• No results found

Kraken gaat door! Maar waarom?

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "Kraken gaat door! Maar waarom?"

Copied!
7
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

BRONNEN

Masterscriptie UvH Universiteit voor Humanistiek Kraken gaat door! Maar waarom?

(2)

Alma, H. & Adri Smaling (2010). Zingeving en levensbeschouwing: een conceptuele en thematische verkenning. In: Alma H, & Adri Smaling (red.). Waarvoor je leeft: Studies naar humanistische bronnen van zin.

Amsterdam: SWP.

Baumeister, R. F. (1991). Coming to Terms with Meaning. In: Meanings of life. p. 12-57. New York: The Guilford Press.

Baumeister, R. F. & Mark R. Leary (1995). The Need to Belong: Desire for Interpersonal Attatchment as a Fundamental Human Motivation [Electronic Version]. Psychological Bulletin, 117, p. 497-529.

BILWET bewegingsleer; kraken aan gene zijden van de media. (1990). Amsterdam: Ravijn. Buber, M. (2007). Dialogisch leven. Utrecht: Bijleveld.

Della Porta, D. & Mario Diani (1999). Social Movements: An Introduction.

(3)

Ferree, M. M. & Frederick D. Miller (2007). Mobilization and Meaning: Toward an Integration of Social Psychological and Resource Perspectives on Social Movements [Electronic Version]. Sociological Inquiry, 55, p. 38-61.

Glaser, B. G. & Anselm L. Strauss (1967). The discovery of Grounded Theory: strategies for qualitative research. Chicago: Aldine Publishers. Goodwin, J. & James M. Jasper (2004).

Rethinking social movements; structure,

meaning, and emotion. Lanham: Rowman

& Littlefield publishers, Inc..

Hermans, H. J. M. & Els Hermans-Jansen (1995). Self-Narratives: The construction of Meaning in Psychotherapy. New York: The Guilford Press.

Hijmans, E. J. S. (1994). Je moet er het beste van maken. Een empirisch onderzoek naar hedendaagse zingevingssystemen. Nijmegen: Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen.

De stad was van ons: 28 vraaggesprekken met krakers en kraaktsters (1998).

Amsterdam: Snotneus.

Derkx, P. (2010). Humanisme als levens-beschouwelijke bron van zin. In Hans Alma & Adri Smaling (red.).Waarvoor je leeft:

studies naar humanistische bronnen van zin.

Amsterdam: SWP.

Dohmen, J. (2010). De onontkoombare reis naar de diepte: Zelf, moraal en zin bij Charles Taylor. In Hans Alma & Adri Smaling (red.). Waarvoor je

leeft. Studies naar humanistische bronnen van zin. Amsterdam: SWP.

Duintjer, O. (2002). Onuitputtelijk is de Waarheid. Budel: DAMON uitgeverij.

Duivendak, J. W. et al. (1992). Tussen verbeelding en macht. 25 jaar nieuwe sociale bewegingen in Nederland. Amsterdam: SUA. Duivenvoorden, E. (2000). Een voet tussen de deur: geschiedenis van de kraakbeweging 1964 -1999. Amsterdam: Arbeiderspers.

(4)

Levinas, E. (2003). Betekenis en zin. In Het menselijk gelaat. p.167-202, Amsterdam: Ambo. Maso, I & A. Smaling (2004). Kwalitatief onderzoek: Praktijk en Theorie.

Amsterdam: Boom.

Melucci, A. (1996). The Playing Self: Person and Meaning in the Planetary Society. New York: The Press Syndicate of the University

of Cambridge.

Mooren, J. H. (2009). Levensbeschouwelijke zorg in de praktijk: een methodiek van het humanistisch geestelijk werk. Toespraak gehouden in Brussel, 13 November 2009, uitgedeeld als lesmateriaal voor het vak

Narrativiteit, zingeving en Levensbeschouwing

op de UvH.

Mooren, J. H. (2010). Zinvol leven en de praktijk van het humanistisch raadswerk. In Hans Alma & Adri Smaling (red.). Waarvoor je leeft.

Studies naar humanistische bronnen van zin. Amsterdam: SWP.

Hoogstraten, J. (2004). De machteloze onderzoeker. Voetangels en klemmen van sociaal-wetenschappelijk onderzoek.

Amsterdam: Boom.

Jorna, T. (2008). Echte woorden. Autenticiteit in de geestelijke begeleiding. Amsterdam: Uitgeverij SWP.

Kane, A. E. (2002). Theorizing Meaning Construction in Social Movements: Symbolic Structures and Interpretation during the Irish Land War, 1879–1882 [Electronic Version]. Sociological Theory, 15, p. 249-276.

Kruithof, J. (1968). De Zingever. Een inleiding tot de studie van de mens als betekenend, waarderend en agerend wezen. Hilversum: Uitgeverij Paul Brand.

Lans, J. van der (1992). Zingeving en levensbeschouwing: een psychologische begripsverkenning. In F. Eijkman (red.), Weer

zin leren: over levensbeschouwing en educatie.

(5)

Pruijt, H. (2004). Squatting in Europe. Gevonden op 10 Februari op: http://www.eur.nl/fsw/staff/ homepages/pruijt/publications/sq_eur/ Strati, A. (1999). Organisation and Aesthetics. Londen: SAGE Publications.

Tilburg, van A. (2010). Verdrinken in (ont) polderen. Identiteitsgevoelige strijdpunten als uitdaging voor politieke bestuurders.

Masterscriptie Publiek Management,

Universiteit Utrecht. Gevonden op 10 Februari op http://igitur-archive.library.uu.nl/student-theses/2010-1102-200316/Scriptie Aster van Tilburg Verdrinken in ontpolderen.pdf

Tromp, C. (2005). Breedbeeld wetenschap; Een kritisch-reflexief onderzoeksmodel gebaseerd op een breed rationaliteitsbegrip [Electronic

Version]. KWALON 28 (10), p. 7-13.

Uitermark, J. (2004). Framing Urban Injustices: The case of the Amsterdam Squatter Movement [Electronic Version]. Space and Polity, 8, p. 227-244.

Mooren, J. H. (2011). Verbeelding en bestaansoriëntatie. Utrecht: De Graaff. Nash, J. E. & James M. Calonico (1996). The meaning of social interaction. An introduction to social psychology. Lanham: Rowman & Littlefield publishers, Inc..

Noort, W. J. van (1988). Bevlogen bewegingen. Een vergelijking van de anti-kernenergie, kraak- en milieubeweging. Amsterdam: Uitgeverij SUA. Poldervaart, S. (2005). Niet bestuurlijke vormen van politiek [Electronic Version].

T.v. Genderstudies, 8, p. 59-73.

Poldervaart, S. (2002) Leven volgens je idealen: De andere politieken van huidige sociale

bewegingen in Nederland. Amsterdam: Aksant.

Praag, J. P. van (1978). Raadswerk / Zingeving en levensgevoel. In Peter Derkx (red.) J. P. van

Praag. Om de geestelijke weerbaarheid van humanisten. Breda: Uitgeverij Papieren Tijger.

(6)

Wal, K. van der (2008). Humaniteit. Uitdagingen en perspectieven voor een eigentijds

humanisme. Kampen: Klement.

Wester, F. (1987). Strategieën voor kwalitatief onderzoek. Muiderberg: Coutinho.

Wietsma, A. & Jan Vonk & Fike van der Burgt (1982). Als je leven je lief is. Vraaggesprekken met krakers en kraaksters. Amsterdam: Lont. Winkelaar, P. (2000). Zingeving en

wereldbeschouwing. Leusden: De Tijdstroom.

Zeeuw, B. de (2009). Gezondheidsgedrag bij de krakersubcultuur. Afstudeeronderzoek in het kader van het vak Public Health and Society aan de Universiteit van Wageningen. Gevonden op 8 Augustus op http://rjh.ub.rug.nl/index.php/ genderstudies/article/view/1200/1140

(7)

Kraken gaat door! Maar waar om?

Fabian Sloot

Begeleider: Carmen Schuhmann Meelezer:

Jan Hein Mooren

Tweede meelezer:

Hielke Bosma Masterscriptie UvH

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Welke algendichtheid (cellen/ml) van de beste combinatie van algensoorten uit experiment 1 (Isochrysis galbana of Pavlova lutheri en Chaetoceros calcitrans of Chaetoceros

Although the results show a positive significant relationship between innovation and CFP in hypothesis 3, the decreasing R&D expenditures may have affected the results,

Om meer kennis te vergaren die bruikbaar kan zijn voor het bepalen van een effectieve behandelvorm voor AVH bij patiënten met een BPS werd in dit onderzoek exploratief gekeken

In the process concept considered, stabilisation is utilised as a pre-treatment step prior to gasification in order to convert aqueous sugars or carbohydrate streams derived

Results show that the participants in low psychological involvement game (making alien's drink) perceived the advice given by the social agent as a threat, higher than the

Respondent A vindt kraakpanden (zoals die waar hij zelf onderdeel van uitmaakt) belangrijke ontmoetingsplekken voor mensen van verschillende achtergronden, respondent B

Throughout the 1990s, a post-Islamist intel- lectual movement has been developing in Iran that challenges the foundations of the Islamic Republic as conceived by

In developing and validating this scale, the researchers concluded that individuals experience situations along eight dimensions: Duty —the extent to which a situation