• No results found

APA JANG SATOE BOKSER PEQLOE •

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 48-57)

Ir

74

APA JANG SATOE BOKSER PEQLOE • .

Apa jang saja tjoba toetoerken di sini, adalah saja poen ja pikiran dan pendapetan sendiri jang terdapet dari praktijk sendiri, dan djoega dari itoe bebrapa toe-lisan dan boekoe jang saja telah bat ja. Saja koedoe mengakoe jang saja ada mempoenjai praktijk sendiri, sebab waktoe di Singapore, train boksen adalah sala sa toe sport teroetama jang saja sanget perhatiken.

Djoega djarang sekali saja tida saksiken dengen mata sendiri bebrapa pertandingan.pertandingan boksen jang penting di Singapore atawa di Java. Selaennja dari itoe, djoega saja soeka sekali perhatiken bokser-bokser poenja tjara bertanding dan training, dengen sering. mengangkat dirinja sendiri mendjadi critieknja ini semoea!

Saja boekan mengakoe jang sa ja ada mendjadi djago-nia bebrapa tja bang sport, tetapi sa ja koedoe terangken,. bahoea saja soeda perna tjoba bebrapa matjem sport Lelaki. seperti adoe goelet. Ju-Jitsu, voetbal. selaennja boksen. tapi menoeroet saja poenja pikiran dan pen-dapetan sendiri. sport adoe kepelan jang paling soesa.

sebab satoe djago boksen koedoe mempoenjai semoea dengen baek, dari apa jang saja tjoba toetoerken di-bawah ini:

Satoe goal-getter seperti Willy Gaulstaun atawa Lim Yong Liang tentoe sadja koedoe mempoenjai satoe pasang kaki jang tjepet, berikoet tembakan jang djitoe' dan lihay, den gen dikommandeer oleh otaknja jang. tjerdik; satoe djago goelet koedoe mempoenjai tenaga besar dan bebrapa djalan boeat "pegang" (hold) dan

"koentji" ia poenja moesoe; satoe toekang Ju·jitsu koedoe mempoenjai djoega ini hold:; dan loek. tida oesa terlaloe besar tenaganja, tapi katjepetannja koedoe melebihin ~atoe "jOrstela3r. Tetapi semoea ini tida-seperti apa satoe djempolnja boksen, The Knight of'

di~erakan dengen tjepet dan leloeasa.

Satoe expert voetballer, satoe djempolnja adoe goelet, atawa satoe say-hoe Ju·Jitsu, kaloe ~iambi!

rata· rata, jaitoe dari apa jang kita bisa bat ja dart boekoe record. lebih banjak jang masih bisa ambil bagian penting di masing· masing golongannja poenja kampioenschap, maskipoen oemoernja soeda teritoeng semi-veteran, tetapi djarang sekali djago boksen jang soeda kliwat 30 taon bisa pegang tegoe namanja di tingkatan tinggi dari kalangannja. . .

1. Katjepela11.

(Al

Tangan. Zonder mempoenjal satoe pasang tangan iang tiepet, tentoe satoe bokser biasa tida oesa harep terlaloe baniak jang dirinia aken bisa mendjadi kampioen di blakang hari. sebab zonder bisa mengirim serieslag seperti masin·senapan, dengen ka-tjepetan jang lehih dari biasa, ia pocnja serangan tent~e

banjak tida berhasil. lni bisa didapetken dengen tram sama boksbal "lont jong" (pear-shape), djoega dengen train schaduw-boksen dengen perhatilten katjepetan tangan, tapi tangan jang tjepet kadang2 ada dari natuur, dan tida besar dan gespierd seperti poenjanja Lazar Sr.

Lengannja Tan Teng Kee dan Rumemper ada ke\iatan.

ketjil d:!n "Ioeroes", maka or:lOg haroes djaga djangan sampe spiernja di lengan atawa di poendak mendjadi terlaloe btsar, atos at:!wa kakoe, spiernjll bokser koedoe' bersifat elastiek. Spier gede banjak jang "teriket" (muscIe.·

bound) . hingga ini tjoema bergoena boe at toekang goelet dan toekang angkat gewichten.

(B). Kaki. Zonder kaki jang bisa bergojang kanan.

kiri, madioe dan moendoer dengen gesit dan leloe.asa, tentoe si bokser tida bisa menjerang atawa mendjaga diri dengen tjepet, djoega boeat bikin djitoe dan bera!' ia poenja poekoelan. gojangnja kaki ada san~et perloe' sekali. Satoe tennisser jang kakiknia "sala" tentoe tida bisa drive jang keras dengen masoek di kalangannja-moesoe.

. Bloemenhandel "Dir Hoop" Soerabaja •

'76

(e). Mata. Mata jllng djeli atawa awas, saja tida -oesa terangken poela goenanja pada satoe djago boksen, sebab satoe seconde sadja bisa bikin satoe djago bok.

sen dikirim ka Dreamland dengen poel es !

(0). Badan. Saja maksoedken katjepetan badan, jalah bergoiangnja "bangkehan". Satoe orang jang badannja terlaloe gede ("dempal"), djanl!an bHang gendoet peroetnja, tentoe sadja tida bisa bongkoken badar. alawa miringken badan ka kanan kiri, hingga ia tida bergoena sekali boeat menjingkiri moesoenja poen ja serangan dengen djalan ducking dan sJipping (berkelit).

2 Kategoehan. Soeatoe djago \:oksen jang ketje·

. petannja koerang. l<oedoe mempoenjai kategoehan toeboe, oepamanja kaak (toelang rahang) jang bisa tahan roekoelan keras dan peroet atawa lempeng jang . bi1ia tahan tondjokan hei bat.

Lam Say Kee, satoe pranakan Kwitan~ di Singapore, ada sala sa toe bokser di sana jang terkenal sebagi bokser jang mempoenjai kaak jang amat tegoe, wak toe competitie dibikin di Singapore bebrapa taon berselang, saja telah saksiken begimana ia poenja kaak dioedjanin poekoelan.poekoelan heibat ol~h satoe djago militaire Inggris, tapi maskipoen ia poenja tangan (Iantaran terlaloe paja) tida bisa djaga ini anggota, ia tetep berdiri terces, hingga referee kepaksa brentiken

per-t~ndingan terseboet.

The Tiwan Liong poenja kaak djoega terkenal koeat, waktoe train di Gie Hoo, Soerabaja, waktoe Tan Teng Kee train di sana, ia telah kasi bebrapa koetika boeat Wim Voll memoekoei ia poenja kaak dengen zonder rasaken ini djotosan!

Tan Sie Tiat poenia peroet - tentoe sadja sebelonnja

.gendoet seperti sekarang! - telah tahan sekali ton·

.djokan keras. •

Tetapi kategoehan toeboe meloeloe, tentoe sadja Adres segala riasan jang berhoeboeng dan jang

tida berhoeboeng dengen oeroesan kembang:

77.'

tida besar kagoenahannja, kaJoe si bokser tida mem-poenjai laen·laen "kwaliteit" atawa "gegaman, " sebab kaak atawa "poeloeng hati" (solar plexus) ada mendjadi boelan·boelan meloeloe dari moesoenja, hingga lama·

kelamahan tentoe ia mendjadi lembek dan paia, apa-lagi kaloe di.inget ini anggota badan memang gampang. merasa sakit (gevoelig) dari laen.laeonja, maka boekan djarang djoega satoe bokser Neger misti menjera kala djoega, bila ia poenja kaak dan solar plexus soeda terlaloe sering ditondjokin. Paling blakang Kid Norfolk, djago half·zwaar item jang terkenal. telah misti dianggep' kala dengen technical knock·out pada Tom Gibbons oleh referee, lantaran si Neger soeda bebrapa kali dibikin roe-boeh didalem 7 ronde. Sebagimana ban jak orang inget, Tom Gibbons blakangan melawan Jack Dempsey sampe 15 ronde dengen tjoema kala punt sadja di Shelby.

3. Kabrallia11. ltoe perkatahan "Takoet" di soeatoe woordenboek dari bokser, haroes dipergiken, sebab bok·

ser jang mempoenjai hti keder terhadep pada moesoe·

nja, soeda setenga menjera kala, atawa "soe tje poh".

Satoe managernja bokser terkenal di Singapore (boekan John Oei), lantaran tida mem poenjai fighting spirit. soeda tida dapet kemadioean, hingga achirnia meloeloe mendiadi manager, maskipoen ia poenja kepandean boks ada lebi dari bokser biasa. Banjak pert:.tndingao bisa dimenangken lantaran kebranian sadja.

4. Poekoeloll KerQs. Banjak pertandingan poen di.

rnenangken dengen tjepet lantaran poekoelan keras meloeloe, moesoe jang tida tjepet ada "makanannja"

poekoelan jang keras. Edwin de Souza, doeloe sa toe welter.gewicht kampioen dari M alaija, sering bikin abis pertandingan dengen ia poenja poekoelan jang..

betoei keras. Djoega di loear kalangan boksen, Edwin l'erna roeboeken kira~ toedjoe orang dengen masing3 diperseni satoe djotosan, waktoe ia ~ikrojok oleh oraog Melaioe di moeka gedong Harima Hall. bioscope di.

North Bridge Road di Singapore.

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaja.

• •

78

Poekoelan keras kebanjakannja ada' dari natuur, tetapi saja pertjaja jang train poekoel boks zak dengen me-rnegang durnbell ketjil ada bikin tam bah berat poe-koelan. Djoega timit11! atawa tempo boeat memoekoei, dan tjara begimana memoekoelnja, kapan memoekoel-nja, dimana jang dipoekoel, ada resia penting boeat mendapetken poekoelan jang keras. George Carpentier poen ja lengan tida menang besarnja sama lengannja Dempsey, begitoe djoega Tan Teng Kee dan Rumemper poenja tangan tida mempoenjai spier sehagi Lazar Sr., tapi marika ini bisa memoekoei dengen timinJ! jang betoei dan djitoe, maka moesoenja poen banjak dikirim ka Dreamland via knock·out.

5. Katete/Jall hati. Satoe djago boksen jang tida kenal apa artinja itoe perkataän "Takoet", tentoe sadja mempoenjai hati jang tetep, tapi boekan djarang bokser jang lantaran terlaloe brani, terlaloe kesoesoe, soeda boeang kans besar dengen pertjoema atawa terserang knock·out sendiri, lantaran gegaba.

Djoega di sin i sa ja maksoedken hati jang calm, dan dari praktijk saja bisa bilang, bahoea hati jang calm bisa singkirke'n diri sendiri dari bahaja besar.

Saja inget waktoe saja di St. Andrew's School, Singa-pore, ada satoe athlete bangsa British Indian. bernama Neelangandan, jang kepingin reboet saja j}oenja ka-doedoekan di sana, sebab, saja boleh dibilang jang saja itoe waktoe ada dianggep sebagi "djago" di sana.

N,eelangandan poenja badan mirip sama Lazar Sr .•

tirn bangannja kira·kira sapoeloe kilo lebi berat dari saja, tapi hatinja tida tetep, terlaloe zenuwachtig, barangkali sebab ia terlaloe hargain saja poenja repu-Mie di kita poenja golongan di sitoe, hingga waktoe kita bertanding, ia telah kloearken ia poenja swing heieat di tempo jang sala dan di lempat jang sala (di saja poen ja sikbet of tangan !l, hingga maskipoen bermoelai saja sanget terdesek, saja poenja hati jang lebih tetep achirnja bikin ia poenja napas

kempas-Adres Anter Persalin:

Pertandingan revanche anfata Tan Sie 1 iat versus van LOD boeat lamanja 15 ronde dalem boelan Juni 1925 di Stad'tuin. SemaranR. dimana seperti orang telah mengatahoei, itoe bokser Tionghoa soeda bisa kloeat sebagi ove.rwinnaar dari itoe pArty. Dari kid ka kanan toean J. Apon (refer.e). Si. Tlat dan vaD Loo.

Tan ~Ie Tlat. sahabi!toJa kalllkcll'" "êln Loo dengen dikroemoenin banjak sekali publiek. jan"

hegitne sympathie pada dlrinla itoe djago Tionghoa dirortret, oleh sala ~ato~ pembant~~

sportblad. Jang lehernja dikaloengin lauwtrkrans jaltot Sic T,at. samentara J8n" berdlrl dlseblanja ito. boks.. Tlonghoa. jang tangannja ada ".gang topi helmhoed ada toean Th. Tjing Liat (promot~r).

• •

78

Poekoelan keras kebanjakannja adà dari natuur, tetapi saja pertjaja jang train poekoel boks zak dengen me-megang dumbell ketjil ada bikin tambah berat poe-koelan. Djoega timit//! atawa tempo boeat memoekoei, dan tjara begimana memoekoelnja, kapan memoekoel-nja, dimana jang dipoekoel, ada resia penting boeat mendapetken poekoelan jang keras. George Carpentier poen ja lengan tida menang besarnja 5ama lengannja Dempsey, begitoe djoega Tan Teng Kee dan Rumemper poenja tangan tida rnempoenjai spier sebagi Lazar Sr., tap i marika ini bisa memoekoei dengen timinJ! jang betoei dan djitoe, maka moesoenja poen banjak dikirim ka Dreamland via knock·out.

5. KatetePall hati. Satoe djago boksen jang tida kenal apa arlinja itoe perkataän "Ta koet". tentoe sadja mempoenjai hati jang tetep, tapi boekan djarang bokser jang lantaran terlaloe brani, terlaloe kesoesoe, soeda boeang kans besar dengen pertjoema atawa terserang knock·out sendiri, lantaran gegaba.

Djoega di sini sa ja maksoedken hati jang calm, dan dari praktijk saja bisa bilang. bahoea hati jang calm bisa singkirkeon diri sendiri dari bahaja besar.

Saja inget waktoe saja di St. Andrew's School, Singa-pore, ada sa toe athlete bangsa British lndian. bernama Neelangandan, jang kepingin reboel saja poenja ka-doedoekan di sana, sebab, saja boleh dibilang jang saja itoe waktoe ada dianggep sebagi "djago" di sana.

Neelangandan poenja badan mirip sama Lazar Sr., tirn banganoja kira·kira sapoeloe kilo lebi berat dari saja, tapi hatinja tida tetep, terlaloe zenuwachtig, barangkali sebab ia terlaloe hargain saja poenja repu-tatie di kita poenja golongan di siloe, hingga waktoe kita bertanding, ia telah kloearken ia poenja swing heieat di tempo jang sala dan di lempat jang sa la (di saja poen ja sik~et of tangan !), hingga maskipoen berrnoelai saja sanget terdesek, saja poenja hati jaog lebih tetep achirnja bikin ia poeoja onpas

kempas-Adres Anter Persalin:

Le:nbaran foto kalima.

Pertandingan revanche aotara Tao Sic 1 iat versus van Loa boeat lamanja 15 rond~

dalem boela" Juni 192; dl Stadstuin. Sfmaran~. dimana seperti orang telah mengatahol!:l, iroe bokser Tionghoa soeda bisa kloear sebagi overwinnaar darl itoe party. Dari klri ka kanan toean J. Apon (referee). Sie: Tiat dan van Loo.

Tan ~le Tlat. sahabi!lnJn k$lnkcn-vun loo dengen dikroemoenin banjak sekali publiek. janQ begitC'le sympathie pada dirinia itoe diago Tionghoa dirortre:t oleh sala ~atoe pembant~~

sportblad. Jang lehernja dikaloengin lauwfrkrans jailoe: SIe: Tiat. samentara fançr berdlfl dlseblanja itoe bok.er Tlonghoao jang tangannja ada ~egang topi helmhoed ada toean

The Tjlng Llat (promot~>r)o HERHALING VAN

BEELD OUPLICATE IMAGE

Pesta Thee·Hwee dari Vereeniging Gle HOD Soerabaja boeat kahormatannja Battling Key dan kawan-kawannja. wak toe itoe Kampioen Tionghoa dalem taon 1927 telah da-teng di Java. Jang doedoek dari kirl ka kanan toean-toean Mohamad Amin (itoe djago Stralts). John B. L. Oei (manager jang terkenal). Batt\lng Key (itoe kampioen Tionghoa).

Tan Sing Hwie (twako Gi. Hoo). B. I. Tan (promotor). dan Tan Soo Bing (djlgo Tlonghoa). 'ang pak. tanda I toean Tan Si. Tlat (directeur Gie Hoo AFd. Sport). 2 toean Go Swie Hien (vice· president Gie Hoo) dan 3 toean The Tjwan Liong (itoe bokser jong terkenal).

ComIte darl Pa.ar Malem T. H. H. K. Soera ba ja 1926. dlman. Sie Tlat ada toeroet ambil baglan ,ebagi anggota tontonan. Jang pake tanda 1 toean Tlo Lln Khlng (voorzitter).

5 toean Taft Sing Hwie (vice .. voorzitter). 3 toean Tio Ik Siot (vice-voorzitter). 1 toean The Slen Liep (,ecretari,). 7 toean Tan Tha. Hing (adj. ,ecretari.). 8 toean Tan Tlauw Le< (viee-pre.ldent T. H. H. K. tevens comIte). 2 toean Tio Haij Ojo.n ( .. re-lid). 6 to.an Tan Sir: Tiat (comlte) dan jang laea-Iaennja semoca ada comite dan sub-comite.

79 ,kempoes dan bibirnja berdara, dengen voorstel minta

brentiken pertempoeran itoe!

Tetapi kaloe satoe bokser terlaloe calm, ia bisa ilang koetika besar boeat knock-out dan tida disoeka .orang. Kita bat ja, begimana djago.djago lnggris jang bertempoer di Amerika Sariket, seperti Frank Moody, Roland Todd. Jack Hood enz.. telah mengaJamin -poetoesan' "kala punt" dari jury, tida la en dari sebab marika ini boks dengen setjara terlaloe cálm, terIaloe banjak mendjaga diri, seperti Rebholz di sini, hingga jury dan publiek tida hargaken marika poenja pertoen • . djoekan. Orang Amerika soeka Hal bokser jang

me-nerdjang masoek dengen goenakén tangan doea, -jaitoe trima dan kasi poekoelan dengen laloeasa alias Amerikaan-style, sedeng orang Inggris ada lebih h:Jrgaken itoe kepandean boe at berkelit dan kasi poekoelan dengen zonder dapet balesafl, maka bokser lnggris ba-njak boks dengen tangan kiri di depan dengen berdiri miring, djanggoet disemboeniken di blakang poen dak,

· .. edeng djago Amerikaan banjak berdiri membongkoken diri. doea tangannja ready boeat dilever kaloe ada sedikit boekaän, djoega si djago Amerikaan-style mentjari bockaän dengen soegoeken dirinja sendiri -sehagi pantjing; ia soeka toekar-menoekar poekoelan, mottonja "Kasi dan Trima", hingga publiek merasa poeas boeang doewitnja.

Djago-djago Manilla djoega begitoe, tap i tjoema bokser jang badannja tegoe dan poekoelannja keras -sadia bisa berboeat begini.

6. 1 raÎnill)!. Spier badan sebagi djoega barang logan, tentoe mendjadi "karatan", kaloe kita tida goenaken ini sekean lama, atawa kaloe soeda mendeketi oesia jang tinggi. Training boeat bokser ada bllnjak mafjem.

kaloe' kita maoe perhatiken masing-masing bokser poen ja methode. tapi saja brani oiJang, kebanjakan bokser jang saja weda liat tr?iningnja, atawa perna bat ja tjara trainingnja, ada menoedjoe ka ini angen2:

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaja.

• •

Lembaran foto kaanem.

Pesta The.e-Hwee dari Vereeniging Git: Hoo Soerabaja boeat kahormatannja Battling Key dan kawan-kawannja. waktoe itoe Kampioen Tionghoa dalem taon 1927 telah da ..

teng di Java. Jong doedoek dar! kid ka kanon toean-toean Mohomad Amin (ito. djago Strait.). John B. L. Oei (manager jang terkenal). Battling Key (itoe kampioen Tlonghoa).

Tan Sing Hwie (twako Gie Hoo). B. J. Tan (promotor). dan Tan Soa Bing (dj.go Tionghoa). Jang pake tanda I toean Tan Sie Tiat (directeur Gie Hoo Afd. Sport). 2 toean Go Swle Hlen (vice-president Gie Hoo) dan 3 toean The Tjwan Lion~ (itoe bokser j8ng terken.I).

Comi.e dari Pasar Malem T. H. H. K. Soerabaja 1926. diman. Sie Tlat ada tooroet ambil baglan oebagi anggo.a tontonan. Jang pake tanda 1 .oean Tlo Lin Khlng (voorzitter).

5 toeao TaD Sing Hwie (vice-voorzitter). 3 toean Tio Ik Sioe (Vice-voorzitter). t toean The SiCD Liep (secretari.), 7 toean Tan Than Hing (adj. secretaris). 8 toean Tan Tiauw Let (vlco.prosldtnt T. H. H. K. tevens comite). 2 toean Tlo Haij Djoon (eere-Iid). 6 toean Tan Sic: Tiat (co'mite) dan ;ang laeD-laennja semoea ada comite dan sub .. comite.

79

.kempoes dan bibirnja berdara, dengen voorstel minta

brentiken pertempoeran itoe!

Tetapi kaloe satoe bokser terlaloe calm, ia bisa ilang koetika besar boe:lt knock-out dan tida disoeka .orang. Kita bat ja, begimana djago.djago Inggris jang 'bertempoer di Amerika Sariket, seperti Frank Moody, Roland Todd. Jack Hood enz., telah meogalamin

·poetoesan· "kala punt" dari jury, tida laen dari sebab marika ini boks dengen setjara terlaloe cálm, terlaloe banjak mendjaga diri, seperti Rebholz di sini, hingga jury dan publiek tida hargaken marika poenja pertoen-.djoekan. Orang Amerika soek a liat bokser jang me-nerdjang masoek dengen goenakèn tangan doea, -jaitoe trima dan kasi poekoeJan dengen laloeasa alias Amerikaan-style, sedeng orang Inggris ada lebih h:lrgaken itoe kepandean boeat berkelit dan kasi poekoelan dengen zonder dapet balesa(l, maka bokser lnggris ba-njak boks dengen tangan kiri di depan dengen berdiri miring, djanggoet disemboeniken di blakang poen dak,

·sedeng djago Amerikaan ban jak berdiri membongkoken diri, doe a tangannja ready boeat dilever kaloe ada sedikit boekaän, djoega si djago Amerikaan.style mentjari bockaän dengen soegoeken dirinja sendiri

·sehagi pantjing; ia sOf'ka toekar-menoekar poekoelan, mottonja .. Kasi dan Trima", hingga publiek merasa poeas boeang doewitnja.

Djago·djago Manilla djoega begitoe, tapi tjoema bokser jang badannja tegoe dan poekoelannja keras -sadja bisa berboeat begini.

6. 1 rainin~. Spier badan sebagi djoega barang logan.

tentoe mendjadi "karatan", kaloe kita tida goenaken ini sekean lama, atawa kaloe soeda mendeketi oesia jang tinggi. Training boeat bokser ada bllnjak m:lljem, kaloe' kita maoe perhatiken masing.masing bokser poenja methode. tapi saja brani !'ilang, kebanjakan bok6er jang saja weda liat trainingnja, atawa perna batia tjara trainingnia, ada menoedjoe ka ini angen2:

Bloemenhandel "De Hoop" Soerabaja.

• •

HERHALING VAN BEELD DUPLICATE IMAGE

(a). Soepaja 'spier badan bersifat elastiek, sebab ka.

tjepetan ada pokonja success dari bokser, spier jang.

terlaloe gede dan "atos" kebanjakannja mendjad.

"teriket" (muscle.bound), hingga gerakan tangan dan laen-laen anggota mendiadi koerang tjepet.

(b). Soepaja napas mendiadi pandjang, tida ga~pang.

mendiadi tjape kaloe bergojang tjepet dan lama, maka dari itoe herlari djaoe, maen 10mpat tali dan

schaduw-~oksen ada ambil bagian iang paling penting dalem training.

Baniak bokser iang perhatiken berlari djaoe, sampe bebrapa kilometer. Saja sendiri, sebelonnia saia poenja dencSkoel dapet knie.water, sering berlari poeteri

race-baa~

di Singapore, kadang2 sampe tiga kali dengen teroes (kira.kira ada ampat kilometer,) dioega saja batia, Bob Fritzsimmon, diago iang rampas titelnia Jim Corbett, bisa berlari sampe sapoeloe myl dengen zonder brenti, djoega bokser bang~a kita di Soerabai~

seperti Sie Tiat soeka berlari ka Tandjoeng Perak, tapt,.

pertjajalah saja, kita poenia Battling Key tida soeka b~r.

lari begitoe djaoe dan lama. Teng Kee lebih soeka tr-alR lont jat tali, schaduwboksen dan hantemi boksbal dengen ijepet, tapi toch ia bisa boks betoel·betoellO atawa 12 ronde dari TiGA minute melawan djago tanggoe seperti Young Harry Wills, Domy Santos, Silvinio Jamito dan Tenebro Santos, djago.djago iang soeda bikin hikajatnja pertandingan boksen di Timoer Djaoe.

(c). Soepaja anggota badannja mendjadi tegoe. Am·

pir segala bokser perhatiken training jang dio~g~ bisa bikin koe:1t spier peroet dan iganja, dengen btktn g~­

rakan·gerakan jang banjak bokser soeda mengataho~t.

Djoega ada jang sering paloe ia poenja kaak, soepu)a ini anggota lebih bisa tahan djotosan ka kaak àengen tida gampang berkonangan, tapi saia sendiri soeka excercise jang setitnpal lebih bisa koeatken spier di peroet, iga dan "poeloeng hati" (solar plexus) dari p~da

tegoeken kaak, sebab di sebla toelang rahang, oerat·oerat Adres Kunst- en Natuurbloemen :

sadja iang ambil bagian penting boeat menahan schok dan effect dari djatonja sasoeatoe poekoelan keras.

Eugene ~iqui perna mendjadi vlieg.gewicht kam.

pioen doen ia, lantaran ia poen ja kaak poenia oerat poela oleh dokter! Tetapi maskipoen begini, blakangan Criqui telah dikalaken dengen punt oleh Johny Dun·

dee, djoega paling blakang ini djago Fr:msch telah di.

petjoendangi djoega ol eh Alf Brown di Parys, sebab ia poenia spier soeda mendjadi kakoe boeat bisa ber.

gojang begitoe tjepet seperti waktoenja masih moeda,

gojang begitoe tjepet seperti waktoenja masih moeda,

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 48-57)