• No results found

SIE TIAT

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 64-82)

PENDAPETANNJA BERBAGI .. BAGI ORANG TENTANG BOKSER

SIE TIAT.

Toean Ton Sie Tiat.

Saia kenal toean Tan Sie Tiat sebagi satoe sporc-man iang radiin. Jan&! ia gemarin, ialah bokssport dan moentioelnia boksers Tionghoa di Soerabaia pertama kali ada lantaran ia poenia toeladan. Sebe.

lonnia iakinkerl ilmoe boks, toean Tan iakinken voetba~

dan blakangan ia baroe boks. Toean Tan ada seorang Tionghoa paling pertama kloear dalem ring bertanding boks sama boksers Europa. Di loear ring ia bikin propaganda baek boeat madioeken bokssport di anta·

ra bangsa Tionghoa, hingga dalem tempo sebentarao sadja ada terdapet baniak boksers Tionghoa. teroerama antara ledennia Gie Hoo poenja afdeeling sport.

Selaennia pand ei dalem i1moe boks, toean Tan djoega mem bantoe baniak sekali dalem hal datengken sport-men dari laen negri di Soerabaia. Battling Key jang dateng disini poen ada atas toendiangan dan ichtiar-nia toean Tan Sie Tiat.

la pahamken ilmoe boks. boekan goena tiari doeit.

hania pertama goena kebaekannia ia poenia toeboeh.

kedoea goena madioeken bangsa Tionghoa di kala-ngan boks dan ketiga goena hikin pertempoeran atawru demonstraties goena amal. Di mana-mana tempat, di mana diadaken pasar malem, toean Tan tawarken dirinia boeat diadaken demonstratie boks goena amal.

Blon perna tawaran boeat bertanding ditolak oleh toean Tan dan malahan dioega ia perna ditawarin boeat bertanding sama boksers iang lebih berat zonder menolak, sebab ia ada satoe bokser iang enthousiast.

Tetapi iang mengheranken, maskipoen train keras.

badannia toean Tan mangkin berat dan kemoedian Adres Anter Persalin:

la brenti maen boks, hania satoe waktoe djadi pen-goeroes atawa promotor dari

pertandingan·pertandin-~an. Sadiek itoe ia kliatan diadi gemoek dan ia laloe meniataken iang ia soeda tida bisa diadi bokser jang baek lagi.

Tetapi kaloe ia maoe, ia bisa dioega diadi bokser 1ang tida ketiiwa.

Selamanja diadi bokser dan selamania bertanding, toean Tan Sie Tiat blon perna dikalahken. Ia poenia poekoelan ada keras dan ia perhatiken i1moe boks den gen teliti.

Ia poenia boekoe ini iang ia siarken, goena goem·

biraken doenia sport antara bangsa Tionghoa dan ia ,poenia oendangan pad a saia boeat meniataken saia 'Poenia pendapetan prihal ia poenia diri, saia trima den gen zonder sangsÎ.

Tioema sadia saia tida taoe, apatah saia poenia

'pendapetan ini ada berharga atawa tida.

Soerabaia, April 1929.

(Di alas ad. handl •• k,ningnj. loean Tjiook See Tj,oe. Redacteur Pewarta 'Soerabaja dan sa~ tenniucr jang terken.I).

* • *

Totl Sietiot.

Tiada sangsi lagi Tan Sietiat ada satoe antara bokser· bokser Tionghoa jang paling baek di Java,

Bloemenbandel uDe Hoop" Soerabaia.

102

satoe allround.sportman djoega. Ia senantiasa ad31 oranl!. jang selaloe hen dak madjoeken bokssport, maski boeat ini ada banjak rintangan, baek dengen soeker-nja didapat partij.partij jang baek, baek dengen laen djalan. Sebagi bokser ia sendiri ada saorang jang fair dan gaga. Dengen kepandeannja djoega ia dapet ban-jak kamenangan, kendati seringkali ia moesti ber-tanding dengen moesoe jang banjak lebih koeat dari padanja. Sebagi scheidsrechter senantiasa saja dapet kenjataän dengen senang hati, ia ada pemimpin jang.

tjakep.

Tjoema sajang sekarang ia telah brenti sebagi bokser.

Maski sampe ini saät senanliasa ia masi tinggal banjak taro perhatian dan berboeat aken kapentingannja sport· boksen.

Soerabaja, April 1929.

(Di aras ada pemandengD.nnjl1 toean Wych-gel. ex-secretaris Nederl. bid. BoksboncF dan re{e,ee jang terkenal).

'"

Sie

* *

1 iat.

Sie 'fiat poenja tjara sebagi bokser dan sobat dalem pergaoelan tiada dapet tjelahan apa·apa, inilah soeda bisa diboektiken oleh pendoedoek Tionghoa rata·rata-di Toeloengagoeng, maskipoen ia boekan ada pen-doedoek di itoe tempat.

Poen kegiatann)a Sie Tiat dalem Kong.ik, teroetama boeat kitapoenja Tiong Hoa Hwe Koan, Îloe semoea orang pada 5ama taoe.

Adres Kunst .. en Natuurbloemen :

103 Saja masi inget, waktoe dalem taon 1925 boeat jang kadoea kalinja ia bertanding sama Sladek dari Kediri, maski ia berada di fihaknja menang, toch dengen senang hati ia tiada minta oeang apa·apa, malahan jang kala, jaitoe toean Sladek dapet oeang, tapi co·

mite tiada tinggal diam ini perkara, maka dengen soeara banjak, Sie Tiat dikoerniaken sa toe eere.di.

ploma dari Pasar Malem Derma Toeloengagoeng, jang mana berarri, iapoenja toendjangan dihargaken betoei·

betoei ol eh comite jang terdiri dari segala bangsa.

Di waktoe blakangan, biarpoen Sie Tiat soeda oen·

doerken diri sebagi bokser. toch selaloe ia masi ber·

sedia boeat bantoe Pasar Malem Derma jang diadaken di Toeloengagoeng dalem oeroesan boksen, boekan sebagi bokser, tapi sebagi comite boeat atoer itoe semoea kaperloean.

Apa jang Sie Tiat telah atoer. itoe semoea me·

moeasken penonton, bisa diboektiken riboean orang pada dateng bel i kaartjis. bila pertandingan.pertan.

dingan boks dipimpin oleh Sie Tiat.

Pendeknja, bila pendoedoek di Toeloengagoeng maoe bertrima kasi pad a orang jang madjoeken sport-boksen di itoe tem pat, haroeslah orang bersoekoer pada Sie Tiat, kerna ia ini adalah itoe sportman jang djelmaken ini matjem sport di itoe tempat.

/

Toeloengagoeng, Januari 1929.

(Di .1t8.' sda tllndá t'lngannja t~an Kwee Siong Khot kits potnjs Kongsir di To~· I

loengogo<ng jang fe,kenal bidjaksana).

* * *

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaia.

Wltat 1 Think 0/ Ton Sie Tiat.

Sebagi orang jang sanget gemar sama sport lelaki seperti permaenan adoe kepelan ini, barangkali saia ada berwadjib boeat membikin sedikit pemandengan tentang satoe pemoeda jang soeda bisa bikin bangsa kita poenja deradjat sport naek lebih tinggi dari pad a biasanja.

Dengen Tan Sie Tiat poenja nama moentjoel di kalangan boksen. orang Olanda baroe maoe anggep jang kita poenja bangsa di Java ada djoega jang bisa mendiadi djago di kalangan sport lelaki seperti bok.

sen. Kita tida oesa bitjaraken bokser bangsa kita di laen·laen djadjahan, tetapi apa jang djadjahan disini poen ja pemoeda soeda berboeat dan bisa berboeat, itoelah kita jang menaroh perhatian.

Saia moelai berkenalan Tan Sie Tiat poenja nama dan Toepa di Viribus Unitus, itoe orgaan dari S. V. "Tiong Hoa" jang menesel sekali sekarang soeda tida bisa diterbitken poela. Di ini orgaan ada dimoeat portret dan sedikit riwajat dari itoe waktoe poenja djago boksen dari bangsa kita. Di itoe orgaan djoega saia telah dapet liat bebrapa bokser bangsa kita poen ja portret, tapi waktoe saia poelang dari Singapore, tjoema Tan Sie Tiat sadja jang ambil bagian paling besar di kalangan adoe kepelan di Java.

Ini menoendjoeken jang ia tida gampang mendjadi bosen atawa gampang terkenah penjakit aras·arasen bila ia merasa dirinja soeda tida bisa ada harepan besar boeat mendjadi djago jang paling djempolan di ini doen ia atawa di British Malaya.

Boektinja telah njata sekali. Waktoe Tan Sie Tiat.

John Oei, Oei Sin Khay, Han Khiem Liang dan saia sendiri mendjadi Tan Teng Kee (Batling Key) poen ja kawan train di roêmahnja toean Tan Bian Ie di Poe·

- roet, Pasoeroean, kira·kira di taon 1923, Tan Sie Tiat memang sengadja ditjoba betoel·betoel oleh toean

Adres Losse Bloemen:

B. I. Tan, itoe promotor terkenal. Toean -ran. be~itoe djoega kita semoeanja kepingin taoe begtmana dJago bangsa kita di Java kaloe dibandin~k~n sama itoe Kampioen Licht·Gewicht dari Mal~y.a Jang. terkenal.

Sesoedanja saling hantem, sebab 101 spamng telah dilandjoetken lebih senggit dari biasanja. Tan Sie Tiat djoega kloearken segala apa jang ia bi~a boeat. mem·

bandin~i itoe djago dari Singapore Jang gestt dan lihay. Tan Sie Tiat telah berdiri di moekan,ia Ten~

Kee dengen tida keder atawa moendo~r, tapt maskt~

poen blakangan ia mer.~sa kewalahan, ta sama sekah tid'l mempoenjai perasahan bosen atawa aras.ar~sen.

Sebaliknja, sesoedanja Teng Kee poelang ka SlOga.

pore, Sie Tiat teroes train den~en hi.kin beb:apa ?anjak pertandingan seperti pembatja btsa batJa dl laen bagian dari ini boekoe.

Inilah ada satoe tabeat dan hati boeat tjonto bagi sportmen kita jang sekarang. Djangan ilang harepan,

atawa "Never say die". .

Djoega dari itoe sparring di Paso.eroean ~an dan pertandingan jaog telab. saia. perhatlk.en, sata dapet kenjatahan jang Tan Sle Tlat .sebagl .bokser. dapet poedjian dari publiek lantaran ta poenJa hatl besar dan badan jang bisa tahan poekoelan.poekoelan keras dari moesoenja. dengen ringkes bisa dibilang, bahoea Sie Tiat dikalangan boksen ada seroepa schokbreker.

Segala poe,koelan dar.i . moes~enja, . i~ bisa t~~an ?an tri ma dengen tida btktn paJa dlrtnJa sendtrl. 100Iah ada 'pantes dan tjotjok boeat i~ poenja tjar~ boksen jang seperti American Style, I.altoe. bersedla boea,~

trima dan kasi poekoelan. lOl .,Glve and Take poenja tjara bertanding ada selaloe mempoeasken pad a penonton, sebab soeatoe bokser jang anggep papan.ring boksen sebagi athletiek.veld boe~t berlan, lebih baek gantoeng bokshandscnoennja sadja dan djangan moentjoel didepan publiek. sebab bokser seroepa begini, selaennja bikin djemoe sama penonton,

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaja.

106

di Singapore ia bisa dischorst dan dirampas beursnja tjoema.tjoema bisa dapet persen .. , . . . . . . bato~

jang dilemparken padanja oleh penonton.

. Or~ng. j~ng ketemoe Sie Tiat sekarang, tentoe aken klra. Ia Inl ~da saloe bokser jang golongan midden.

gewIcht, tapl doeloe waktoe sering masoek didalem

~ing, .Sie Tiat ada tjoem:; satoe licht.gewicht bokser lang ttmbangannja tida lebih banjak dari 60 kilo, tapi boea~ satoe bokser golongan enteng begini, 8ie Tiat po.enJa toe boe ada masoek golongan besar (dempal).

Int ada satoe voordeel kaloe ia "njeroedoek" dan menerdjang pendjagahannja moesoenia, srenta dari ini kategoehan dari badannja, ia bisa dapet itoe titel schokbreker.

. ..He is very tough", bi lang Teng Koe pad a saia Itoe waktoe abis train di Pasoeroean, dan feng Kee ada betoei, sebab Sie Tiat memang atos. Ia poenja peroet bisa tahan bebrapa poekoelan dengen zonder pakeh saroeng tangan!

.Selaennja bikin pertandingan sendiri, djoega Sie Tlat sekean lama ada giat sekali boeat madjoeken laen·laen pemoeda Tionghoa jang gemar soma sport adoe kepelan, antara mana, sebegimana pembatja soeda ta~e, a~alah The Tjwan Liong, The Tjoe Liong,

Dloeg~ didalem bebrapa pertandingan besar, Sie Tiat soeda dlOendang sebagi sala satoe juryleden. Dengeo Inl o~ndang~n dari. fihak orang2 Olanda. ada meng. sendiri poenja pendapetan, j:dtoe seperti apa juryle-den di Singapore ada berboeat.

Begitoelah di pertandingan boksen Tan Sie Tiat selaloe bisa mewakili bangsa kita, maskipoen soeda lama ia oendoerken diri dari ring, sebab selaennja mem poenjai banjak praktijk sendiri, ia poen djoega perhatiken theorie dari ini sport jang boekan gam-pang pimpinannja. Theorie zonder praktijk, seperti apa jang terdapet di antara juryleden OIanda disini, ada sanget ketjiwa sekali. Pimpin sesoeatoe bokswed-strijd atawa mengitoeng punt dari ronde.ronde, boekan seperti pimpin satoe, oepamanja, expeditie ka Remboelan jang bisa dioekoer deugen theorie sadja!

Begitoe djoega di kalangan kong.ik, Sie Tiat ada menaro perhatian setjoekoepnja. Boeat sekean lama, ia telah mendjadi voorzitter dari sport-afdeding dari Gie Hoo. Dengen ia poenja kagiatan, bebrapa pertan-dingan boksen dan koenthauw telah dibikin di Soe-rabaja. Di sesoeatoe pertandingan jang Sie Tiat geraken selaloe dapet bantoehan dan perhatian tjoekoep dari Bestuur dan Leden Gie Hoo dar: djoega publiek,

boek-tinja waktoe saja diminta boeat pimpin satoe per-toendjoekan begini, jang dateng sanget banjak sekali, hingga saia sendiri poen tida bisa loepa ini kagoem.

birahan bOf'at selama·lamanja.

Sajang sekali Tan Sie Tiat poenja mama tida begiloe setoedjoe sama anaknja poen ja pengidoepan sebagi toekang adoe kepelan, hingga brapa kali Sie Tiat muesti melanggar prentahnja ia poenja orang toea ini~

baroe bisa bikin pertandingan. Blakangan mamanja larang keras, hingga Sie Tiat moesti bren ti sama sekali mendjadi bokser. Sesoedanja ia menika, ia poenja peroesahan sendiri dan ia poenja tempo jang terma-kan di k'antoornja laen orang, telah tida mengidzinni ia boeat jakinken ini sport lagi, hingga sekarang ia

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaia,

108

poenja badan jang doeloe ndempal" dan bagoes seperti pengawakannja matroos, sekarang mendjadi

"boender" persies modelnj-a seperti Thao-Kch2 jang peroetnja gen doet I

Soerabaja, Maart 1929.

(Di atS$ .da toeli&snnja toean Lltm Kisn Hing lork.nat dengpn ~noclis L. K. H.

satoc djago ping.pong. lennlS. boks dan laen-Isennja sport lag;).

* * *

APa jang Izaroes ditoetoerkefl.

Toean Tan Sie Tiat minta pada saia boeat toelis apa-apa tentan~ ia poenja diri, permintaän mana saia tida merasa kebratan, dan apa jang haroes ditoetoerken tentang dirinja toean Tan saia aken tjoba apa jang saia masi inget.

Sebagimana telah diketahoei, selaennja toean Tan jang pertama djadi bokser Tionghoa, poen saia sendiri djoega tida ketinggalan boeat dapet itoe titel.

Boeat itoe, saia haroes oetjapken trima kasi banjak pada toean Tan, kerna bila ia tida desek kera~, blon tentoe sa ia maoe naek ring, biarpoen saia itoe waktoe sedikit ban jak soeda iakinken itoe matiem SpOrt.

Poen ia poen ja tiara desek, djoega dilakoeken dengen mendadak, sebab 2 boelan dimoekanja pertandingan.

di man a kita berddea (saia dan toean Tan) masi blon

"in training" betoei, soeda madioeken permintaän pada comite pertandingan boksen boeat toeroet ambil

Adres Handbouquet:

Gotroe dan Moerld atawa Kuiper. Itoe kampioen Marine dan Tan Sie Tlat.

. V I I Gle Hoo Aid Sport Soerabaja taon 1913 jang Bestuur jang tjakep dan k ereen g,ng d d k dari kir! ka kanan toean·toean Ong bekerdja ban jak goena bo ,~port. .ng oe oe (Ca taln vottbal). Go Swie Hltn Tjbing Hie 'r. (Captain kooenthauw). TheCaTjln

l °btnks) L:"w Khwat Bo (Onderdirecteur).

(Adviseur). Tan Sie Tiat ( Irecteur tevens pta n o .

·dan ODg Khwat Khlem (Secretarl.). . G (Comm) almarhoem Lle

'.ng btrdlrl dar! klrl kaSkkanTa~ to.a(nS·ttoeka

k

L1tm) ~hn Sie;aHong (Adi .•• cretaris). Kh ..

Hwat Llem (Comm.). Lle I Jlang oe .. "tr. Yoe Kim (Comm.) dan Poh Boen TjiaDg (Penningmeester).

108

poenja badan jang doeloe "dempa!" dan bagoes seperti pengawakannja matroos, sekarang mendjadi

"boender" persies modelnj'<1 seperti Thao-Kch2 jang peroetnja gendoet !

Soerabaja, Maart 1929.

(Di 8ta~ .da toelisannja loean Liem K ian Hing torkenal deng," penocli. L. K. H •

•• roe djago ping-pang. tennIS. bob dan laen./aennjs 8port lagi).

* * *

APa jong haroes ditoetoerketl.

Toean Tan Sie Tiat minta pada saia boeat toelis apa-apa tentan~ ia poenja diri, permintaän mana saia tida merasa kebratan, dan apa jang haroes ditoetoerken tentang dirinja toean Tan saia aken tjoba apa jang sa ia masi inget.

Sebagimana telah diketahoei, selaennja toean Tan jang pertama djadi bokser Tionghoa, poen saia sendiri djoega [ida ketinggalan boeat dapet itoe titel.

Boeat itoe, sa ia haroes oetjapken trima kasi banjak pada toean Tan, kerna bila ia tida desek kera~, blon tenloe sa ia maoe naek ring, biarpoen saia itoe waktoe sedikit ban jak soeda jakinken itoe matjem spon.

Poen ia poenja tjara desek, djoega dilakoeken dengen mendadak, sebab 2 boelan dimoekanja pertandingan, di mana kita berd6"ea (saia dan toean Tan) masi blon

"in training" betoe!, sceda madjoeken permintaän pada comite pertandingan boksen boeat toeroet ambil

Adres Handbouquet:

Lembaran foto katoedjoe.

GOtro. dan Moerld atowa Kuiper. Itoe kampioen Marin. dan Tan SI. Tia!.

HERHALING VAN BEELD DUPUCATE IMAGE

108

poenja badan jang doeloe "dempal" dan ba goes seperti pengawakannja matroos, sekarang mendjadi

"boender" persies modelnj-a seperti Thao-Kch2 jang peroetnja gen doet !

Soerabaja, Maart 1929.

(Di .1 .. • d. locU •• nnj. loean Liem Kion Hing lorken. I deng.n ""noeU. L. K. H •

• a/oe djogo ping.pong. tenn ... boh dan laen.la.nnj. sporl lag i).

* * *

APa jang haroes ditoetoerkm.

Toean Tan Sie Tiat minta pad a saia boeat toelis apa-apa tentan~ ia poenia diri, permintaän mana saia tida merasa kebratan, dan apa jang haroes ditoetoerken tentang dirinia toean Tan saia aken tjoba apa jang saia masi inget.

Sebagimana telah diketahoei, selaennia toean Tan iang pertama diadi bokser Tionghoa. poen sa ia sendiri djoega tida ketinggalan boeat dapet itoe titel.

Boeat itoe, saia haroes oetiapken trima kasi baniak pad a toean Tan, kerna bila ia tida desek keras, blon tentoe saia maoe naek ring, biarpoen saia itoe waktoe sedikit baniak soeda jakinken itoe matiem spon.

Poen ia poen ja tiara desek, djoega dilakoeken dengen mendadak. sebab 2 boelan dimoekanja pertandingan, di mana kita berdÓ'ea (saia dan toean Tan) masi blon

"in training" betoei, soeda madjoeken permintaän pada comite pertandingan boksen boe at toeroet ambil

Adres Handbouquet:

Lembaran foto katoedjoe.

Go.roe dan Moerld atawa Kuiper. Itoe kampioen Marin. dan Tan Sie Tlat.

Bestuur jang tj.k.p dari V ... eolglng Gie Hoo AId. Spor~ SOkrabaja t taon_t~;;~ ~:~

bek .. d·a ban jak gO.Da bokssport. Jang doedoek darl klrl a anan oean S . Hitn

ll~~~:u~l. i:~ ~:Pi!:~~ rD~~~~:::~ev!n~eC:J:~iDO~:k.)~'t'.":~IKh,,::~~bB~·

(8:derd:::cteur).

·dan ODg Khwat Khl.m (Secretaril). J c ) I h m L1e

n berdlrl darl klrl ka kan all toean-toean Llem Glen Gwan ( omm.. a mar oe Kh H':atg

Lltm (Comm.). Lle Sik Tjlang (Stockkeeper). Oh Sien Hong (Adj .• ecrdarl.). () Yoe Klm (Comm.) dan Poh Boen Tjiaog (Peonlngmee.ter). .

HERHALING VAN BEELD DUPUCATE IMAGE

Lembaran foto kadelapan.

Putandlngan Tjwan LioDg-Younq Frisco dl gedoDg Tlvoli Bongkaran. So.raba) ..

dalem taon 1926. Jaog berada didalem tall-rng dRrI k'ri ka kanan Sie Tlat (touw-rechter). The Tjwan Llon. (itoe kam?lo", T1onghoa). toean Wychg.1 (referee). Youn91 Frl.co (ltoe dJ.go Filipino). dan N. N. (helper).

Lima djago jang terkenol dalem kalangan boks. Jang doedoek dar! kiri ka kana ..

toean-toean Tan Sie Tiat (boks .. Tlonghoa pertan,a dl Java). Batlling Key (lIo<kam-pioen Strallo). John B. L. Oei (maDager). dan Jang berdlri dlblakang darl klrl ka kanan toean-toean Tan Soa Beng (lloe djago Singapore) dan Mohamad AmiD (I toe bok ,er jang ,elama mengaDdoD dl Java .elaloe Imoleh dengen kemenangan aadja,.

109 bagian. Pembatja haroes inget, satoe bokser jang ingin kloear dalem k:dangan, paling sedikitnja 3 boelan dimoekanja pertandingan soeda moesti berse.

dia apa jaog perloe, apalagi boeat saia dan toean Tan jang masi asing dalem itoe sport. Soenggoe toean Tan poenja tjara ada aneh sekali. Dan berhoeboeng dengen ini, saia satoe kali soeda perna tanja padanja dan dapet djawaban, jang ia itoe lantaran tersoeroeng oleh kakerasan hati, dan kadoeanja maloe djoega, masa orang Tionghoa jang mempoenjain banjak sportmen sebegitoe lama tida bisa mendjelmaken satoe bokser Tionghoa. Mer.ginget itoe semoea, toean Tan tida pikir, iang ia bakal dapet moesoeh 2 kali lebih berat dari dirinia. Dan boleh dibilang lebih . dari berhasil, iang boeat itoe pertandingan pertama, toean Tan tida sampe kapoekoei knock-out oleh Mahlberg, kerna saia taoe, itoe bokser Duits ada satoe diago oelet sekali, iang perna bertanding dengen Mathias, Kuiper enz. enz.

Dan koetika sa ia brenti sebagi bokser, lantaran berhoeboeng dengen oeroesan familie, toean Tan ada bilang sama saia, jang ia djoega dapet saroepa rintangan seperti saia, tapi ia masi blon maoe oendoerken diri lebih doeloe, sebegitoe lama ia blon dapet boeanja, jaitoe .. kampioen". Sekarang ia soeda tida boks lagi, kerna apa jang ia harep, soeda didapet.

Dan maskipoen toean Tan sekarang !ioeda oendoerken diri, toch ia selaloe bersedia boeat madjoeken ini matjem sport, teroetama boeat bangsa kita. Satoe di antara ia poenja djasá, jaitoe toean The Tjwan Liong.

jang atas bantoeannja toean Tan soeda bisa djadi satoe bokser jang paling djempol boeat bangsa kita di ioi waktoe.

Poen dalem kalangan kong.ik, voetbal, journalistiek dan athletiek, namanja toean Tan djoega tida asing.

Bia.rlah saia brentiken toelisan saia sampe di sini, Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaja.

Lembaran foto kadelapan.

Putandlngan Tjwan LionQ' Young Frisco dl ~.donQ Tivoli Bongkaran. Soer.baja dal.m taon 1926. Jang berada dldalem taH.r'ng dorl kirl ka kanan Sie Tlat (touw-rechttr). Th. Tjwan Lion~ (ito. kamoioo" Tionghoa). toean Wychg.1 (refere.). Vounlll Frisco (ito. djago Filipino). dan N. N. (helper).

Lima djago jang terkenal dalem kalangan bok •. Jang do.doek dari kiri ka kana~

toean-toean Tan :'1. Tiat (bok.er Tionghoa pertama di 'aval. Battling Key (lto. kam -pioen Stralts). John B. L. O.i (manager). dan jang berdlri dlblakang dari klri ka kanan to.an-to.an Tan Soo Beng (Itoe djago Singapore) dan Mohamad Amln

toean-toean Tan :'1. Tiat (bok.er Tionghoa pertama di 'aval. Battling Key (lto. kam -pioen Stralts). John B. L. O.i (manager). dan jang berdlri dlblakang dari klri ka kanan to.an-to.an Tan Soo Beng (Itoe djago Singapore) dan Mohamad Amln

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 64-82)