• No results found

Soeara menggonggongnja andiing Heng Keng

In document Sâtoe tjerita jang me- (pagina 26-30)

Menoeroet pikirankoe ini hal pasti Hiok Siauw

Wan jang paling menjoerigaken, tertambah meli- ^ I at tingka lakoenja Sioe Hong, seperti djoega ma

rika lebih doeloe soeda bikin perdamian.

Anggepankoe itoe djika ditilik atas dasar keso­

panan koeno, tida nanti bisa kedjadian, dan sama

sekali itoe anggepan ada tida beralesan. "* ' Tapi sebaliknja djika menginget jang kaloe ini

perboeatan dilakoeken atas ingetan jang tergangoe dan orang tida berbakti, tentoe sadja bisa kedj.adi an; djoega ini koetika orang moesti inget ada dje man kamerdikaan, dimana itoe segala ka modern nan jang meliwatin wates ada sedeng mengalir se tjara heibat, hal mana soenggoe bisa bikin akoe bergidikan kendati zonder merasa dingin.

Tida selang brapa lama Hok Song bersama Heng Keng dengen terboeroe-boeroe soeda djalan mendatengin.

Akoe laloe kasi taoe pada Hok Song tentang ketrangan jang didapet dari A Tjoe, itoe koetika mendadak Hok Song telah minta Heng Keng pang gil koempoel semoea orang dalem itoe roemah

karoeangan tengah. ^ ,

Akoe tida taoe apa jang Hok Song maksoed-ken, tapi menilik dari iapoenja mata jang selaloe dihriken kian-kemari, ternj-jta sekali seperti ada per kara jang penting, dan sebagi djoega itoe

perka-ra soeda sampe disaatnja boeat dapetken ketperka-ra- # ' ngan djelas.

Sesaat poelah semoea orang dalem itoe roemah telah berkoempoel.

Didepan semoea orang Hok Song laloe berkata :

Soeara menggonggongnja andjing 23

i

„Ini perkara akoe soeda dapetken ketrangan seka lipoeti baroe sedikit. ïtoe pcndjahat setelah boeka

^ pintoe masoek kadalem, dan loekaken doea orang, telah boeroe-boeroe djalan pergi, jang mana soe­

da menerbitken kagetnja banjak andjing disebelah.

Dalem ini perkara jang menjoerigakcn ada doea orang, pertama jaitoe tetamoe dari laen tempat

> jang setelah tinggal di ini kampoeng tiga hari la-manja, tadi pagih mendadak soeda mengilang, jang laen lagi ada satoe orang jang sanget menjoeriga ken, tapi ia itoe tida sebrapa penting terbanding dengen jang pertama."

„Itoe doea orang jang menjoerigaken, apatah toean soeda dapet taoe terang she dan namanja ?"

tanja Thio Sioe Hong dengen soeara goemeteran.

Hok Song laloe melirik pada itoe gadis, kemoe dian dengen manggoetin kepalanja ia laloe men-djawab ; „Soeda taoe, tapi ini koetika masi bolon perloe dioemoemken. Tjoema sadja "

Itoe koetika tiba-tiba ada keliatan satoe post-looper dateng anterin soerat. Heng Keng koetika telah samboetin itoe soerat dan diliat, mendadak ia oendjoekin roepa kaget seraja berkata ; „Aih, I , toean Hok, tjoba kaoe liat apa ini soerat ada pen

ting ?"

Akoe tjepet mendeketin dan menampak itoe soe rat tjoema terdiri dari bebrapa patah jang ber-boenji :

• O , Jni malem djam doea belas, kita orang haroes ketemoe di bawah djembatan Lam-kiauw, harep tida djadi kapiran, djangan sampe nanti menjesel.

Terkirim dari Ma.''

Hok Song sehabisnja batja itoe soerat, sigra

I

Soeara menggonggongnja andjing djcega ia oendjoekin roman kaget, lebih djaoe ia preksa dengen terliti itoe soerat dan envelopenja.

„Di ini tempat apatah ada jang dinamaken Lam-kiauw ?" ia menanja.

,.Ada," djawab boedak Eng Seng dengen lantas,

„jaitoe dioedjoeng sebelah selatan dari ini kampoen."

Hok Song manggoetin kepalanja.

„Ja betoel, kata ia kemoedian, ,,itoe soerat ter kirim dari ini tempat djoega pada djam lima so re kemaren, apa jang tertoelis „ini malem" dalem itoe soerat tentoe di artiken tadi malem, si pengi rim roepanja beranggepan jang soeratnja kema­

ren djoega soeda bisa disampeken pada adresnja, dan mengharep kaoepoenja madjikan semalem ke temoeken padanja, tapi siapa taoe post di kam-poeng, selaennja boeat expresbestehng, sesoeatoe soer .t jang terkirim soeda terlaloe laat tida aken disampeken itoe hari djoega pada adresnja. maka ini hari baroe bisa disampeken kemari. Tapi pe ngirim itoe soerat roepanja tida taoe ini atoeran, ma ka tempo ia liat madjikanmoe tida dateng, ia soe da anggep madjikanmoe sengadja tida pegang djan dji, maka ia menjoesoel kemari dan toeroen tangan, sekarang setelah kita taoe terang, kita tjoema ha roes tjari taoe siapa pengirim ini soerat. dengen demikian ini perkara aken lantas bisa beres. Sela en dari itoe akoe maoe tanja pada kaoe orang, ja itoe madjikanmoe pada bebrapa hari ini apa ada oendjoekin sikep laen ? Dan apa ada tetamoe tida terkenal dateng tjari padanja, atawa ia ada trima soerat, dan lantas oendjoekin roepa kaget ? Apa­

tah kaoe orang dapet taoe salah satoe dari itoe perobahan ?"

Soeara menggonggongnja andjing

Tiga boedaknja Tjay Hok saling memandeng satoe sama laen.

Sesaat kemoedian tiba-tiba Tang riien briken djawaban: „Tetamoe jang masi belon terkenal ti da ada, tapi pada kemaren doeloe sekali koetika tjoedjin poclang dari loearan, mendadak ia oen-djoekin roman sebagi orang ketakoetan, hingga doedoek dan berdiri roepanja ia serba salah.

„lapoenja keadaan jang demikian apa biasanja sering tertampak ?" tanja Hok Song.

„Tida" djawab Tang Hien dengen golengken kepalanja, „sesoenggoenja soesah tertampak sikep jang demikian.'

Hok Song manggoetin kepalanja.

„Baek," kata ia, „menilik dari sini, akoe poe nja doegaan djadi terlebih njata lagi. Sekarang itoe orang tentoe tida ada dalem ini tempat kita haroes dengen lekas kedjer dan bekoek ba tang lehernja, ini soerat lebih baek disimpea doe loe olehkoe, kita ada poenja laen perkara jang maoe dioeroes, maka telah ambil poetoesan boeat balik poelang ka Siang-hay (Shanghai). Kaoe orang disini haroes berlakoe hati-hati mendjaga, djika tida ada perkara a p a - a p a djanganlah sembarangan keloear roemah, dikoeatir pcndjahatnja ada goe naken laen tipoe kedji, sekarang kita tida bisa berlakoe lambat lagi, begitoe dapet kabar baek.

sigra dateng kemari boeat kasi taoe.

Sehabisnja berkata Hok Song manggoetin ke paldnja pada Heng Keng dan ambil slaxet ber-pisa, sigra djoega ia dengen akoe menoedjoe ka station dan naek kreta api balik poelang ka Siang-hay.

In document Sâtoe tjerita jang me- (pagina 26-30)