Villas Elegance Griekenland Zakynthos Vassilikos

Share "Villas Elegance Griekenland Zakynthos Vassilikos"

Villas Elegance

Griekenland | Zakynthos | Vassilikos

1. Algemene informatie

1.1. Naam - Ligging - Eliza sterren

Villas Elegance - (Griekenland | Zakynthos | Vassilikos) - 0 sterren

1.2. Faciliteiten en afstanden

Zwembad: Ja (privé)

Airco: Ja Strand: 4 km Supermarkt: 1 km Dorp: 1 km Restaurant: 1 km Luchthaven: 6 km Wi-Fi: Ja

Logies

2. Ervaringen

Dit zijn alle ervaringen.

2.1. Bijna helemaal toppie

Een mooie vakantie gehad, en net als de vorige bezoekers bijna dezelfde ervaring, maar toch wat tips. De eerste keer dat je naar boven naar het huis rijdt niet schrikken, het is aardig steil, en diverse gaten in het wegdek, maar na een aan tal keren gaat het wel steeds makkelijker. Alleen bij het weg rijden van het huis helemaal beneden, als je linksaf slaat, raakte onze auto de onderkant van de voorspoiler, het wegdek. Ik was bang voor schade, maar gelukkig niks aan de hand. Ging in het vervolg rechtsaf, en draaide bij de steengroeve weer om, ging prima. Bedden zijn heel hard, tip neem zelf hoeslakens mee, met de lakens van hun lig je s nachts in de knoop. Pannen set is drama. Eigenaar komt wel erg vaak op divers tijdstippen z’n plantjes water geven, dus iets minder privacy. Huisje beneden heeft veel inkijk van het huisje boven. Buiten stoelen waren aan vervanging toe, evenals de hoezen van de ligbedden.

2.2. Superweek!

Superweek gehad met onze 4 kids (12 en 15 jaar) bij Villas Elegance. Gastvrije ontvangst door Dennis en Adonis (zijn 6 jarige zoontje). Mooi huis, lekkere veranda en prima zwembadje voor de kids! En precies op de goede plek van het eiland met mooi uitzicht en buiten de toeristische drukte, maar wel op loopafstand van winkeltjes en restaurant. En wat een relaxed eiland met vriendelijke mensen die goed Engels spreken.

20 jaar niet in Griekenland geweest en nu positief verrast, wij komen terug!

2.3. Fantastische vakantie!

Dit was de eerste keer dat wij op reis gingen met Eliza.. maar wat een genot. Zorgeloos, alles goed geregeld.. nu hadden we ook wel geluk, de vlucht vertrok op tijd, we hadden onze koffers het eerst, maar door het slimme vooraf verstrekken van de huurpapieren van de auto (zodat we niet lang bij de verhuurder moesten wachten) reden we een kwartier na landen al weg van het vliegveld en nog een kwartier later waren we bij Villas Elegance.. zo snel waren we nog nooit op ons vakantieadres aangekomen! En wat voor een adres! We werden verwelkomd door de eigenaren, die ons even alle belangrijke zaken op- en rond het huis toonden en daarna lieten ze ons met rust. Als we ze nodig hadden, dan waren ze er.. maar verder, rust! Villas Elegance ligt echt perfect. Dichtbij veel restaurants en richting een paar mooie stranden, maar op de krekels en af en toe 's avonds wat geblaf van buurhonden en soms een in de verte voorbijkomende partyboot na, was het er stil en rustig.. Het huis is compleet. Niets hebben we gemist. De keuken hebben we niet veel gebruikt, de restaurants in de buurt waren goed, makkelijk en niet duur. Ons huis werd drie keer in de week schoongemaakt, altijd schone lakens en handdoeken. Zakynthos was als eiland niet wat we vooraf hadden verwacht of gehoopt. Als je de Cycladen verwacht, witgeschilderde huisjes met blauwe luikjes, dan moet je hier niet naar toe gaan. Het is niet het Griekenland van de plaatjes. Maar als je grillige kust en bergwegen wil, dan is dit perfect. Zakynthos-stad is gezellig voor 's avonds, maar om te eten

bleven wij toch vaak gewoon in Argassi, daar waren de restaurants prima. Er is ook een deel van het eiland waar de jeugd feest viert, daar zit Villas Elegance lekker ver weg van.. maar als je toch oudere kinderen hebt die daar naar toe willen, je zit er binnen 20 minuten rijden. Wij hebben een paar hele mooie stranden gevonden, ons favoriet was Xigia beach (en dan niet die ene waar alle boten aankomen, maar die rechts van het hoofdstrand ligt, met moeder en dochter die het strand uitbaten en waar men je bestelde eten vanaf boven in een mandje naar het strand laat zakken). Porto Roxa was ook ontzettend leuk, vanaf steigers in de strakblauwe zee duiken.. maar het hoogtepunt van de vakantie was toch wel de dag dat we een speedboot hebben gehuurd (wat op Zakynthos prima kan zonder vaarbewijs) en op

zeeschildenpaddensafari gingen. We vonden ze al snel, hebben samen met ze gezwommen, heel

bijzonder.. de kinderen hebben het er nu, een maand later, nog iedere dag over. Na twee weken was de koek op en moesten we helaas vertrekken. Ook dit ging allemaal vlekkeloos. Wij raden Villas Elegance echt aan, zorgeloos en geen enkel ding ontbreekt, en we gaan ook zeker vaker met Eliza op reis!

2.4. Heerlijke accommodatie

Met partner en 2 jonge kinderen van onder de 3. Wat een lekkere vakantie hebben wij gehad in villas elegance. We moesten even wachten op Dennis (de eigenaar), hij was iets verlaat. Na een rondleiding door het huis hebben wij onze intrek genomen. Er waren twee babybedjes aanwezig en twee

kinderstoelen. De accommodatie ziet erg goed uit. Alles werkt. Het zwembad is heerlijk doordat het diepste punt ongeveer 150cm is. Hierdoor kan je overal staan en is dat lekker met twee kleine kinderen die niet kunnen zwemmen. Het terras is af te sluiten met stoelen waardoor de kinderen niet zomaar naar het zwembad kunnen, maar opletten blijft wel. Handdoeken voor het zwembad aanwezig. Wasmachine werkt goed. Was kan je aan de drooglijn ophangen. Aardig klimmetje naar boven met de auto maar dat maakte het wel spannend. Winkels dichtbij. Enige was dat er maar 1 zwembadnet was voor twee huizen. Wij hebben deze gedeeld met de andere bewoners. En de bedden zijn erg hard, de veren voel je goed. Maar zeker een aanrader om naartoe te gaan!! Ik zou er zo weer heen gaan.

2.5. Fantastische vakantie gehad!

Wij verbleven van 26 mei tot 9 juni in villa's elegance, de bovenste villa. Bij aankomst werden we warm welkom geheten door Dennis en zijn zoontje. De villa is van alle gemakken voorzien en heerlijk groot! Elke ruimte heeft een eigen airco. De wasmachine was ook echt een pluspunt! Er is perfect Wi-Fi. In de tuin staan een bbq waar we fijn gebruik van gemaakt hebben. Het hele huis is voorzien van horren waardoor er geen vlieg of mug te bekennen was binnen. Vanaf het keukenraam en de veranda kijk je zo uit over de zee en zie je het vaste land van Griekenland. Rondom de villa is een mooie tuin vol bloemen en planten. Deze werden om de dag besproeid door Dennis en zijn gezin. Op het eiland zijn veel dingen te doen. Wij hebben een bootje gehuurd bij keri, dit is echt een aanrader. Ook zijn we met een boot naar shipwrek en blue caves geweest. Het is een aanrader om op te stappen bij st Nicolas. Vanaf hier is het 2.5 uur varen om beide plekken te zien. Als je de villa van bovenaf wilt zien en van een leuk bergritje houdt is de berg skopos leuk om eens op te rijden. Bovenaan vindt je ook een Byzantijnse kapel. We hebben een fantastische vakantie gehad en komen hier zeker nog een keer terug!

2.6. Super vakantie

We zijn op 5 mei aankomen om 8 dagen te mogen vertoeven in de mooie villa. We werden door Dennis en zijn gezin heel vriendelijk ontvangen. Dennis spreekt vloeiend Engels dus we konden goed communiceren met hem. Hij was heel behulpzaam en we konden ook alles aan hem vragen over de omgeving, wat we moesten bezichtigen. De villa werd om de twee dagen schoongemaakt er waren genoeg handdoeken en strandlakens voor bij het zwembad. Ook was er een BBQ aanwezig, heerlijk gebruik van gemaakt. De omgeving van het huisje was geweldig, echt een villa om tot rust te komen. We hebben veel dingen gedaan, echt een eiland om aan te raden. Ook heerlijk uiteten geweest bij apperitto, ook zeker een aanrader. Een restaurant met goed eten, niet zo als alle eettentjes en een uitzicht waar onze monden van open vielen en dan overdrijf ik niet. Dus ik zou zeggen boeken.

2.7. Fantastisch verblijf

Wij waren hier een week met 7 personen. Een heel vriendelijke ontvangst door Dennis, zijn vrouw en hun zoontje. Zij willen alles voor je doen om het verblijf een succes te maken. Dennis spreekt uitstekend Engels. Mooi en ruim huis. De 7e persoon sliep in de kamer op een bed dat onder de bank kon worden

geschoven. Heel schoon en ruim voldoende handdoeken. Schoonmaak en schone lakens en handdoeken 3x per week. Dennis kwam een aantal keer per week langs om het zwembad schoon te maken en de tuin bij te houden. Deze week 2x wezen eten bij Anadilis. Dit is -net als de villa- een echte aanrader!

2.8. Geweldige accommodatie

Wij waren in Villas Elegance met ons gezin. Wat een mooi huis en uitzicht. Dennis, de eigenaar, wilde dat het bij ons aan niets ontbrak. Naar het dorp Argassi was het ongeveer 20 minuten wandelen. Op een quad hebben wij het eiland rondgereden. Omdat we vroeg in het seizoen waren was niet alles geopend maar op de mooiste plekken waren we met maar 6 personen. Geweldig!

2.9. Reiservaring Zakynthos 2017

Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad! Villa Elegance, wat een geweldige villa. Heerlijk rustig midden in de bergen, vlakbij het gezellige Argassi. Eigenaar Dennis, wat een lieve behulpzame man. Villa is schoon, van alle gemakken voorzien, heerlijk privé zwembad. Zakynthos is prachtig, Porto Vromi = aanrader. Navagio beach = aanrader. Agios Sostis = aanrader! Wij hebben een dagje een eigen bootje gehuurd in Keri, heerlijk op onze gemak richting de Blue Caves, Marathonissi eiland, het is allemaal even prachtig! Schildpadden gespot in de prachtige zee. Eten op het eiland is erg lekker en niet duur. Het was fantastisch, kan niet wachten tot volgend jaar!

4. Foto's

4.1. Review

5. Kamertype

5.1. 4-kamervilla privézwembad

Ruimte, privacy, luxe en mystiek van vervlogen tijden, dat vind je in de Villas Elegance. Met een oppervlakte van ca 132 m2 is er ruimte te over. Je beschikt er over een ruime woonkamer met een gezellige zithoek met een televisie en een dvd-speler. Er is een compleet ingerichte keuken met o.a. een koelkast, vriezer, koffiezetapparaat, waterkoker, magnetron, vaatwasser en een wasmachine. Verder is er op de begane grond een slaapkamer met een tweepersoonsbed en een eigen badkamer met bad. De slaapkamer ligt op de begane grond (te bereiken via twee treden). Via een trap kom je op de

bovenverdieping waar nog eens twee slaapkamers zijn waarvan één met twee losse bedden en één met een tweepersoonsbed. Beide slaapkamers boven hebben een balkon. Deze twee kamers delen samen een badkamer met bad. Buiten beschik je over een eigen veranda, een tuin met ligbedden en een

privézwembad. Veder beschikt de villa over Wi-Fi en airconditioning.Je verblijft hier op basis van logies (zonder ontbijt). Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op naam van de bestuurder. Prepaid creditcards worden niet geaccepteerd.