• No results found

Adm, Panorama Prulselllaan

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 31-37)

V.

KEN A DITJEMBOEROEKEN.

Salagi Tjiauw Koe brangkat poelangdengen dianter oleh Hoe serean. Lies dan Diana soedah sampe di tempat karamean. L!es ada pake rok dari soetra poetih jang diriasken oleh mote-mote dan roembe·roem he (fnnjes) dari perak hingga djadi bergoemirlapan di sinarnja lampoe-Iampoe elect ris. lni rok ada pesalin dari mertoeanja. dan baroe sadja dipake satoe kalih sadari ia menika. jaitoe koetika di-pofret bersama Thomas dalem dandanan seperti pengal'lten Europa. sedeng wak toe djalanken oepatjara menika ia ada pake-pakean penganten model Tionghoa. dan Thomas poen terpaksa moesti pake toedCleng tjetok merah dengen costuum dari ~andarjjn Manchu jang oleh orang-ora ng koeno dan Nationalist bangpak dianggep ada tanda dari ka-Tionghoa.an. maski sabetoelnja di Tiong.

kok siapa pake itoe matjem pakean dipandang seperti boedak Manchu dan bis a dapet hoe-koeman. atawa dianggep seperti orang edan.

Dengen pake ini rok matjem baroe jang saDget i8

49

indah serta rambo.etnja dikonde tjara Europa dan ditambah poela oleh perhiasan jang satimboel dengen itoe pakeaa. Lies jang berbadan langsing dan berparas tjantik bisa membikin sasoeatoe orang jang pandang padanja djadi merasa kagoem.

Kaloe kaoe soedah berdandan begini.

Li~s",

kata Diana, "pastilah kaoe bisa ka-lab ken pada itoe siotjia Goei. Tapi kaoe moesti berlakoe biar toa-pan dan gagah, djangan maloe-maloe atawa kikoek di hade-pan orang banjak. apalagi kaloe berdjoempa pada Thomas dan itoe siotjia GoeL" .

Diana soedah meojamar dengen begltoe rapih hingga maski ajabnja sendiri tida nanti kenalin padanja. Dengen antjoerken tjet jang Lies ada simpen boeat membatik. Diana I

poelas moeka dan tangannja hingga koelitnja jang poetih djadi berwarna koening sawo.

Cf

Dengen goenaken plusette warna Item lann ditempel pake gom di mana alis dan di atasan bibir. jaitoe pluselte dan Emulation jaD~ ter·

sedia lengkep dalem Lies poenja lemarl pa-kerdjaän tangan, ia bikin alisnja dj~di teb~l dan di atas bibirnja kaliatan sabarIs

koemIs

pendek jang tjotjok seperti koemis jang toem·

boe dengen sasoenggoehnja. berbeda djaoe dengea koemis tiroeaa jaag banjak orang

pake di waktoe tjapgome. Ramboetnja jang memang di-bob, sekarang di-blah scheiding begitoe rapih dan dibikin meng ki lap oleh kosmetik, dan ditambah lagi dengen satoe pipa tem bako besar jang ia djepit di bibir, badjoe serge blauw toea dan tjelana tennis flanel. dengen kemedja koening dan dasi idjo, roepanja Diana sekarang mirip sekali den gen saorang Blanda Indo jang pasti bakal bisa pikat batinja nona-noDa, kerna sorot matania jang tadjem, ka/oe memandang orang dari blakangnja itoe katjamata besar model Ame-rikaan, ada begiloe menoesoek,

hin~ga

gadis-gadis jang paling brani nistjaja hatinja merasa kakedoetan dan djadi bingoeng ka/oe dipan-dang oleh itoe "pamoeda."

Lies jang pemaloean merasa kabratan aken berdjalan berdoea di tempat rame dengen beldandan be.l!itoe roepa. Tapi ini : kaberatan soedah dibikin linjap koetika Diana berdjandji aken kasih Lies pake sa toe topeng atawa kedok ket jiJ jang tjoemah menoetoep idoeng dan mata, soepaja orang tida kena/in. ltoe topeng baroe diboeka ka-pan iaarang soedah berhadepan deugen Thomas. Sab/annja Thomas dapet ditjari, Lies boleh menjamar teroes, hingga traoesah koeatir orang boeat omongan kapan meliat

51

Lies berdjalan dengen satoe "djedjaka" jaag tida dikenal.

"

Di manakah kita bisa dapet bJi itoe topeng

Diana ?" menaaja Lies koetika soedah sampe di Glodok.

Di deket Patekoan", saoet Diana; "disana ad; satoe waroeng jaag sengadja djoeal se-gala matjem barang boeat kaperloeaa orang jang hendak toeroet plesieran di ~aktoe tjapgome".

Boeat sampe di itoe tempat, ia berdoea moesti laloein tempat jang rame di Glodok dan' Pantjoran. Itoe keetika, maski poen soedah ampir djam 12, djalaaan rnasih tinggal padet seperri biasa, dan rombongan orang jang plesieraD moendar.mandar tida kaliatan djadi koerangan, malah sifatnja semingkin goembirah lantaran banjak jang kena pen ga-roehnja alkohol. Diana maski sabrapa bisa hendak tiroe tin~kanja satoe djedjaka toelen, toch bebrapa kalih terpaksa moesti minl!gir soepaja tida oesah bertoebroekan pada be~

brapa rombongan orang·orang lelaki dan prampoean jang soedah sinting, jang berdansa dan treak·treak di straat seperti djoega antero pendoedoek dari Tjikeumeuh mendada~

dilepasken ka loear aken berg/andangan dl itoe malem. Begitoelah di depan tetarepnja

52

Hongkong restaurant, di mana itoe djalana telah djadi sesek lantaran bebrapa romboll n

b ' gan

esar orang Jang plesieran berpapasan satoe pa.d~ laen, kombali Diana bersama Lies moesti mepet. ka pinggir sekali, dan malah terpaks8 moest. merandek sabentaran.'

Sala~i Lies, !ang tangannja digandeng oleh DIana, berdlri bengong mengawasin itoe rombongan, mendadak ia denger soeara anak prampoean menegor:

"Eh, Ensoh! maoe pergi ka mana? nonion sama siapa! marih sini

1"

Koetika Lies dan Diana menen gok . dapetken Anny, ade prampoean dari

Tho~a~~

bersama toean Tiia Lioe Beng dan' . .

' . . nJonJanJa,

JaJtoe. aJah dan iboenja Thomas, ser ta Thomas poenja doea ade lelaki, lagi berdoedoek me-ngadepin medja dalem tetarep dari itoe restaurant, dan mengawasin pad a ia berdoea' dengen mata terboeka besar dan roepa sanget heran.

.

~iana,

jang mengarti ini

pertemoe~n

bakal

b.km roesak antero iapoenja plan boeat la,koeken pembalesan, dan malah aken bikin LIes dapetken hal tida enak,lantes sadja sèrèt ta~ga~nja Hoe sobat aken menjingkir. Tapi L.les, jang tida bisa berlakoe koerang hormat dl hadepan mertoea dan ip:u-iparnja. salagi

bertindak soedah menjaoet sambil memang-goet sedikit:

"Ensob maoe pergi ka sana doel oe, nanti sabentar balik lag''', dan teroes ia ikoetin pada Diana jang monjomel: "Mengapa loch kaoe boekan poera-poera tida denger sadja!"

Itoe penjaoetan dari Lies, jang disèrèt . o\eh satoe djedjaka jang tida

ter~enal

dan roepanja kaliatan bingoeng dan kaget, mem-bikin Lioe Beng dan istrinja djadi semingkin heran. Jni doea laki istri, jang kenal bel oei tabeat dari besannja jang amat koekoeh, lida bisa mengarti kenapa iaorang bis a idzinken Lies berdjalan dengen satoe djedjaka tida terkenal. jang kalialan njata tida soeka Lies deketken pada mertoea dali ipar-iparnja.

Pakean Europa poen Tjiauw Koe dan Njo-njanja ada sanget bentji. dan sadari moelai

ada karamean Tjapgome kaloe Lies kaloear djalan-djalan kabanjakan pake sadja kabaja rènda, dan koetika masi sore Lioe Beng soedah liat Lies menonton bersama iboe dan soedara-soedarania den gen pakt! kabaja dan saroeng. Tapi mengapakah sekarang ia men-dadak bersalin roepa? Lioe Beng dan istri~

nia kenal betoei itoe rok jang Lies pake.

sebab ada pembriannja dan ia ~oedah bajar

boeat

f

300 pada satoe toko pakean jang terkenal di Noordwijk.

Jang paling tida enak adalah Lies ber.

djalan boekan bersama Thomas, jang tida kaliatan mata idoengnja, hanja dengen satoe lelaki asing jang iaorang blon perna Hat.

Siapakah adanja itoe lelaki jang berkoelit item manis, berkoemis tebel, pake katjamata besar dan isep pipa tem bako ? Roepanja lebih mirip den,:!en satoe Indo European dari pada saorang Tionghoa. ~engapakah iaorang djalan berdoeaän?

Ini Semoea kaänehan, jaag disertaken de.

ngen gerakannja itoe njonja mantoe jang boeroe.boeroe menjingkir bersama itoe dje.

djaka, membikin Lioe Beng dan istrinja djadi sanget penasaran dan tjemboeroean.

"Toenggoe disini'" kata Lioe Beng

de~

ngen soeara goemeter lantaran goesar: .. akoe nanti soesoei padanja '"

Abis bilang begitoe, Lioe Beng lantes ambil topinja dan brangkat

ka

djoeroesan Toko Tiga, laloe melintasin djembatan, bèlok ka Patekoan, sampe di djembatan PakOdjan, tapi itoe doea orang jang dit ja ri soedah tida kaliatan mata idoengnja. Ia balik dan poe-terin Kongsi Besar, tapi djoega sia-sia, hingga achirnja ia terpaksa kom bali lagi ka Pantjoran

dengen tida $abaran.

Akoe soedah djalan tetpoeterApoeter t/da k etemoe .. .. kata Liot Beng sambil , soesoet . . kringet jang mengoetjoel' dgri. dlt?~t~~~:

Apakah iaorang tida liwat lagl disInl.

" Tlda", 5aoet

i~tr jnja j

"akoe sendiri dlsini so;dah !loeroe Wie LiOl1g dgn Wie

H~u w

pegat di djalanan, tapi iaorang ti.da. mo~nt}oeJ.

Akoe rasa tida goenB f<litjari lagl dislOl: sebab kaliatannja ia berdoea tida legin a~en ke-temoein pacla kita, dati inalah itoe pertemoeau jang tadi socdah bikin Lies dja?i ketakoetan.

eatoe tanda ia dsn itoc djedJaka ada me ..

ngandoeng maksoed jang tersentboenl, kal~~

maoe dibilang boeksn maksoed tida bae~ , KAloe begitoe", saoet tioe Heng, i/pahng ha;k kita lekgs pergl ka roemabnja

tjink~ i

aken tjari laoe kenapa njOnja ma.l1toe am?

slkep jang begitoe aneh, dan sekahaFl serepID, ka mana Wie Sien 90edah pergi/ dan kenap~, la biarken istrinja djalan bersama I~en lel~k::

lol perkara kita tida boleh antepIn sadJa!

Memang fot !laoet lstrinja ~ "akoe poen

me-ra;~

llar1get heran dan penasaran. Kaloe ini re'!!ia kita tida kot'ek sampe di oedjoeng pangkalnJa. ini malem poelang di roemab tenloe akoe tida bisa tidoer poeles. Sekarang

djoega kita moesti pergi ka Prinsenlaan, dan toenggoein disana sampe iaorang semoea iSoedE1h balik. soepaja bisa didenger kate.

rangannja".

tioè Beng dan istrinja boekan teritoeng golong:!n otang jang koekoeh pada segala atoeran dan anggepan koeno; kaloe diban.

dingkeh dengen besannja. iaoran~ ada terma ..

soek pada golongéln liberaal, lang soekll dan bisa ikoètin segala Pèrobahan djeman. Tapi maski begitoe, apa jaag iaörang baroesan saksikeh telah bangkitken resa heran dan tjoerigll bertjampoer goesar. Disini boeken dibitjaraken soeal koeno atawa modern, hanja ada berhoéboeng pada kaberesan dan kapahtesan. Sabagi saorang terhormat dan bekas officier Tionghoa, Lioe Beng tida bisll liat mantoe prampoeannja jang baroe menika doea boelan dengen iapoenju poetra, \;,er ..

djàlan di tempat oemoem bersama laen lelaki dengen terang sekali éda mengandoeng màksoed tersèboeni. hingga koet/ka dipanggil oleh Ahny. ia ti cia ladenin dan lantes me-hgiláng. seperti djoega itoe njonja mantoe

!loedah tida tato petindahan lagi padanja.

Lioe Ben~ lantes prentah Wie Liong. jang soedah beroesia 16 taon, anterin doea adenja poelang ka roemahnja di Molenvliet, sedeng

57

toemp hatin'la lltas perboeatannja Lies lang nasaran Biltlflg riboe pendoe

da

Moestilw Pan;rlllfla''/

berlanggdnan pa ,j

KERNA:

. ken trima boekoe

1. Satia~

bObelak

l.~

ga perna diterbitken tjerita paling , ae J n

da~em Mb:e~tika ~~::J;~~za boek:1~

sadja

mo~a~

. I'n bagoes. UI:>I dJoeg a a

Pan.orama

soedah.

t~rpi ~daJ

didasarken pada

sendiri ~ da~ kaba~:t:eï

darÎ

petl~hidoepan ,

kadjadlan

~á?g

kalian pembaljanja menge-jang

m~hmbblkmkP

s:da tabeat lang loetioe dan nal lebl ae ,

aneh d,ari

manobslti~

tjerita-tjerita dari

Moes ..

4.

Slapa mem

~

aksa moest i tertawa,

tika Panorama.

ia

te:i

dan girang berganti.

terharoe, go~~ar, ka~

I .

. der tnerasa agl. d

l!antlan. zon t. \1 II inta berlanggallad pa a LekBslah

toc\lÀd~/~J/~:st~a~il'

Pa!lOraffW N 1326

Pril/sen/aan No. 69, Batal'la, Tlj, O.

VI.

RfSOËfIN DAN

egREBOET

PEPESAN

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 31-37)