• No results found

Kaloe ada kasalahan krimineel dan ada orang njang di dakwa bekin itoe kasalahan atawa njang di kira kira djadi

In document 0036 3380 l O (pagina 29-33)

sakoetoenja, dan sandeenja ada sebabnja koewatir barang kali

dia orang lari kaloe tiada di tangkep, mangka kapala distrikt

bolee tangkep itoe orang dan bolee soeroe bawak kapada

boe-pati; tetapi kapala distrikt misti ati-ati, kaloe maoe tangkep

orang.

1 1

FATSAL 4 6 .

Kaloe kapala distrikt trima soerat parintah dari prijaji njang lebee besaar dari dia, soeroe tangkep orang, mangka kapala distrikt misti lekas djalanken itoe parintah.

FATSAL 4 7 .

Kaloe maoe tangkep orang, kapala distrikt bolee soeroe sama kapala kapala dessa, dan kaloe perloe, bolee minta per-toeloengannja orang orang dessa, sandeenja itoe orang njang maoe di t a n g k e p , ada di dalem watesnja itoe dessa atawa ada di deketnja.

FATSAL 4 8 .

Saben kaloe tangkep orang, kapala distrikt misti bekin sa-toe soerat asa-toeran, dan misti tjateti namanja dan roemalmja orang orang njang bolee di djadiken saksi dan misti tjateti dia orang poenja perbilangan njang perloe perloe sadja.

Itoe soerat atoeran dan itoe soerat tjatetan misti di kirim-ken kapada boepati bersama sama itoe pesakitan, dan lagi kaloe kapala distrikt trima soerat atoeran dari lain orang atawa bekin lain soerat atoerannja sendiri, itoe soerat soerat misti di kirimken sama sekali dengen segala barang njang bolee djadi bookti seperti barang njang di mentjoeri atawa njang di ram-pas atawa barang tadjem atawa lain lainnja, sandeenja itoe semoea beloom di kirimken lebee doeloe.

Kaloe ada perloenja kapada pengadilan, kapala distrikt bolee kirim sama boepati saksi saksi njang soeda di pariksa kapala distrikt, sama sekali dengen pesakitan.

Itoe saksi saksi njang di kirimken, bolee dapet ongkosnja djalan dan ongkosnja inondok, begimana njang soeda di ten-toeken atawa njang nanti di tenten-toeken di dalem soerat tarief.

FATSAL 4 9 .

Kaloe kirimken pesakitan dari satoe distrikt njang tiada belèngkèt sama lain distrikt njang di tinggali boepati, mang-ka itoe pesakitan misti di serahken sama mang-kapala distrikt njang ada di deketnja sitoe, soepaia di troosken kapada boepati, mangka kapala kapala distrikt djadi misti ganti-ganti djalanken itoe pesakitan, sampee dia dateng di kotanja kaboepaten.

FATSAL 5 0 .

Kaloe pesakitan beloom di kirimken, dia tiada bolee di tahan kapala distrikt lebee lama dari tiga hari tiga malem, melingken kaloe itoe pesakitan sakit atawa tiada bolee di bawak djalan.

FATSAL 5 1 .

Kapala distrikt sekali kali tiada bolee lepas pesakitan dengen koewasanja sendiri, tetapi dia misti kirim itoe pesakitan ka-pada boepati dengen rnintaken lepasnja dan dengen kasi taoe sebabnja apa itoe pesakitan biar di lepas.

FATSAL 5 2 .

Dalem ampat bias hari satoe kali, kapada hari njang soeda di tentoeken, kapala distrikt misti mengadep kapada boepati, soepaia trima parinfcahnja dan lagi soepaia kasi taoe apa njang soeda kedjalanan di dalem ampat bias hari njang soeda, di atas perkara pegang polisie, mana njang beloom di kasi taoe kapada boepati, begimana njang di parintahken di dalem ini bagian.

Kaloe djadiken melaratnja kapala distrikt saben saben me-ngadep sendiri kapada boepati, begimana njang soeda di ten-toeken, sebab dari djaonja distriktnja, mangka boepati bolee kasi permissie, soepaia saben ampat bias hari itoe kapala dis-trikt masoken rapportnja dengen soerat sadja, tetapi boepati misti kasi taoe dan minta idin lebee doeloe sama toewan resident.

FATSAL 5 3 .

Kapala distrikt misti koempoolken njang baik segala soerat pertela dari ka-ada-annja orang dessa njang di trima dari kapala kapala dessa begimana njang di parintahken di dalem fatsal 27 dan 2 8 , dan saben pengabisan taoon, itoe soerat soerat pertèla misti di djadiken satoe soerat pertèla be-saardari distriktnja, dan di dalem tiga boelan moehi dari taoon baroe itoe soerat pertèla besaar misti di masoken kapada boe-pati.

FATSAL 54.

Di mana tempat njang tiada ada boepati atawa ronggo, mangka kapala distrikt ada di bawah parintahnja toewan resident atawa

16

toewan assistent resident sadja, dan apa njang soeda di pa-rintahken di moeka atas boepati, itoe misti di djalanken djoega di atas toewan resident atawa toewan assistent resi-dent njang terseboot.

BAGIAN N J A N G KA-AMPAT.

Perkara Djaksa besaar dan Djalcsa.

FATSAL 5 5 .

Dalem satoe satoenja kaboepaten dan di mana njang tiada ada kaboepatennja, di satoe satoenja landraad nanti di bedi-riken satoe djaksa.

Kaloe dia di tarook di kotanja residensie, dia bernama Djaksa besaar, dan kaloe di tarook di lain tempat, dia ber-nama Djaksa.

Djaksa besaar dan djaksa bolee di kasi temen bernama adjunht, mangka temennja itoe ada koewasa wakilken djaksa besaar atawa djaksa di atas segala pekerdja-annja.

Kaloe di loewar kotanja residensie soeda ada djaksa njang bernama Djaksa besaar, dia bolee troosken pakee itoe n a m a , tetapi itoe nama tiada bolee obalikeii koewasanja dan peker-dja-annja, mangka koewasanja dan pekerdja-annja itoe sama djoega begimana djaksa njang lain.

FATSAL 56.

Djaksa besaar ada di bawah parintalmja toewan resident, dan trima parintah dari toewan resident di atas perkara dja-lanken pekerdja-annja.

Di mana tempat njang ada assistent resident polisie, djaksa besaar ada di bawah parintalmja djoega.

FATSAL 5 7 .

Djaksa ada di bawah parintalmja boepati dan misti toeroot parintalmja, baik njang kaloewar dari boepati sendiri, baik njang sebab dari parintalmja toewan resident, tetapi di atas itoe perkara koewasanja toewan resident njang lebee tinggi, itoe misi tinggal tetep.

FATSAL 5 8 .

Kaloe ada pesakitan soeda di ba wak di kotanja residensie,

djaksa besaar misti pariksa sama dia dalem doewa poeloe am'

In document 0036 3380 l O (pagina 29-33)