• No results found

P

ADA Itoe hari tatkala Boon-teek ambil iapoenja holiday dan menika resia pada Mary, Ik-tjong telah ambil iapoenja makan pagi dengen sanget-boeroe-boeroe. la ada sedi'kit laat, satoe hal jang boe-kan mendjadi iapoenja kabiasa'an.

la lagi preksa soerat-soerat jang terletak di sebelah iapoenja piring, dan kadengeran seperti ia menjomet dengen banjak perkata'an menggrendeng dilehernja tatkala meliat satoe toelisan di atas satoe envlope.

Dengen tida lebih doeloe ambil tempat doedoek, ia telah boeka itoe soerat. Dan kaloe ia soeda batja itoe agaknja ia telah djadi sanget marah dengen menge-loearken berapa perkata'an koetoekan, la lantas pergî ka iapoenja kamar boekoe, poeter telefoon minta di-samboeng 'ka iapoenja fabriekj^ dan menoenggoe siapa aken djawab.

,,Apa Mr. Salvaldor Liem soeda dateng?" ia me-nanja, tatkala dalem telefoon 'kadengeran satoe soeara djawaban. Dan njatalah itoe ada dari iapoenja secre­

taris. Mr. Salvaldor Liem adalah iapoenja Manager ba roe.

,,Saja baroe trima satoe soerat" kata itoe fa-briekant pada iapoenja secretaris. ,,Dari satoe fabriek:

kepoenja'annja Wing-On & Coy di Klang, dan saja moesti lantas brangkat ka itoe tanah Selangor dengen sigra. Saja tida 'bisa dateng ka tempat kerdja ini hari.

5 8 T J E R I T A R O M A N

maka toeloeng foetoerken pada Mr. Salvaldor Liem soepaja ia dateng kepada saja dengen sigra. Dan minta ia soepaja bawa soeraf-soetrat jang perloe dan

boekoe cheques soepaja saja boleh teeken". Kemoe- • • dian ia laloe gan+oeng kembali itoe telefoon. Dan

samentara itoe laloe teken bel dan iapoenja djongos dateng.

,,Saja moesti lantas brangkat ka Klang dengen si- ^ ^ gra, maka lantas pak saja poenja barang-barang

se-perloenja."

Kamoedian ia laloe kombali ka iapoenja medja ma-ï(an, dan laloe moelai santab iapoenja makan pagi.

Salvaldor Liem sampe di roemah madjikannja kira-kira setengah djam kamoedian, pada selagi Ik-tjong soeda berada di iapoenja kamar boekoe boeat

lakoe-*ken pepreksa'an pada soerat-soerat. Djongos telah persilaken itoe manager baroe boeat masoek.

,,Tida ada satoe apa jang penting ini pagi, toean"

kata itoe general Manager moeda. ,,Tjoema itoe cheques perloe di teeken dan satoe atawa doea soerat."

la taro itoe boekoe cheque di atas media di-hadepan madjikannja sedeng ia tinggal berdiri di

sebelahnja. Boeat sekean waktoe Ik-tjong kliatan ada * *

•sänget repot. dengen soerat-soerat itoe. Selagi itoe sang djongos ada bawa iapoenja kaperloean brangkat 'ka itoe kamar.

Ik-tjong laloe teeken itoe cheque dan djoega itoe ^ %

•soerat-soerat, .kamoedian ia laloe seraken kombali pada iapoenja manager jang masoe'kin itoe semoea dalem; satoe handtasch jang ia ada bawa. Kamoedian dengen mengasih slamet tinggal pada madjikannja ia telah tinggalken itoe tempat.

K

ORANG jang BERDOSA 59

•kaokin boedjangnja dan berkata:

„Tjoba kasi ini pada Mr. Liem" kata. ,,la telah bikir>

la laloe masoekin itoe cheque dan soerat-soerat da­

lem iapoenja kantong dalem.

Salvaldor Liem laloe kombali ka iapoenja kantoor.

Itoe hari ada hari Saptoe, boeat ia berarti banjak kerdja. la moesti fcajar iapoenja persooneel. Pada sekira djam I I ampir tenga-hari ada telefoon boeat sana lagi paling laat setengah djam."

Salvaldor Liem kliatan seneng dengen itoe oen-dangan, dari itoe nona jang paling manis jang ia pernah djoempahken selama idoepnja. Lan-nio atawa Phillis, ada satoe gadis pranakan Singapore jang telah pernah beladjar di Shanghai bersama-sama dalem

sa-K

é o T J E R I T A R O M A N

i-oe roemah sekola. Tatkala ia teroesken peladjaranrija ika Amerika, Lan-nio telah poelang ka Singapore.

Keada'an doea kawan itoe teroes landjoetken ia-poenja persobatan dengen soerat-soerat, dan saben-saben marika bertoekeran mengirim portret dari

diri-;nja sendiri dan keada'an pada masing-masing poenja tempat.

Dari itoe tatkala ia sOeda kombali dari Amerika Sarikat, ia telah landjoetken teroes persobatannja, dan persobatan ini kali ada bersifat laen matjem jang ber-hoeboeng banjak dengen marika poenja pengidoepan jang bakal dateng.

Itoe waktoe ia telah djandjiken bahoea dalem setengah djam ia aken djoempahken itoe nona, dari itoe Liem soeda bekerdja keras sekali boeat beresken iapoenja kerdja'an dalem tempo jang telah ditetepken itoe, kerna ia moesti penoehken iapoenja djandji.

Betoel-betoel selagi ia hendak meninggal'ken iapoe­

nja kantoor iapoenja djongos datang masoek dengen serahken satoe kaartjis nama, berhoeboeng dengen

•datengnja satoe tetamoe. Salvaldor Liem agaknja menggrendeng dimoeloetnja. Apakah ia moesti soe-roeh Lan-nio menoenggoe, kerna datengnja itoe te­

tamoe? Itoelah ia tida nanti berboeat.

,,Saja brani doega bahoea itoe boekan satoe per­

kara jang penting". Kata pada iapoenja djongos-kantoor itoe. ,,Bagimana djoega, tjoba kau toetoerken padanja bahoea saja aken meninggalken saja poenja

^kantoor boeat satoe hal jang sanget penting. Bilang sadja bahoea ia boleh dateng di hari besok."

Tapi itoe tetamoe njata'ken bahoea ia perloe sekali djoempah'ken itoe manager, la minta soepaja itoe sore djoega di minta soepaja Mr. Salvaldor Liem dateng

ORANG jang BERDOSA 6 1

djoempahken padanja di iapoenja roemah. itoe djongos, kerna anggep itoe tentoe ada safoe oeroesan jang sänget penting, nnaka ia telah kombali y ^ • ka kantoornja itoe manager, tapi dapetken di sitoe soeda kosong, la laloe kombali poela pada itoe te-tamoe dan toetoerken atas hal itoe.

Itoe tetamoe angkat iapoenja poendak. „Allright, ini boe'kan saja poenja sala."

* * Dan ia laloe berdjalan pergi.

Pada hari besoknja itoe djongos telah toetoerken pada itoe manager hal jang terdjadi kemaren sore. tida 'kliatan lagi mata-idoengnja. Itoe manager moelai berasa tida enak. la tjoba bongkar iapoenja loepa, kerna itoe waktoe ia ada bersama-sama dengen Lan-nio ka Botanical Garden, satoe tempat jang indah

^ >1 di Singapore. Selagi begitoe boleh di kata iapoenja perasahan talah melajang diloear dari iapoenja koeadjiban.

Pada hari Senennja, kaloe ia masoek bekerdja lagi, ' ia soeda tida inget lagi itoe hal, dan kasarnja, itoe

semoea soeda terloepa.

à

62

T J E R I T A R O M A N

Itoe Mlnggoe soeda liwat dengen zonder ada 'kedja-dian apa-apa jang penHng. Ik-tjong tida bertaoeken kapan ia moesti kombali, kerna itoe ada berhoeboeng dengen satoe pekerdja'an, jang amat penting. Tjoema Boon-teek jang ambil verlof satoe Minggoe soeda kombali.

Pada hari Kemisnja, ia telah trima soerat dari ia-poenja madjikan dan soerat itoe ada dikirim dari Ipoh jang menetepken bahoea ia aken poelang pada hari Senen pagi.

Boon-teck telah masoek kerdja pada hari Djoemahat pagi, itoelah boeat ia tjoema perloe mengoendjoeken moeka. Ini anak fabriekant seiamanja dateng di 'kantoor boekan boeat bekerdja, dan paling ada ia dateng pada kassier boeat dapet oewang, kamoedian ia ngelojor pergi poela zonder meninggalken iapoenja adres, la seiamanja bilang bahoea ia aken oeroes satoe pekerdja'an ,,penting" pada iapoenja manager.

la djoempahken Mary di oedjoeng djalanan dari Lavender lane dan Jalan-Besar, dari Mary ia dapet katerangan bahoea keada'an ajahnja ada banjak baek.

„Seboleh-boleh besok saja aken temenin ajah saja"

kata Mary itoe. ,,Dan kaloe keada'an ada beraiesan, artinja keada'an boleh mengasih, saja nanti tjoba aken petjaken ini resia."

,,Tapi kau haroes berla'koe hati-hati, darling" Boon-teck memberi nasehat pada istrinja. ,,Djangan kau ber-boeat kaloe seande ada gelagat sedikit koerang baek."

Kamoedian ia tjioem istrinja dengen penoeh ketjin-ta'an.

,,Saja bentji aken selaloe meninggalken kau" kata Boon-teck itoe. „Tapi dalem keada'an sekarang saja moesti berlakoe. Bagimana djoega ajah saja aken lekas

ORANG jang BERDOSA

63

kombali, dan seboleh-boleh saja a'ken adaken satoe pembitjarahan pandjang boeat lepasken kita dari ini djalan jang mebentjiken."

Itoelah sebagi satoe kemanten baroe jang baroe 'kombali dari iapoenja honeymoon ada sanget soesa boeat berpisa. Maspi Boon-teck soeda lompat ka mobielnja dan masin soeda didjalanken, toch Mary masih selaloe ada di sampingnja. Kamoedian sembari remas orang poenja tangan, Mary laloe kombali poe-lang dan Boon-teck lepasken iapoenja gas.

P

ADA hari Senen ia telah djoempahken iboenja jang memang mentjari padanja. Sabetoelnja an­

tara ini anak dan iboe tida terlaloe berhoeboeng baek, sekedar seperloenja sadja marika berdjoempah dan bitjara. Adatnja ini anak sanget berlaenan dengen adat iboenja jang angkoe dan sombong.

i.Kau poenja papa ada ingin soepaja 'kau djoempah­

ken ia di Station ini malem, jaitoe di station kreta api jang dateng dari Kuala Lumpur" katanja. „Maka kau haroes ka sana."

Sebetoelnja Boon-teck itoe waktoe pikirannja sanget koesoet sekali dan bekerdja keras, la lagi pikirin bagimana ia haroes toetoerken kepada ajahnja ten­

tang iapoenja resia itoe. Menoeroet anggepannja, di-toetoerken sekarang atawa didi-toetoerken beso'k ada seroepa sadja, dan artinja menjia-njiaken tempo sama sekali tida ada goenanja.

,,Ach, badan saja berasa koerang enak, mama"

kata. ,,Saja nanti soeroeh chauffeur sadja ambil papa."

Dan sebelonnja iapoenja iboe bisa berkata apa-apa lebih djaoe boeat membantah itoe alesan, adalah Boon-teck soeda pergi masoek ka kamarnja. Di roemah

6 4 T J E R I T A R O M A N

ia lagi memikirken seorang diri bagimana ia moesii

•berlakoe. la berasa bahoea apa-bila ia rmenjeboetken namanja Mary, lantas paras ajahnja terbit perobahan.

Dan apakah djalannja ia nnoesti tjeritaken hal iapoenja resia itoe.

Dengen sebentar melondjor di iapoenja korsi males, dengen sebentar ia tjelentang di iapoenja tempat tidoer, iapoenja pikiran ada bekerdja keras sekali.

Tapi sekoenjoeng-koenjoeng satoe pikiran telah dateng padanja.

,,Saja sekarang dapetken satoe djalan" katanja jang lompat dari iapoenja tempat tidoer. „Saja nanti toelis soerat sadja, dan dalem itoe soerat saja aken terang-ken doedoeknja perkara. Dengen soerat djadi papa bisa batja semoea zonder perloe aken membantahnja.

Ini malem^ atawa boleh djadi besok."

Inilah rasa-rasanja satoe pikiran jang goemilang, dan zonder menimbang lagi banjak-banjak ia laloe doe-doek dihadepannja iapoenja medja toelis, ambil pen dan kertas, laloe ditoelisnja:

Papa,

Saja tida bisa djoempahken kau ini soreh d i station, tapi itoelah ada satoe hal saja ingin toetoerlcen kau.

Kepada saja papa, kau selaloe berlakoe begitoe baek, begitoe menjinta, seperti belon pernah ada satoe ajah menjinta kepada anaknja.

Saja aken toetoerken kau

la berenti, ikerna dibatja soerat itoe ada tida begitoe enak. Apa lagi jang ia moesti bilang? Ada'kah ia moesti lantas bilang bahoea ia telah menika? la telah menengok ka djendela boeat mentjari pikiran jang pengaroehken perasahannja.

ORANG jang BERDOSA 6 5

Itoe waktoe di waktoe sore.

Tiba-tiba ia telah lompat dari Icorsinja dengen ka­

get. Apa itoe. la laioe lompat ka djendela dan me­

longok kloear.

Di antara oedara jang gelap, dengen mega-mega jang aboe-aboe, di bawahnja langit jang lebar ada 1<llatan api jang menjalah besar sekali seaken-aken membakar langit.

la memandeng dengen hati-hati, dan kamoedian ia bertreak.

,.Allah " ia bertreak. ,,ltoelah di fabriek."

VIII