعْ

"De vergelding voor degenen die oorlog tegen Allah en zijn Boodschapper voeren en streven naar het zaaien van verderf op aarde, is slecht dat zij worden gedood of gekruisigd, of dat hun handen en hun voeten aan weerszijden worden afgehakt, of dat zij uit het land worden verbannen. Dat is voor hen een vernedering in deze wereld en voor hen is er in het Hiernamaals een geweldige Bestraffing."

(Surah al-Maa'idah(5), vers 33)

En dit is de vergelding voor roverij -ook al waren zij moslims die het gebed verrichten- wat dan met de oorlogszuchtige, aanvallende ongelovigen die zich zondigen aan bloed, eer en eigendom!

In “Ahkaam Al-Qur’an” geschreven door Ibn Al-‘Arabi komt het volgende voort: Al Qadhi (Moge Allah tevreden over hem zijn) zei: "Wanneer ik als rechter werd aangeduid, kwam er een zaak tot mij over een groep mensen die uitgingen om roverij van intimiteit te plegen (verkrachting) en ze namen een vrouw weg van haar echtgenoot en ze namen ongewild de mensen die bij hem waren en ze

verkrachtten haar. Daarna deed hij (de echtgenoot) hard zijn best om hen te vinden, uiteindelijk

(5)

werden ze gevangen en (in de rechtbank) binnengebracht. Dus ik vroeg tussen de Moeftie's met wie Allaah mij testte wat deze zaak betreft. En zij zeiden: Zij zijn geen misdadigers want roverij heeft enkel betrekking tot eigendommen, niet tot de vagina (of geslachtsdelen). Waarop ik tegen hen zei:

"Inna lilaahi wa Innaa ilaihi raaji’oon." (Tot Allaah behoren we en tot Hem keren we terug.) Weten jullie allen dat roverij met betrekking tot de geslachtsdelen op zich zelf meer kwaad omvat dan de roverij in eigendommen? En dat iedereen onder de mensen zonder problemen al hun eigendommen zouden afgeven aan rovers terwijl een man nooit tevreden zou zijn met de roverij van zijn dochter en zijn vrouw? Als er en bestraffing was boven datgene dat Allah voorgeschreven heeft, dan zou het zijn voor degene de de vagina berooft. Het is kwaad genoeg voor jou om de onwetenden te vergezellen in zaken van fatawa en regels.

Kijk naar het standpunt van Al Qadhi (Moge Allaah hem genadig zijn): "Als er en bestraffing was boven datgene dat Allaah voorgeschreven heeft, dan zou het zijn voor degene de de vagina berooft."

Ik zeg: Dit heeft betrekking tot rovers die zeggen dat er geen God is dan Allaah en dat Mohammed Zijn profeet en dienaar is, dus wat dan met degenen die de eer van de moslimvrouwen schenden in de gevangenissen van Bagdad en in andere gevangenissen en bovendien in de handen zijn van de ongelovige Christenen, de kwaad verrichtende Joden en de afvalligen? Verdienen ze het dan niet om verbrand te worden, in stukken gesneden, gekruisigd en opgehangen te worden?

Maar het is zoals Al Qahdi (Moge Allaah he genadig zijn) zei: "Het is kwaad genoeg voor jou om de onwetenden te vergezellen in zaken van fatawa en regels."

Voorwaar terrorisme en angst veroorzaken in de harten van de vijand is iets dat vereist is volgens de Shari'ah en de Geest.

Allah de meest Verhevene zei:

يِق لُنَس يِفْ

ِْبوُلُقْ

َْنيِذَّلاْ او ُرَفَكْ

َْب ع ُّرلاْ اَمِبْ اوُك َر شَأْ

ِْللاِبْ اَمْ

ْ مَلْ

ْ ل ِِّزَنُيْ

ِْهِبْ اًناَط لُسْ

ُْمُها َو أَم َوْ

ُْراَّنلاْ

َْس ئِب َوْ ى َو ثَمْ

َْنيِمِلاَّظلاْ

"Wij zullen intense angst in de harten van degenen die niet geloven werpen, omdat zij deelgenoten aan Allah toekenden, waarvoor Hij geen bewijs heeft neergezonden. En hun Verblijfplaats zal het Vuur zijn. En slecht is de Verblijfplaats van de onrechtplegers." (Surah Aali 'Imraan (3), vers 151) En Hij (de meest Verhevene) zei:

َْل َز نَأ َو

َْنيِذَّلاْ

ْ مُهو ُرَهاَظْ

ْ نِمْ

ِْل هَأْ

ِْباَتِك لاْ

ْ نِمْ

ْ مِهي ِصاَيَصْ

َْفَذَق َوْ يِفْ

ُْمِهِبوُلُقْ

َْب ع ُّرلاْ اًقي ِرَفْ

َْنوُلُت قَتْ

َْنو ُرِس أَت َوْ اًقي ِرَفْ

"En Hij haalden degenen die hen (d.w.z de ongelovigen) hielpen, onder de lieden van het Boek, uit hun forten neer en wierp intense angst in hun harten. Jullie doodden een groep (van hen) en jullie namen een groep gevangen." (Surah Al-Ahzaab (33), vers 26)

De vijand schrik aanjagen is op elk moment prijswaardig, en het is zelfs meer dan dat in tijden van oorlog... Dit hier is Amerika, die nu aan het proberen is om de moslims in Irak schrik aan te jagen door middel van Fallujah te bombarderen met als uitgangspunt vier Amerikaans lijken waar een voorbeeld van werd gemaakt. Dit is een boodschap die aangeeft dat degenen die moedig genoeg zijn en die de Amerikanen zoiets als dit aandoen, vast en zeker zullen vermoord worden alsook hun volk, dat hun stad gebombardeerd en hun gebedsplaatsen vernietigd zullen worden en dat ze er

bovendien geen genade of medelijden voor in plaats moeten verwachten!

In het boek dat Amerika als heilig beschouwd, komt het volgende voort: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere..." Adviseer dit, betreffende diegene die in wiens Heilig boek (de

(6)

Koran) geschreven stond: "Sla daarom boven op hun nekken en sla alle toppen van hun vingers en tenen af." (Surah Al-Anfaal (8), vers 12) - Zij beantwoordden ons op deze manier!

We verwijten het de Amerikanen niet van al datgene zij doen, want zij zijn nu (eenmaal) de

oorlogszuchtige en aanvallende vijand die hun eigen doelstellingen en vijandschappen hebben. Maar wat betreft degenen die naar buiten komen en de moslims aan de kaak stellen voor hetgeen de Amerikanen doen, in grote maten veel minder dan hen, dat is wat we sterk veroordelen!

Niemand zou hierover mogen spreken of binnen dit onderwerp fatwawa mogen geven, uitgezonderd de mujahideen op het slachtveld! Eenieder die wenst fatawa te geven wat betreft dit onderwerp, laat hem dan zijn machinegeweer opnemen en richting het front trekken en laat hem zien wat de

ongelovigen daar met de moslimmannen en -vrouwen doen, laat hem zien wat de bommen bijdragen tot het fragmenteren van moslimkinderen en laat hem zich (uiteindelijk) tot ons wenden met zijn fatwa!

Wat betreft datgene onze broeders in Falujah hebben gedaan, is slechts een gewaarwording van het bevel van Allah met betrekking tot de ongelovigen wanneer Hij zei:

اوُّنَظ َو

ْ مُهَّنَأْ

ْ مُهُتَعِناَمْ

ْ مُهُنوُصُحْ

َْنِمْ

ْ

ِْالل

ُْمُهاَتَأَفْ

ُْاللْ

ْ نِمْ

ُْث يَحْ

ْ مَلْ اوُبِسَت حَيْ

َْفَذَق َوْ يِفْ

ُْمِهِبوُلُقْ

َْب ع ُّرلاْ ...

"Jullie dachten niet dat zijn zouden vertrekken en zij dachten dat hun forten hen zouden beschermen tegen Allah. Dus kwam Allah tot hen van daar waar zij het niet verwachtten. En Hij wierp intense angst in hun harten." (Surah al-Hashr (59), vers 2)

Het is dus omwille Allah dat de leeuwen van Falujah deze zaken van goedheid en gehoorzaamheid verrichten, waarmee ze door hun grote historische vrijmoedigheid het hoofd van de ummah deden opkomen. Moge Allah hen de machtigheid over nog meer nekken van ongelovigen en hypocrieten schenken.

Wat betreft de kwestie van het verbanden:

Voorwaar, wanneer een groep mannen van de metgezellen van ‘Abdullah bin Saba’ Al-Humairi ( دبعْ الل

ْ نب

ْ أبس

ْ

يريمحلا ) (Moge Allah hem vervloeken) naar ‘Ali bin Abi Talib (Moge Allah tevreden over hem zijn) kwam, zei één van hen tegen hem: "Je bent hem!". Waarop ‘Ali bin Abi Talib vroeg: "Wie is hem?" De man antwoordde: "Jij bent Allah." ‘Ali en beschouwde dit als iets groot. Hij beval een vuur te ontstoken en hij verbrandde hen met vuur. En hij (Moge Allah tevreden over hem zijn) placht over dit te zeggen: "Wanneer ik zag dat de zaak slecht bleek te zijn, ontstak ik een vuur en riep ik Qanbar."

(Qanbar is één van zijn dienaren en hij is diegene die aangeduid werd om deze mensen in het vuur te werpen. [Al-Milal wa An-Nihal , Ah-Shahrustani]

Dit is dus de rechtgeleide Kalief (Moge Allaah tevreden over hem zijn) die mensen verbrandde met vuur.

Ibn Kathir haalde in zijn geschiedenisboek (Al-Bidayah wa An-Nihayah) het volgende aan: Khalid riep Malik bin Nuweera [ةريونْنبْكلام] en was onder de indruk van Malik en (het kwade) van wat er van hem gekomen was door het volgen van Sajah, het weigeren tot het geven van Zakah en zei (tegen hem): Weet je niet dat het (geven van Zakah) de metgezel van Salah is? Waarop Malik antwoordde:

Jou metgezel is gewoon dit te beweren, zeker. Dus zei (Khalid): Is hij dan onze metgezel en niet de jouwe? O Dhirar, sla zijn hoofd eraf! Dus werd zijn hoofd eraf geslagen. Er werd opgedragen het hoofd te brengen en het samen met twee stenen en een pot, waaruit Khalid die nacht had gegeten, aan de kook te brengen om (op deze manier) de afvallige onder de Bedoeïenen en anderen naast hen schrik aan te jagen. En het werd gezegd dat het haar van Malik het vuur aanwakkerde, zelfs tot

(7)

wanneer het vlees goed gekookt was en het haar was niet volledig verbrand door zijn overvloed (de mate van hoeveelheid haar hij had). Abu Qatadah sprak met Khalid over hetgeen hij gedaan had en ze verschilden (van mening) over de(ze) zaak. Dus ging abu Qatadah naar [Abu Bakr] As-Sihdeeq en begon hij over hem te klagen. En 'Umar sprak tegen Abu Qatadah over wat Khalid betreft en hij zei tegen As-Sihdeeq: Zet hem opzij (binnen zijn rol als gezagvoerder), in zijn zwaard schuilt zeker krakzinnigheid. Waarop Abu Bakr zei: "Ik zal geen zwaard intrekken dat Allah voor de ongelovigen uit de schede heeft getrokken..." [Al-Bidayah wa An-Nihayah : 6/355]

'Umar (Moge Allah tevreden over hem zijn), na het ontslag van Khalid en nadat hij gezien had wat hij de vijanden aandeed met zijn bataljon dat het leger van Abu ‘Ubaida in Sham voorafging, zei hij:

"Moge Allah genade hebben met Abu Bakr genadig zijn, hij had meer mensenkennis in vergelijking met mij."

Het zwaard van Allah - Abu Sulayman (Khalid bin Waleed) - (Moge Allah tevreden over hem zijn) was een expert in de kunst van het islamitisch schrikbewind en een leerzame school na de profeet (sallallahu 'alayhi wa salam). In het schrik aanjagen heeft hij invloed en excursies die zijn vreemde deskundigheid en zijn verfijnde kennis van de verschillende manieren van het psychologisch oorlogvoeren, verhaalt.

En hij (Moge Allah tevreden over hem zijn) zei: Tijdens de slag bij Ullais, zoals het overgeleverd is in

“Al-Bidayah wa An-Nihaya”: "O Allah, als u ons hun schouders geeft (de overwinning over hen), is het mijn plicht tegenover jou dat ik niemand onder hen die ik in staat ben te overmeesteren, nalaat totdat ik hun rivier laat stromen met hun bloed. Daarna gaf Allah hen hun schouders. (i.e ze waren in staat om hen te overmeesteren en hen gevangen te nemen.), vanwaar de berichtgever van Khalid uitriep: "Neem (hen) gevangen, neem (hen) gevangen en dood hen niet, behalve dan diegenen die zich onthielden van gevangen te worden genomen. En dus stonden de cavaleristen het toe om hen onvrijwillig in troepen te vervoeren. En Khalid benoemde een aantal mannen die opgedragen werden om de nekken van de gevangen af te houwen bij de rivier. Dit werd een dag en een nacht uitgevoerd en hetzelfde werd hen gevraagd voor de twee opéénvolgende dagen. En elke keer wanneer men een gevangene bracht, werd zijn nek eraf gehouwd bij de rivier, maar het water in de rivier bleef zich voortbewegen. Dus sommigen onder zijn bevelhebbers zeiden: "In werkelijkheid zal de rivier niet vloeien met hun bloed totdat je het water met het bloed vermengt en dan zal het voortvloeien, om zo aan u belofte te kunnen voldoen, zond hij dus water (i.e er was een dam die het stromen van het water verhinderde) en zo vloeide de rivier vers bloed voort. Hierdoor werd de rivier, tot op de dag van vandaag, de bloedrivier genoemd. En de windmolen deed het water dat met bloed vermengd was ronddraaien, dat het leger volstond voor drie volledige dagen. En het aantal dat gedood werd, liep op tot zeventigduizend...

De slag bij 'Ullais' was één en dezelfde waarna de rechtvaardige Kalief Abu Bakr As-Sihdeeq (Moge Allah tevreden over hem zijn) zei: "O, mensen van Quraish, jullie leeuw haastte zich zeker naar de leeuw en heeft zijn vlees gewonnen. Vrouwen zijn niet langer in staat om gelijken aan Khalid bin Al- Waleed op de wereld te zetten."

En tot het resultaat van Khalids schrikbewind behoorde dat “Al-Akyadir” (رديكلأا), de heerser van Dumat al-Jundal, tegen zijn volk zei: "Ik ben het meest geïnformeerd ten aanzien van Khaild, niemand heeft in vergelijking met hem een gunstig voorteken gemaakt in het gevecht en er is niemand beter gevormd dan hem, en niemand tussen de mensen heeft ooit het gezicht van Khalid bin Al-Waleed gezien, of ze nu met weinig of in een groot aantal waren, behalve wanneer ze erdoor werden verslagen. Dus gehoorzaam mij en sluit vrede met het volk."

(8)

Wat betreft de boeken over jurisprudentie en de hadeeth, zij vermelden de kwestie over het verbranden van ongelovigen in de boeken van Jihad en de Strijd. Het werd aangehaald in “Nayl Al- Awtaar”, geschreven door Ash-Shawkani [ Het hoofdstuk over het achterlaten van gebruiken, vertrekkend uit het maken van een voorbeeld betreffend het verbranden (van de vijanden), het afkappen van bomen en het afbreken van gebouwen uitgezonderd uit nood of voordeel.] terwijl hij een hadeeth uitlegt, overgeleverd door Abu Bakr waarin hij zei: "De Boodschapper van Allah zond ons uit op tocht en zei: 'Als je die en die, die en die vindt, verbrand hen dan allebei met vuur.' Daarna wanneer we klaar stonden om te vertrekken , zei hij: 'Ik heb inderdaad opgedragen om die en die, die en die te verbranden, maar voorwaar met vuur wordt niet gestraft buiten door Allah dus als je hen beiden vind, dood hen dan. [Overgeleverd door Ahmad, Al-Bukhari, Abu Dawud and Tirmidi]

Ash-Shawkani (Moge Allah tevreden over hem zijn) zei: "Zijn gezegde - voorwaar met vuur wordt niet gestraft buiten door Allah- is een nieuwigheid dat wijst op zijn verbodenheid. Hoewel de voorgangers verschilden over de uitspraak van het verbranden." ‘Umar, ibn Abbas en anderen naast hen hadden er resoluut een afkeer van of het nu ten gevolge van ongeloof, in staat van het gevecht of in Qisas (vergelding) was terwijl ‘Ali and Khalid bin Al-Waleed en anderen het het beiden goedkeurden.

En in het boek van Hudud (voorgeschreven straffen) in "Nayl Al-Awtar” staat het volgende vermeld:

"(Al-Bayhaqi haalde ook uit het verhaal van Abu bakr dat hij samenkwam met het volk betreffende een man die het gewoon was om getrouwd te zijn zoals vrouwen getrouwd zijn (wat het genieten van homoseksualiteit betekent) dus bevroeg hij de de metgezellen van de Boodschapper van Allah (sallallahu 'alayhi wa salam) omtrent dit. En op die dag was diegene die in het strengst was in het aannemen van een standpunt 'Ali bin Abi Talib (Moge Allah tevreden over hem zijn) die zei: "Dit is een zonde waarmee geen enkele natie ongehoorzaam was, behalve één. Jullie zijn er allemaal bewust wat Allah met hen heeft gedaan. Ik ben van mening dat we hem met vuur moeten verbranden." - Dus de metgezellen van de boodschapper van Allah (sallallahu 'alayhi wa salam) waren het eens om hem met vuur te verbranden. Dus Abu Bakr schreef aan Khal bin Al-Waleed het bevel om de man te verbranden met vuur.

Ash-Shawkani zei: "En in zijn keten van vertelling is een Irsal - (de originele verteller wordt niet genoemd), maar het werd overgeleverd met een andere keten van Ja’far bin Muhammad zijn vader die het overleverde van 'Ali) - In dit verhaal werd gezegd: 'Stenig en verbrand (hem) met vuur.'"

Staat er niet in zijn uitspraak: (dus de metgezellen van de profeet (Sallallahu 'alayhi wa salam) waren het eens over het verbranden met vuur), het bewijs dat aantoont dat er geen aanwezigheid is van Ijma' (een consensus) wat betreft de ontoelaatbaarheid van het verbranden!

En het werd ook aangehaald in “Nayl Al-Awtar”, een overlevering door Al-Mundhiri: "The Lootiyya (de sodomieten) werden verbrand met vuur door Abu Bakr, ‘Ali, ‘Abdullah bin Az-Zubayr en Hisham bin Abdul Malik.)

Het werd ook vermeld in “Fath Al-Bari” dat Al-Mihlab zei: "Dit verbieden, betekent niet dat het niet toegestaan (haram) is, maar is veeleer te wijten aan nederigheid. Het bewijs voor de toelaatbaarheid van het verbranden wordt aangetoond in de daden van de Sahabah. De profeet (sallahu 'alayhi wa salam) heeft de ogen van de mensen van “Al-‘Urniyyeen” (نيينرعلا) uitgestoken met verwarmd ijzer.

En Abu Bakr verbrandde de aanvallers met vuur in de aanwezigheid van de Sahabah, Khalid bin Al- Waleed verbrandde mensen van het volk van Ridda (afvalligheid) en de meerderheid van de

geleerden in Madina keuren het platbranden van forten (bolwerken) en voertuigen (boten, etc..) op de mensen binnen hen goed, zoals vermeld door An-Nawawi and Al-Awza’ee.

(9)

En in ‘Awn Al-Ma’bood' vermeldt ‘Awn Al-Ma’bood: (De voorgangers verschilden wat betreft het verbanden. 'Umar, ibn Abbas en anderen naast hen hadden er een resolute afkeer van, of nu voor reden van ongeloof of vergelding was. Terwijl 'Ali en Khalid bin Al-Waleed het toestonden.

Ik zeg: Dit is wanneer de ongelovigen dit de moslims niet aandoen, wat betreft wanneer ze het wel doen dan is de zaak in alle opzichten anders.

Deze zaak is een kwestie waarover verschild werd onder de Sahabah en de voorgangers van de Ummah. De waarheidsgetrouwen van deze Ummah, de rechtgeleide Kalief 'Ali bin Abi Talid evenals een groep onder de Sahabah deden het. Dus er is geen Ijma' (consensus) in de zaak zoals sommigen beweren...

Voorwaar, wat de Mujahden in Fallujah deden is louter een puntje in de zee vergeleken met datgene de Amerikanen sinds een jaar aan het doen zijn Irak. Niettemin zijn we gewend geraakt aan enkel de stem van de mensen te horen als een Amerikaan sterft, maar wat betreft de Moslims die vermoord worden, verpletterd onder tanks en verbrand worden door bommenwerpers en raketten - daar zwijgt de Ummah over!

Ik zeg tegen de Mujahideen in Irak:

Als je verbrandt, heb je de Kaliefen van de ummah, de metgezellen van je profeet en de voorgangers achter je staan: dus doe wat dan ook dat angst en paniek doet groeien in de harten van deze

ongelovigen en laat hem geen lafheid noch angst of aarzeling in jou zien. Jaag hen schrik aan en laat de aarde onder hun voeten beven en verwijder hun harten uit hun borstkas zodat de ogen van de ongelovigen zich vestigen.

Wat betreft de Japanse gevangenen:

Door zijn steun aan Amerika is Japan een strijdende natie geworden van wie de reden dezelfde is geworden als die van Groot-Brittannië, Spanje, Australië en anderen naast deze naties. Namelijk het verdedigen tegen haar eigen zelf. De moslims hebben hen gewaarschuwd, maar ze luisterden niet.

Dus is het aan de Mujahideen om hun gevangen te vermoorden en hun handen af te hakken en ze zouden niet moeten omkijken naar diegenen die beweren dat deze gevangen 'burgers' zijn, aangezien deze term niet bestaat in onze wetgeving en het enkel een westerse term is die onze ummah vreemd is. Daarvoor, elke ongelovige Japanees die in staat is om te strijden is (en heeft het vonnis van) een Muhaarib (een strijder), van wie het (dus) toegestaan is hem te doden en zijn rijkdom in beslag te nemen.

Wat betreft de vrouwelijke Japanse gevangenen:

Ik ken niemand onder de geleerden die het toestaat om haar te doden, als ze geen strijdster is of iemand die de moslims schade kan berokkenen - zoals een spion of strateeg (يأر) of iets anders naast dit - ze wordt echter beschouwd als een vrouwelijke gevangene onder de gevangene dus als de Mujahideen het wensen, kunnen ze haar stelen of haar inwisselen voor gevangenen of iets anders naast dit, of ze kunnen goedheid tonen door haar te bevrijden - wetend dat er geen verschil qua mening is betreffende de toelaatbaarheid van het tonen van goedheid tegenover de gevangenen.

Het is aan de Mujahideen om de voor- en nadelen tegenover elkaar af te wegen die afhangen van het doden van dit Japans volk. Als ze ervoor kiezen om hen te doden, zouden ze de reden hierachter moeten uitleggen en het de Japanse overheid verwijten dat het zijn legers werpt in een oorlog die geen betrekking tot hen heeft en dat het zich misdraagt tegenover de islamitische gemeenschap die

(10)

nooit enkele vijandigheid heeft getoond. Wat betreft de bondgenoten, zij vermoordden de Irakeese kinderen en verpletteren hun hoofden. De vergelding wordt betaald in zijn eigen soort!

Als de Mujahideen de keuze maken om de Japanse gevangenen te doden, zou het zo moeten zijn dat ze gedood worden met het zwaard of op een andere manier dat sneller gaat- zo dat het vrij is van elk geschil- en om te doden op een goede manier (zoals vermeld in een hadith van Allah's Boodschapper:

[Als je doodt, dood dan op een goede manier]

Voorwaar, Amerika zou niet brutaal geweest zijn tegenover de Islamitische Ummah als het wist dat er in deze Ummah zijn die twee keer zo hard weerwraak zouden nemen tegenover hen. Wanneer het wist dat zij ons aan het bestrijden zijn en niet wij die hen aan het bestrijden zijn, en dat zij diegenen waren die ons doodden en niet wij die hen doden en dat zij diegene waren die onze huizen vernielden terwijl wij dit niet eens durfden te doen. Amerika is tot ons gekomen met hun scherp doel en hun zwaarden om onze huizen te bezetten, onze eer te besmeuren, onze eigendommen te steen en ons te bestrijden met betrekking tot onze religie.

Bij Allah, als het zwaard van Allah -Khalid bin Al- nog leefde, zou hij sterven aan de innemende hartpijn die hij voelde over de staat waarin de meerderheid van de mannen van deze Ummah is beland, diegene die niets anders doen dan huilen en in hun huizen wachten tot de dood bij hen aanklopt.

De ongelovigen zullen de landen van de Moslims nooit verlaten, behalve door het vechten, het schrik aanjagen en door de angst, zoals hoe het gebeurde in Afghanistan en Somalië... Niemand onder de moslims zou mogen spreken, voordat hij de vijanden verslaat in de strijd en de Mujahideen in Irak zouden niet gestrikt mogen worden in de politieke netten en de smerige spelletjes die gespeeld worden door de leden van de hypocriete overheid.

De vergelding dat deze “Al-Karzaa’ee” (ةيئازركلا), wereldse afvalligen verdienen is enkel "een slag van het zwaard" zoals de profeet (sallallahu 'alayhi wa salam) ons berichtte. Dus éénieder die opstaat en de Amerikanen helpt in hun bezetting van de moslimlanden, van de leden van deze coalitie tot de Irakese politie en het leger of anderen naast hen. Als deze mensen evenals geen spionnen of helpers van de Mujahideen zijn, zijn het afvalligen die gedood moeten worden, van wiens kwaad de moslims moeten verlost worden. En evenals diegenen die aanhoudend gevestigd zijn in de Moslimlanden (de leiders) en als de slaven van de Amerikanen en de Joden zijn, zij (de leiders) zijn nog intenser wat betreft hun ongeloof in vergelijking tot de broeders omdat het dankzij de zegening en de uitgifte van hun land is dat de kruisvaarders hun gevechtsvliegtuigen opstijgen om de bolwerken van de

Mujahideen in Fallujah, Baghdad en anderen naast deze te rammen. Dus er is geen twijfel wat betreft hun ongeloof. En éénieder die twijfelt aan hun ongeloof, verschilt vervolgens aan de beroemde, goed gekende consensus (Ijma’) en hij is Allah aan het betichten met een verzinsel en laster. De waarheid is kennelijk gemaakt en de fatawa heeft deze verspreid, en de mensen zagen duidelijk het verraad op klaarlichte dag, dus er is geen plaats om te beweren dat het hier gaat om een gefabriceerd gezegde, een verkeerde interpretatie van een tolk.

En ik richt mijn oproep naar de dappere leeuwen van Irak:

Mijn geliefden omwille van Allah: Bij Allah, het pijnigde ons om te weten dat sommigen onder jullie jullie toevlucht zochten bij de Verenigde Naties! Hoe kan het dat het toevlucht zoeken bij de christenen en Joden jou redt van de christenen en de Joden? En sommigen onder jullie zochten toevlucht bij de afvalligen van de Arabische heersers en de naburige naties! Gebruik jullie verstand!

(11)

Door Allah: "Voorwaar, de onrechtlegers zijn elkaar helpers. En Allah is de helper van de godsvruchtigen." (Surah Al-Djaathiyah (45), vers 19)

Dus keer je tot niemand dan tot Allah en bevraag niet buiten Allah: "En Allah is alwetend over jullie vijanden, en Allah volstaat al Beschermer, en Allah volstaat als Helper." (Surah an-Nisaa' (4), vers 45) Je hebt de stilte van de heersers gezien en ervaren en je hebt de toestand van de Verenigde Naties (verenigd in het bestrijden van de Islam) gezien en ervaren, dus neem niet toe in je spraak en strek je handen niet uit in nederigheid behalve tot Allah. Bij Allah, jullie hebben allen drie keuzes voor jou, waarbij er geen vierde is:

Je ofwel overgeven en slaven te worden van de christenen en de Joden, waarbij je status dezelfde zou zijn als de status van verraderlijke Arabische landen en je eer zou een eenvoudige buit vormen voor deze vuile (mensen).

Of vechten en winnen en Allah verleent je de overwinning over de vijanden terwijl hij je eer schenkt in deze wereld en in het hienamaals - we vragen Allah om ons de overwinning en de kracht te schenken.

Of vechten en Shuhada (martelaren) worden - Bij Allah's verlof- en dat is -Bij Allah- de grote overwinning en het grote winst die niet bereikt wordt behalve door de oprechte onder de kinderen van deze ummah die Allah heeft uitverkorenen uit Miljoenen...."Zeg: Wachten jullie (op het moment) dat jullie één van de twee besten zaken (d.w.z het martelaarschap of de overwinning) ons zal

overkomen? Wij (daarentegen) wachten op het moment dat Allah jullie met een Bestraffing van Hem treft of door middel van onze handen (treft). Dus wacht (de bestraffing) af, waarlijk, (ook) wij zijn met jullie in afwachting." (Surah at-Tawbah (9), vers 52)

Daarop zeg ik tegen jullie, o mijn geliefden:

Als je iemand van de Joden of hun helpers in Irak vindt, zal niets anders dan ze te doden en te kruisigen ons behagen... Bevraag niemand betreffend dit. Doodt hen waar je hen ook vindt en genees de haat in onze harten met hun aanblikken, en laat de aanblik van uw moslimbroeders in Palestina het mikpunt van je ogen zijn, en denk aan de positie van de sheikh van de Mujahideen, Ahmad Yaseen, - ( Moge Allah hem genadig zijn en hem accepteren onder de martelaren) - en weet, mijn broeders, dat de straaljagers niet uit de Arabische landen tevoorschijn komen, in plaats daarvan stijgen velen vliegtuigen op vanuit Palestina met joodse piloten die Irak kwaadwillig en smadelijk bombarderen.

Aan de islamitische Organisaties en de kinderen van de islamitische Bewegingen buiten Irak:

Je hebt jezelf reeds genoeg bespot en misleid! Tot wanneer zal je blijven doorgaan met de mensen jou te laten bespotten! Je hebt genoeg gesproken. Zend nu je Mujahideen naar Irak en Palestina, in grote aantallen bij elkaar en gescheiden, Neen bij Allah, deze vernedering, die op onze Ummah rust zal niet worden weggehaald door deze politieke manoeuvres en nutteloze, lachwekkende uitspraken.

Bij Allah, deze vernedering zal niet stoppen, behalve d.m.v Jihad op de weg van Allah en het vergieten van bloed.

O moslims:

Het is overgeleverd in een authentieke hadeeth dat de Sahabah het nachtgebed aan het verrichten waren: in het gebed waren ze de ongelovigen aan het vervloeken bij het zeggen: " O Allah, de ware God, vervloek de ongelovigen (letterlijk - bestrijdt de ongelovigen) die jou pad verhinderen en jou Boodschappers weerleggen en zij geloven niet in jou belofte (de opstanding) dus verdeel hen in hun

(12)

gezegden en werp angst in hun harten en laat jou woeden en jou bestraffing op hen neerdalen."

[Sahih Ibn Khuzaima]

En ik herinner de moslims aan de Fatwa van de leeuw van islam -Ussama- (Moge Allah hem beschermen): "Wat betreft de Amerikanen, dood hen waar je hen ook vindt en bevraag niemand omtrent hen..."

{ْ دَص رَمَّْْلُكْْ مُهَلْاوُدُع قا َوْْ مُهو ُرُص حا َوْْ مُهوُذُخ َوْْ مُهوُمُت دَج َوُْْث يَحَْْنيِك ِر شُم لاْاوُلُت قاَف}.

En Allah weet het beste.

O Allah, zegen onze profeet Mohammed en zijn familie, en schenk hen vrede.

Geschreven door iemand die hoopt op de vergeving van zijn Rabb Hussain bin Mahmood

20 Safar 1425H.

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Maar wie deze liefde van God, door Jezus Christus getoond aan het kruis, afwijst gaat voor eeuwig verloren.. Welnu, beste lezer of leze- res, kies, maar

God heeft ons gezegd het Evangelie te prediken aan individuelen (“aan alle schepselen”) en wanneer een persoon op de evangelieboodschap op de juiste manier rea- geert, wordt zijn

Van Jezus wordt in de Koran verklaard dat hij een belangrijke profeet is, maar de Islam beschouwt het als godslastering te geloven dat Hij God is (zie Johannes 10:30-33).[23]

Dit wordt bewezen door het feit dat de Hausa-vertaling van de Bijbel, in Noord-Nigeria, waar veel moslims zijn, Allah gebruikt als een aanduiding van de ware God van Abraham, Izaäk

De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond

Ook de duivels en de djinns die de aarde rondzwerven. De djinns gingen naar de profeet en luisterde aandachtig naar zijn lezing van de Koran. Vervolgens gingen ze terug naar hun

In the Fourteenth/Twentieth Century Mufti of Egypt, Hasanayn Muhammad Hasanayn Makhluf oversaw their first modern prints, while Ba 'Alawi scholar Habib Ahmad

Het leven, handelen en wandelen van een begenadigde ziel, gelijk het een voorwerp van Gods verkiezing en gekochte door het bloed van de Zaligmaker betaamt, betonende