Quinta do Tio Graca Portugal Algarve Boliqueime

Share "Quinta do Tio Graca Portugal Algarve Boliqueime"

Quinta do Tio Graca

Portugal | Algarve | Boliqueime

1. Algemene informatie

1.1. Naam - Ligging - Eliza sterren

Quinta do Tio Graca - (Portugal | Algarve | Boliqueime) - 3 sterren

1.2. Faciliteiten en afstanden

Zwembad: Ja

Airco: Ja Strand: 14 km Supermarkt: 4 km Dorp: 4 km Restaurant: 3 km Luchthaven: 34 km Wi-Fi: Ja

Logies

2. Ervaringen

Dit zijn alle ervaringen.

2.1. Relaxen in de Algarve

Begin november 10 dagen genoten van de zon & rust in Quinta do Tio Graca. Het 3-kamer appartement was prima, de woonruimte is wat beperkt (zeker in vergelijking met het twee kamer appartement ernaast) maar voldeed voor ons. Hartelijk ontvangen door Magdalena en net als alle anderen erg blij met de eerste levensbehoeften voor de volgende dag aangezien we pas rond half 9 's avonds aankwamen in het

appartement. Vanuit de Quinta ben je relatief snel op de lokale weg (tolweg hebben we rechts laten liggen, veel leuker om de lokale wegen te nemen) naar Sagres, Lagos, Albufeira of naar Loulé, Faro en Olhao.

Veel gezien van de Algarve, genoten van het lokale eten & de Casa's de Artesao maar ook met een goed dik boek geluierd aan het zwembad. Kortom, heerlijke vakantie!

2.2. In één woord geweldig!...

Afgelopen zondag zijn wij terug gekomen van ons 12 daagse verblijf in Quinta do Tio Graca. Wij zaten in het twee kamer appartement (het middelste gedeelte van de boerderij). Het was echt fantastisch! Heerlijk kneuterig, gezellig en sfeervol. Bij aankomst had Maria ervoor gezorgd dat er brood, eieren, wijn, kaas en nog veel meer klaar stond, om de eerste dag lekker door te komen. Vooral erg fijn als je laat aankomt! Het is heerlijk stil in Quinta do Tio Graca, je hoort werkelijk niets... Zelfs niets gehoord van onze buurtjes. Soms hadden wij het zwembad voor ons zelf, echt heerlijk. Wij hebben heel veel gezien en op en top genoten van onze huurauto. Als je lekker wilt eten en niet te ver wilt rijden is Adiafa een echte aanrader. Vooral de visgerechten waren top. Sagres is echt een bezoekje waard met zijn prachtige kliffen... En als je gezellig wilt eten in Sagres is restaurant Sagres een echte aanrader! Heerlijke Portugese gerechten en lieve mensen. Ook Silves is echt een aanrader en Tavira is echt geweldig... leuke straatjes en goede

restaurants. Ons favoriete strand was Baxinha... niet zo druk en evengoed alles aanwezig. En er zijn nog zat andere prachtige stranden die zeker een bezoekje waard zijn. Dus al met al een echte aanrader voor iemand die een rustige vakantie wil in een heerlijk authentiek boerderijtje. De sfeer is heel bijzonder. En ook hadden wij een fantastisch bed en ook nog een prachtig dakterras!! Dus al met al een top vakantie. En een Aldi 5 minuten verderop.

2.3. Rust, rust & nog eens rust!

Wij hebben met z’n tweeën een heerlijke week gehad! Rust is het sleutelwoord van deze quinta: er zijn slechts 3 appartementen. Een eigen zitje, achter of in ‘t 3 persoons appartement aan de voorkant (ook eventueel op t dak met prachtig uitzicht). De quinta is wat verouderd, niet zo gek, begreep van Maria (eigenaresse) ruim 300 jaar oud. Maar alles wat nodig is, is aanwezig en bovendien erg schoon. De eerste boodschappen voor t ontbijt de volgende dag stonden al klaar, perfect! In de tuin bij t zwembad is het ook zalig, met allerlei vogels om ons heen. Kortom, kom vooral HIER tot rust als die behoefte bestaat ;) Met de auto de omgeving verkennen is een genot, zowel de kust als t binnenland (denk hierbij aan Monchique). Al met al een top vakantie!

2.4. Rust, uitzicht, mooie omgeving

We hebben hier 11 dagen vertoeft in mei/juni. De quinta ligt op een fijne plek. De oude boerderij is opgedeeld in 3 appartementen, dus echt druk zal het nooit worden, we hebben zelf weinig meegekregen van de mede vakantiegangers. Het zwembad is omheind met een muur wat ik erg fijn vond i.v.m. onze peuter. De tuin en het erf worden goed onderhouden. Alle uitstapjes die we hebben gemaakt waren zeer goed aan te rijden met de auto. Plaatsjes als Lagos, Vilamoura en Tavira zijn zeker een bezoekje waard en

natuurlijk de schitterende stranden. Het 3-kamerappartement voldeed prima, maar het woongedeelte was heel erg krap (zeker vergeleken met de het 2-kamerappartement en 4-kamerappartement, die waren véél groter). Doordat het weer koeler was dan normaal waren we meestal 's ochtends en 's avonds op de binnenruimte aangewezen en dat was wel érg knus zeg maar, zeker met een ondernemende peuter. De slaapkamer boven was ruim, maar het bed erg smal en hard. Wij (lange Nederlanders) hebben er na 2 nachten voor gekozen om apart te slapen om niet verkrampt wakker te worden doordat je elkaar er niet uit wilt duwen. Al met al: we vinden de quinta zéker voor herhaling vatbaar, al kiezen we dan wel één van de andere twee appartementen gaan i.v.m. de leef/slaapruimte.

2.5. Genieten van de rust

Bij Quinta do Tio Graca kan je volop genieten van de natuur en de rustige omgeving. Wij verbleven in een kamer waarbij wij vanuit onze slaapkamer toegang hadden op ons eigen privé terras, zalig om hier ‘s morgens te genieten van het ontbijt met gefluit van de vogels op de achtergrond. Bij aankomst bij de quinta voel je jezelf onmiddellijk welkom door de hartelijke ontvangst. Tevens hadden zij brood, eieren, melk,...

voor ons klaarliggen waardoor je vakantie relaxed kan starten. De quinta is wel moeilijk te vinden. Wij stonden op minder dan 1 km van onze locatie en hebben daar de weg gevraagd, echter kon niemand ons zeggen waar dit was. Wij hebben dan de noodnummer gebeld en binnen de 5 min was de eigenaar bij ons om ons zo te begeleiden naar de quinta, een uitstekende service! De R. De vale de Silves is een straat die een paar kilometers lang is en dan nog verschillende zijstraten heeft. Het zou handig zijn als men op de reisdocumenten vermeld dat de quinta gelegen is op nummer 96. Over de huurauto waren wij minder tevreden. We hadden thuis reeds alles online ingevuld maar bij aankomst was er niets geregistreerd en moesten we dit opnieuw doen. De wagen zelf was vuil aan de binnenkant en rook naar sigaretten. Ook hadden wij een diesel gevraagd maar kregen een naft in de plaats. *Eliza was here heeft dit opgepakt met SunnyCars.

2.6. Stukje overwinteren Algarve

Voor de tweede keer in deze Quinta onze vakantie gevierd. De eerste keer in september 2016

was ook super! Algarve heeft milde winters dus wilden wij dat ook ervaren; tweepersoonskamer geboekt.

Heerlijk, heel groot, veel ruimte en als kers op de taart het zonneterras. De omgeving was ons al bekend maar er viel nog veel meer te ontdekken, dus we hebben ons niet verveeld. Algarve is schitterend.

Anderhalve week goede temperatuur, daarna regenachtig, maar nog steeds mild. Sinaasappels geplukt en geperst en er was ook een elektrische barbecue aanwezig, dus hebben we heerlijke gamba's gegrild. Voor ons geen negatieve ervaring, alleen jammer van de douche; de druk was niet helemaal in orde. Deze Quinta is centraal gelegen en heeft een fijne sfeer.

2.7. Goed begin...

De zon komt op, gezien vanaf mijn terras. Niet voor te stellen dat het in Nederland slecht weer is. De eerste week in september nog heerlijk weer. Prima locatie met een prachtige tuin met zwembad. Voor degene die van rust houden een perfecte omgeving.

2.8. Genieten met een grote G

'S avonds laat na veel gezoek in het donker aangekomen bij de Quinta, we zijn 2 uur bezig geweest om de locatie te vinden, de GPS-coördinaten kloppen niet en de straat is niet bekend in de navigatie. Door

vernieuwde wegen klopte de reisbeschrijving niet helemaal meer. *Eliza was here heeft dit opgepakt. Om half 12 kwamen we pas aan. Er stond een welkomstpakket klaar met brood, wijn, beleg. De bedjes zijn allemaal hard en vrij smal, we konden helaas niet samen in het kleine twijfelaar-bedje slapen. Verder is het

aardedonker en erg stil. Het enige geluid dat we 's nachts hoorden was een soort geritsel over de dakpannen (gekko's of salamanders?). Handdoeken worden 1 x in de week verschoond, dat vonden we wel wat weinig. De omschrijving van de appartementen klopt niet helemaal, in het 2-persoonsappartement hadden wij ook makkelijk met z'n drieën gepast, omdat daar een groot 2-persoonsbed en een 1-

persoonsbed staat. Nu hebben we een groter en dus duurder appartement geboekt. 'S morgens begon ons ontbijt met geperste sinaasappels uit de eigen boomgaard van Maria, verser en lekkerder bestaat niet!

Maria zelf hebben we helaas niet gezien. Dat hebben we wel als desinteresse ervaren, omdat we in de recensies lazen dat er regelmatig ge-bbqd werd. Je hebt overal de auto voor nodig om ergens te komen, de quinta ligt afgelegen. We hebben samen met onze zoon van 5 genoten van het heerlijke zwembad, de mooie omgeving en van de prachtige sterrenhemel. Hierbij onze top 4 qua restaurants: Adiafa (1e

restaurant wat je tegenkomt als je richting Boliquieme rijdt), Bolitasca in Boliqueime zelf en in Quarteira O Papagaio en Casa de Vila Madeira. Overal even heerlijk gegeten. Wij vonden het strand in Quarteira het meest relaxt, omdat je hier goede voorzieningen hebt en je auto goed kunt parkeren. Een aanrader is ook de 'cave en dolphin' tour, wij hebben deze bij Seacret tours geboekt in Albufeira. Fantastisch om wilde dolfijnen te zien en de prachtige kust vanaf de boot. Silves met het Moorse kasteel en Ferragudo vonden wij indrukwekkend. Wij komen zeker terug in de Algarve!

2.9. Erg rustig

Het was even zoeken,maar dan toch gevonden...en maria had een mand met boodschappen neergezet.

Hadden wel wat last van een tikkende pomp en houtworm in het dak wat s nachts knaagde. Zaten in Amor Perfeito en deze heeft alleen een (woon)keuken met bank(je).

2.10. HEEEEEEERLIJK

een super blij gevoel van rust en sfeer, gastvrij ontvangen en genoten van de schitterende omgeving wandelingen zijn heel goed aangegeven, verdwalen is niet mogelijk een aanrader!!

2.11. Algarve voorjaar

We waren op dit adres in Januari 1 maand en de ontvangst in de quinta hartverwarmend want Magdalena had voor ons de koelkast gevuld en zo uitgebreid dat we even niets zelf hoefden te halen. De quinta was moeilijk te vinden ondanks de beschrijving. Maar we kwamen overdag dus viel het mee. Het was een mooi apartement en veel rust om ons heen. alles was aanwezig en goede wifi, maar wel wat donker in de kamer en een slechte bank om te zitten. verder alles oke en een mooi dakterras waar je al gauw kon zitten. Een restaurant als Adiafa in de buurt was erg fijn en aan te bevelen. Goedkoop en fijne bediening. We hebben genoten en komen zeker terug in de Algarve en met de bloeiende amandelbomen een mooi begin voorjaar.

2.12. Heerlijke vakantie!

Wij zijn net terug van twee weken vakantie (dec 2016) in Boliqueime en hebben genoten van de zon, de rust, de leuke uitstapjes en het huisje zelf. Wij zaten in het tweekamerappartement, dat is het middelste huisje van de drie. Groot voordeel van dit huisje vonden wij de ruime eet/-woonkamer, en vanuit de

slaapkamer op de eerste verdieping loop je zo een groot, eigen dakterras op (met ligbedden). Dat was echt ons plekje. Verder een zeer comfortabel (en groot) bed, dus prima geslapen. Wel wat last van muggen 's nachts. De keuken is vrij klein en laag, maar volstaat. En niet te vergeten: elke dag sinaasappels geplukt voor een vers glas jus bij het ontbijt. Daar worden wij blij van!

4. Foto's

4.1. Review

4.2. Review

4.3. Review

5. Kamertype

5.1. 2-kamerappartement

Het 2-kamerappartement in Maria’s voormalige boerderij is ruim en sfeervol ingericht. Het appartement is ingericht naar maisonnette stijl. De slaapkamer bevat een tweepersoonsbed en is op de eerste verdieping te vinden. Verder is er een volledig uitgeruste keuken. Deze beschikt over een oven, magnetron,

waterkoker, koffiezetapparaat en een broodrooster. Ook is er een volledig uitgeruste badkamer met douche. Je kunt er eindeloos genieten van de heerlijke tuin en het grote zwembad of er een dagje op uitgaan met je huurauto. In totaal heeft Quinta do Tio Graca drie appartementen.Je verblijft hier op basis van logies. Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op naam van de bestuurder.

5.2. 3-kamerappartement

Het 3-kamerappartement in Maria’s voormalige boerderij is ruim en sfeervol ingericht en heeft twee aparte slaapkamers. Verder is er een volledig uitgeruste keuken. Deze beschikt over een oven, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat en een broodrooster. Ook is er een volledig uitgeruste badkamer met douche. Je kunt er eindeloos genieten van de heerlijke tuin en het grote zwembad of er een dagje op uitgaan met je huurauto. In totaal heeft Quinta do Tio Graca drie appartementen. Dit appartement is boekbaar met maximaal 4 volwassenen en een kind t/m 11 jaar.Je verblijft hier op basis van logies. Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op naam van de

bestuurder.

5.3. 4-kamerappartement

Het 4-kamerappartement in Maria’s voormalige boerderij is zeer ruim en sfeervol ingericht en heeft drie aparte slaapkamers. Verder is er een volledig uitgeruste keuken. Deze beschikt over een oven, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat en een broodrooster. Dit appartement heeft twee volledig uitgeruste

badkamers met douche. Je kunt er eindeloos genieten van de heerlijke tuin en het grote zwembad of er een dagje op uitgaan met je huurauto. In totaal heeft Quinta do Tio Graca drie appartementen. Dit

appartement is boekbaar met maximaal 4 volwassenen en 2 kinderen t/m 11 jaar.Je verblijft hier op basis van logies. Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op naam van de bestuurder.